A KTM egykor kizárólag krosszmotorokkal és endurókkal szerepelt a piacon. Az a korszak már jó ideje lezárult – egyrészt a négy ütem térnyerése, másrészt a mindegyre népszer?bb supermoto-jelenség miatt évadról évadra jobban érz?dik a mattinghofeniek vágya az aszfalt iránt. A két éve színre lép? Superduke 990-nel az osztrákok visszavonhatatlanul beléptek az országúti motorok szegmensébe, s?t a hírek szerint már csak id? kérdése az RC8 sportmotor hivatalos bemutatója. Id?közben megszülettek a narancssárgák els? sportsikerei a gyorsasági világbajnokság 125-ös és 250-es kategóriájában, mindkét osztályban borzasztóan rövid „tanulófázist” követ?en. És a kertek alatt megépítettek egy ezres négyütem? blokkot, amelyet a Proton KR csapat vetett be a MotoGP-ben, más kérdés, hogy nem sok sikerrel.
Mérföldk? az ATV-k, quadok, motorszánok gyártásában világels? Polarisszal kötött stratégia megállapodás, mi több, lehet, hogy éppen az amerikaiak oltották az osztrák partnerekbe a négykerek?-vírust. Mi ez az egész? Annyit tudunk, hogy 2007-ben érkezni fog egy X-Bow nev? modell, az els? KTM márkájú autó. A soron következ? genfi autókiállításon leleplezend? spider kimondottan a versenypályára termett: teljes egészében szénszálból készül?, mindössze 70 kilót nyomó vázszerkezetét a Dallara gyártóval közösen valósították meg. A futóm? a White Power m?helymunkája, a fékek a Brembótól származnak.
A motor Audi-gyártmány, 2.0 TFSI, turbós, közvetlen benzin-befecskendezéses egység, ami alapváltozatban 220 lóer?t teljesít, de tervbe vették az S3 300 lóer?s blokkjának beépítését is. Hatsebességes kézi váltó kerül az extrém KTM-sportkocsiba, ami rendelhet? lesz a remekbeszabott DSG szekvenciális váltóval szerelve is.
Akárhogy is, hatalmas er? lakik az X-Bow idomai alatt, pláne úgy, hogy az egész járm? száraz tömege nem több hét mázsánál. Az újévben egy száz példányos el?széria kerül le a gyártósorról, aztán ha elfogadhatóan fogy, jöhetnek a nagyobb távlatok. Az alapváltozat ára 40 ezer euró körüli (tízmillió forint fölött) nagyságrendre tehet?.
Legutóbbi hozzászólások