EST. 2002

KTM 350 SX-F: Lehullt a lepel

Az el?zetesen kiszivárgott skiccek nem hazudtak a 350-es küllemér?l: azt kaptuk Milánóban, amivel beetettek minket a mattighofeniek. Már csak az a kérdés, hogy vajon a konkurencia torkán is sikerül lenyomni a radikális konstrukciót?

A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) döntéshozóinak asztalán már régóta ott hever az a szabálymódosítási tervezet, ami a királykategória (MX1) fels? köbcentihatáráról hivatott dönteni. A jelenlegi 450-es motorok túl sok veszélyt rejtenek magukban, túl sok neves versenyz? szenvedett súlyos sérülést az elmúlt években. Pit Beirer és Ernesto Fonseca csak két név a kerekesszékbe kényszerült klasszisok sorából.

Szóval a szövetség változtatni szeretne, az amerikaiak ellenzik a dolgot. Szerintük 350 köbcentis fels? határ jelentené a megoldást. A japánok ódzkodnak t?le, a mindig is a kisebbséghez tartozó KTM viszont meglovagolta a hullámot, els?ként tették meg a lépést a jöv? felé. A jelenleg is zajló olasz motoros expón, a milánói EICMÁ-n leplezték le az innovatív motorkerékpárt.

Everts el?tt tisztelegvén, megkapta a 72-es rajtszámokat az új vas. WP rugóstagok, Brembo fékek, szokásos KTM min?ség. Cél: világbajnoki címet nyerni a királykategóriában. Kérdés, mennyire lesz törékeny az új konstrukció?

Els? pillantásra – mondhatni – elvesztette különlegesen egyedi formáját a KTM. Kiska mester mintha a Honda formatervéb?l merített volna ihletet…kicsit szögletesebbre rajzolta a narancs vonalait, és voilá: készen is van – a szépen cseng? – “forradalmi” kétkerek?, természetesen a “ready to race” szellemében.

A konkurenciát szemen köpve acél bölcs?vázba csomagolták a 350 köbcentis, berúgókar nélküli, injektoros blokkot, és végre valahára, belátták a Mattighofenben, hogy kell a hátsó felfüggesztéshez a himbarendszer. Egy perces néma csenddel emlékezzünk a PDS felfüggesztés el?tt!


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Oldalról, akár egymás klónjai is lehetnének. A h?t?takaró m?anyag, a hátsó sárvéd?, és az oldalsó rajtszámtábla hasonló kialakítású. A KTM még így is hosszabb tengelytávval büszkélkedhet, viszont a blokkja lényegesebben karcsúbb, mint a Honda 450-esének.

Bár az ?spremier tegnap volt Milánóban, az új vas már túl van pár éles bevetésen. Rui Goncalves az ADAC idényzáróján második lett vele, majd a Nemzetek Krosszán is egy ilyennel vitézkedett. Mike Alessi Kaliforniában nyúzta a vasat, és már a márka újonca, Tony Cairoli is ment vele pár kört, nagy titokban. A KTM gyári versenyz?inek adott a lehet?ség: vagy ezzel, vagy a 450-essel vágnak neki a 2010-es szezonnak.

Aztán, hogy végül ez az egy fecske csinál-e nyarat, azt a legkorábban a 2011-es motokrossz-világbajnokság kiírásakor fogjuk megtudni. Addig pedig lássuk, mire mennek a srácok a prototípussal! Április 4-én, Bulgáriában indul a vébé!

ugrás fel