„Rengeteg nehézségünk akadt az elmúlt hétvégén.” – ismerte el a korábbi háromszoros 500 ccm világbajnok, Roberts, a hét végi Holland Nagydíjat követ? interjújában.
„Úgy látszik Assen nem bánt keszty?s kézzel velünk. Jelenleg a legnagyobb problémát a f?tengely okozza, és ez rányomta bélyegét a futamra is. Egyszer?en nem volt elegend? id?nk, hogy megjavítsuk, és még legalább egy hónapot várnunk kell, míg az újratervezett alkatrészek megérkeznek. Ett?l függetlenül volt egy csomó egyéb dolog is, ami meghibásodott id?közben.”
„A motor nem olyan megbízható, mint amire számítottunk, és ez a pálya nyilvánvalóan nem egy egyszer? sétagalopp. Abban bíztam, hogy jobban fel tudjuk készíteni a motort, de kifutottunk az id?b?l. Nem gondolom, hogy mostanában nagy el?relépéseket tudunk tenni ezen a téren.” – mondta az egyenes beszéd? amerikai.
„Ez a motor csak egy prototípus, abban az értelemben, hogy valóban kipróbálás alatt van még, és igazából nem is akartunk vele versenyezni.”
A mugellói debütálás óta a V5-ös mindössze egyszer látta a kockás zászlót közelr?l, amikor Nobuatsu Aoki 16.-ként végzett a Katalán Nagydíjon. Ugyanakkor meg kell említeni, hogy az öt futam közül, amelyen nem értek célba, csak kétszer volt okolható a technika, a fennmaradó három alkalommal baleset miatt kellett feladniuk a versenyt. Ráadásul a csapat számára kellemes meglepetést jelentett a kvalifikációs futamokon elért jó eredmények, f?ként összevetve a versenyfutamokon elért kevésbé kecsegtet?ekkel, egy ilyen, fejlesztés alatt álló géppel.
Mindezek ellenére McWilliams úgy gondolja, hogy a négyütem? nyilvánvaló nagyszer? lehet?ségei ellenére, meg kellene fontolni a visszatérést a KR3-as kétütem?ekhez, addig legalábbis, míg a V5-tel nincsenek teljes mértékben megelégedve.
„Mindenki azt gondolja, hogy ez a motor jó lehetne, s?t nagyon jó lehetne.” – nyilatkozta az asseni futam után McWilliams. „De ez nem egyik pillanatról a másikra történik, és mi még alapvet?en minden egyes futamon teszteljük csak a motort. Minden nagyobb gyár, akik négyütem? motorokat fejlesztettek, a tesztelést zárt ajtók mögött végezték, és csak a tejesen tökéletes végeredménnyel léptek a nyilvánosság elé, nem pedig a félkész motorral, mint mi.”
„Nagyon merész vállalkozás volt kivinni a motort a versenyekre, és mindenki szeme el?tt tesztelni, miközben a média és világ árgus szemekkel figyeli az eseményeket, és ezek után azt várni, hogy jól m?ködjenek a dolgok. Azt hiszem, hamarosan elérkezünk ahhoz a ponthoz, hogy vissza kell térni a kétütem? gépeinkhez.”
McWilliams következ? versenye az Angol Nagydíj lesz, ahol otthoni közönség el?tt áll majd rajthoz, és mint bevallotta, nem lesz csalódott, ha a doningtoni pályán a kétütem?vel kell majd megjelennie.
Legutóbbi hozzászólások