EST. 2002

Krugger BMW K1600 NURB

Nemrég teszteltük a BMW K1600 GTL Exclusive-ot, ami annyira kompakt és rendben volt, hogy azt éreztük, csak elrontani lehetne, ha hozzá akarnánk nyúlni. Hogy Fred „Krugger” Bertrand javított vagy rontott rajta, jó kérdés. Ti mit gondoltok?

A NURB (Non-Uniform Rational B-spline, egy matematikai kifejezés, aminek autók és hajók tervezésében van szerepe) alig néhány elemét ?rizte meg az eredeti motorból, és messze a legmerészebb K1600 átépítés, amit valaha láttunk, mondjuk nem láttunk sokat.

Új motort megálmodni könny?, de mi lesz a rengeteg cuccal és kiegészít?vel, ami a K1600-at nyomja? – gondolhatta Belgium egyik legmen?bb motorépít?je, Krugger.

A blokkhoz nem nyúlt, de a vázat kicserélte egy hosszú, alacsony és teljesen más jelleg? darabra. A Krugger által épített váz új leng?villát és Duolever teleszkópot is kapott, csak a hátsó rugóstag maradt az eredeti.

A h?t?k átkerültek a motor oldalára, így a blokk középs? traktusa nyitott maradt, jól láthatóvá téve a hat leöml?csövet. A motornak két tankja van, egy az ülés alatt, a másik a farokidomban, a kett? külön betölt?nyílással rendelkezik, de össze vannak kötve.

A felniket is Krugger saját marta ki, ugyanaz a folytonosság és organikus rajzolat jelenik meg rajtuk, mint ami az egész motornak sajátja. Elöl 21, hátul 20 colos kerekeket kapott, amik az egykarú leng?karnak és els? teleszkópnak köszönhet?en különösen hangsúlyos látványelemek.

Oldschool versenykormány került az eredeti hiperm?szer helyére, és Beringer fékek váltják a gyári, elöl hat, hátul négydugattyús féknyergeket. A gyári ABS megmaradt.

Érdekes, hogy Krugger nem használt CAD-et a tervezéshez és gyártáshoz, a papír-ceruza kombó volt a tervezési módszer, így a motor igazán autentikus és él? formát kapott.

Fotó: bikeexif.com, Thierry Dricot

ugrás fel