A milánói kiállításon végre bemutatták az osztrák gyártó középkategóriás túramotorját. Az eddig csak kémfotókon látható motor egyből két verzióban mutatkozott be a nagyközönségnek.
Az alap Adventure végleges verziója azt a 799 cm3-es LC8c erőforrást kapta, amit a 790-es Duke-ban is megtalálhatunk. Természetesen a gyártó a modellhez vagyis a túrázáshoz optimalizálta az erőforrást és az elektronikát. Ebben a konfigurációban a motor 95 lóerő csúcsteljesítményre képes ( 8000 f/p) illetve 88 Nm nyomatékra (6600 f/p).
Érdekessége a koncepciónak, hogy a motor teherviselő elemként használja az erőforrást amit egy króm-molibdén acél váz ölel körbe. Az üzemanyagtartály a motor alsó területére került, ezzel is növelve a stabilitást és csökkentve a súlypontot. A tank 20 literes és a gyártó szerint a motor ezzel a kapacitással 400 kilométer megtételére lehet alkalmas.
A fékrendszer elöl 320 mm-es tárcsákra és 4 dugattyús radiális féknyergekre épül, míg hátul 2 dugattyús féknyerget találunk egy 260 mm-es tárcsával párosítva.
A futóművet a KTM saját beszállítója a WP készíti és teljesen állítható kivitellel szerelik már az alap modellt is. A rúgós tagok 200 mm-es mozgástartománnyal rendelkeznek, ami azt mutatja, hogy az osztrák mérnökök komolyan gondolták az Adventure szó jelentését.
Az ülésmagasság állítható 830-850 mm között. A motor száraz tömege 189 kg, elöl 21”-os míg hátul 18”-os kereket találunk. Az elektronika területén sincs mit szégyellnie az új modellnek, kanyarodás segítő ABS ( terepes funkcióval ) mellett opcióként rendelkezésre áll olyan Rally mód is ami lehetővé teszi az ABS kikapcsolását a hátsókeréken.
A kipörgésgátló három szinten állítható és ki is kapcsolható ha terepezés úgy kívánja. Szabványos színes TFT kijelzőt találunk a kormány előtt amihez csatlakoztathatjuk okostelefonunkat. Igy a telefonon megjelenő információkat, illetve a térképet is tudjuk használni. A fényszórók természetesen teljes mértékben LED technológiát használnak.
Adventure R
A normál változat mellett egyből piacra került a speciális R verzió, ami hosszabb felfüggesztést kapott ( 240 mm ). Emellett laposabb nyereg, rövidebb üléshossz és természetesen magasabb ülésmagasság jellemzi ( 880 mm ).
A futómű szintén eltér az alap modelltől, az R változat WP PDS teljesen állítható rendszerrel lett szerelve. A kerék méretek megegyeznek de az abroncsokat a Metzeler szállítja és a Karoo 3-as modellek kerültek a kerekekre.
Az árakról még nem jelentek meg információk.
Legutóbbi hozzászólások