EST. 2002

KTM Duke 125: a nyolcadliteresek új ásza

Ahogy a KTM is mondja: „A 2011-es év különleges lesz a fiatal motorkerékpár-rajongó számára.” A Kölnben bemutatott 125-ös Duke-nak, a KTM legels? utcai ’huszonötösének megvan mindene ahhoz, hogy azonnali bombasikerként robbanjon.

Tavasszal érkezik meg az els? szállítmány Duke 125 kishazánkba, az árát hivatalosan még nem tudhatjuk (azért megsúgjuk, egymillió forint körül lesz), de talán nem járunk messze a valóságtól, ha kígyózó sorokat vizionálunk a KTM-kereskedések elé, tele trendin öltözött, friss jogosítványukat izzadt tenyerükben morzsolgató tinikkel. Mert akármennyibe is fog kerülni, ki lesz könyörögve aputól és vagy az anyutól az az ár, ebben biztosak vagyunk.

KTM Duke 125, ráborult Power Parts katalógussal: kézvéd?k, matricák, tengelyvég-gombák, hátsóülés-takaró, stb.

Nem volt lacafaca, nem volt sarkítás: egy igazi „Ready to Race” KTM-et akartak két kerékre állítani Mattighofenben a srácoknak, ezért beleadtak apait-anyait. Króm-moli acél cs?váz, Brembo fékek, WP futóm?, alumínium kormány, egy potens, 124,7 köbös, folyadékh?téses, négyszelepes, DOHC blokk Bosch injektorral, mindez pedig a nagyhír? Kiska dizájnstúdió által úgy öltöztetve fel, hogy attól a vidéki mez?gazdászok egyáltalán-, de a városi fiatalok annál inkább beinduljanak. Hipp tinédzser vagy? Már reszketsz az izgalomtól? Megértjük.

A KTM maga konstruálta az új blokkot a Duke 125 számára – és nem a Bajajtól vette, mint azt korábban tudni véltük –, hiszen ilyen feladatra még nem volt megfelel? er?forrás az osztrákok polcán. Az európai, „B-kategóriás jogsival is vezethetsz 125-öst” szabályozás értelmében 15 lóer?s a kis vízh?téses csúcsteljesítménye, ezt könnyedén hozza, de nyomaték és pörg?sség is van benne b?séggel, az osztrákok szerint.

Részingnarancsban és diszkófeketében lesz kapható tavasztól.

De ha huncut tiniként most arra gondolsz, hogy majd a KTM Power Parts katalógusból jól megrendeled hozzá a gyári tuningkitet, ami egycsapásra huszon-sok lóer?ssé varázsolja majd neked a Duke-ot, akkor sajnos ki kell ábrándítanunk. Akármennyire is sportosak motorjaik, még a KTM sem engedheti meg magának, az európai szabályokat szemen köpve lóer?kbe fullassza 125-ös utcai motorjait.

A relatív er?tlenség dacára szinte minden eleme a gyorsanmenésre lett kitalálva: a váz, a futóm? és a fékek is könnyedén elbírnának ennek a 15 lóer?nek akár többszöröseivel is, nem is járunk talán messze az igazságtól, ha a 690-es és a 125-ös Duke-ok közé közbens? változatok, mondjuk egy 250-es, netán 400-as (!) megjelenését várjuk mostantól. A borítékot éppen most zártuk le, mondjátok, hogy [mi] mondtuk!

Klikk a képekre, galéria nyílik!

Ami viszont a KTM-et a valóban sportolni vágyó fiatalok els?számú választottjává teheti a 125-ösök között, az – többek között – gumiméreteiben nyilvánul meg. Hiszen míg a konkurensek ’huszonötösein szánalmas kis virsligumik feszülnek általában – tisztelet a kivételnek – addig a Duke 125-re el?re 110/70-17-es, hátra pedig 150/60-17-es abroncsok kerülhetnek, és ilyen méretben már vannak jó tapadósak is.

És van még a tarsolyban b?séggel a tinédzser agyra hatványozottan hatni képes vonzer?: a Duke 125-höz kiegészít? alkatrészek gigantikus, és majdhogynem ellenállhatatlan halmaza vár majd a gyanútlan vev?kre a tank és a h?t?borítás közé passzoló nagyon diszkós LED sortól kezdve a „részinges” matricaszetteken át a Duke-ot még sportosabbnak láttató kiegészít? idomokig bezárólag. Lesz mib?l válogatni, ha egyéniségünkre kívánnánk szabni a kisherceget.

ugrás fel