EST. 2002

Következ? állomás: Barcelona

A Katalán pálya alapkövét 1989-ben rakták le és a munkákat 1991-ben fejezték be. A 4727 méter hosszú aszfalt megnyitóját követ?en azonnal sort kerítettek a katalánok az els? Forma 1-es futamra. A MotoGP 1992-ben vert el?ször sátrat Montmelóban, a Barcelonától néhány kilométerre elterül? pályán . A nyolcad-literes géposztályban az Aprilia hat alkalommal, míg a negyed-litereseknél nyolcszor gy?zedelmeskedett. Mugello után ismét a motorsport egyik fellegvárába látogat el a világbajnoki sorozat. Ha valaki szeretné megérteni, mit is jelent a spanyolok számára ez a sport és szeretne némi id?t eltölteni a mediterrán metropolisban, akkor érdemes eljönni Barcelonába, ahol tavaly közel kétszázezer szurkoló el?tt versenyzett a Team Toth jelenlegi két pilótája, Roberto Locatelli és Tóth Imre.

Imi utoljára az IRTA tesztek alkalmával járt ezen a pályán, ahol rengeteget fejl?dött és végül 1.53.137-es körid?vel zárt. Mivel a hivatalos id?mérés közben hengert cseréltek, ráadásul a gyors körében feltartották, hátránya az élen végz?khöz képest nem számít soknak. Roberto Locatelli az IRTA tesztek során az összetett ötödik helyen zárt, ami jó jelnek számít, hiszen a hideg katalán aszfalton, már akkor pályacsúcs közeli id?t futott. Locatelli jelenleg a világbajnoki tabella hatodik helyén áll.

A gumik tapadása a katalán pályán mindig nagyon fontos szerepet játszik. Vannak olyan napok, hogy a versenyz?k begurulnak a boxba és a kerekekr?l törölgetni lehet a port és nincs tapadás. Az els? gumi itt sokkal nagyobb megterhelésnek van kitéve, mint más pályákon, f?leg a lejt? kanyarokban, mint például az els? és az ötödik forduló.

ugrás fel