Két év se kellett, hogy a KTM meggondolja magát: 2009 év elején mutatták be a 990 SM-T-t, nagy, 999 köbcentis V2-es szupermotójuk kényelmes-üléses, nagyplexis túraváltozatát, amivel (mint általában) a sportos (de a kényelmet nélkülözni mégsem akaró) motorosok kedvére kívántak tenni.
Bejött a terv, rövid id? alatt világszerte kedvelt mókatúra motorrá n?tte ki magát az osztrák vas, minden szép volt és jó, de aztán jött a Ducati Multistrada 1200, a KTM pedig megijedt. Persze nem attól, hogy SM-T-jük egy kanyargós úton esetleg lemaradna a Ducati új túramotója mögött, hiszen a 990 képességei pariban állnak a Multistrada potenciáljával, nem, ?ket a bolognai motor felszereltsége zavarta.
Katt a képekre, galéria nyílik!
Az, hogy szép színes, meg hogy van neki többek között még blokkolásgátlója is, amit hál’ isten egyre többen kategorizálnak „kell, mert hasznos” alá, f?leg a nagy és fizet?képes kereslettel kecsegtet? nyugat-európai piacokon – lépni kellett. Kölnben mutatták be a 990 SM-T ABS-es, 2011-es változatát.
Az el?dmodell azért sem kapott blokkolásgátlót, mert az – a KTM szerint – az elfogadható szintt?l jobban megnövelte volna a motor tömegét, egy kábé három kilós pluszt pedig egy sportos gyártó, ha lehet, elkerül, bármelyik motorjáról is legyen szó.
De ezt két évvel ezel?tt volt így, azóta pedig fejl?dött annyit az ABS-technika, hogy az, ami akkor három kilót jelentett volna, az ma már egy egykilós egységgel is megoldható. Az SM-T blokkolásgátlóját a Bosch-sal közösen fejlesztette ki a KTM, és ahogy fentebb írtuk, mindössze egy kilót tesz hozzá az SM-T tömegéhez, így menetkészen még a 200 kilós határ alatt (197 kg) tudták tartani az ABS-es verziót.
Az SM-T blokkolásgátlója a KTM szerint a lehet? legsportosabb hangolású. Nem avatkozik be, csak ha már tényleg muszáj, azaz nem húz falat feleslegesen az élvezetek elé. Egy bizonyos szintig engedi játszani a KTM-est, s?t, ha versenypályára vagy laza burkolatú útra tévedne, akár ki is tudja kapcsolni az ABS-t.
A 2011-es SM-T az ABS mellé új fényezést is kapott: narancs, fehér és fekete színekben lesz kapható jöv? tavasztól a motor (tehát mint eddig), de ezúttal – szintén a Multistrada miatt – metálfény?, csillogó festékeket alkalmaznak. Sajnáljuk a szép, bármilyen KTM-re oly jól ill? matt színek elt?nését, de tény, hogy így, csillogó felületekkel inkább kelt min?ségi benyomást az osztrák túra-szupermotó. A csillogó idomok alatti technika változatlan: 999 köbös 75 fokos V-kett?, 115 lóer?…
Legutóbbi hozzászólások