EST. 2002

KTM Duke 690

Azt egy pillanatig sem titkolta a KTM, hogy az SM 690 (egyébként remek) alapjára sok-sok új motor épül majd. De talán azt, hogy egy témára ennyi variáció elképzelhet?, még ?k maguk sem gondolták a kezdetekkor. Párizsban a narancsosok standján az SM 690 exkluzív ‘R’ változatán, az endurón és a motardon kívül ott van bizony ez a Duke is, ami teljesen eltér minden aktuális piaci trendt?l (talán az olasz CR&S Vun képvisel még hasonló értékeket).

A tervez? Kiska megint többet használta a vonalzót, mint a körz?t, a Duke jól súlyozott vonalvezetésében a szegletesség uralkodik. Ennek ellenére ez a motor sokkal kiegyensúlyozottabbnak tetszik, mint a motard-verzió. Másrészt ez az egyedi design már-már KTM-védjegy, amihez egyre inkább hozzászokik mindenki, és ami szép lassan az eladási statisztikákban is megmutatkozik.

A ‘csontozat’ (654 köbcentis, utolsó generációs egyhengeres, ferde váz, igen fejlett felfüggesztések) köré a mattinghofeniek egy hamisítatlan naked bike-ot építettek, h?en a saját mottóhoz, ami szerint ugye ‘ready to race’. A blokk az SM 690-b?l ismeretes egység, de a Duke-ba már egészen a 65 lóer?s küszöbig felhúzva került a modern, semi drive-by-wire-rel szerelt befecskendezéses egység. Ezzel a figyelemre méltó teljesítménnyel egy hasonló méret? kéthengeressel is simán versenyre kelne a gép… de ennyivel még nem elégedtek meg a KTM-nél, szigorú diétára fogták ?hercegségét, aminek következtében tömege 148 kg-ra apadt (úgy, hogy a benzinen kívül minden folyadék benne van). Tekintve, hogy a futóm? már korábban bizonyította képességeit, hamar megérthetjük, hogy a narancsosok új 690-esével nemcsak újra divatba jöhet az egyhengeres országúti motorozás, de egy valóságos állatot ülhetünk meg, ha a szalonok rivaldafényét?l és vásárvárosok sterilitásától távol, a szabad ég alatt nézünk farkasszemet egy vegyes hegyi szakasz kacskaringóival… 2008-ban.

Megmaradt a ferde vázszerkezet és a hosszú leng?villa, elmaradhatatlanok a WP felfüggesztések, és a Duke esetében is mind az els? villa, mind a hátsó rugóstag teljesen állítható az élmény fokozása vagy finomítása érdekében. A motor pehelysúlyára tekintettel nem volt ok, hogy eltúlozzák a fékeket, nem is tették: el?re egy 320 mm-es szimpla tárcsa került, radiálisan szerelt Brembo féknyereggel, ami elegend?nek t?nik akár még pályára is. Hátulra 240 mm-es féktárcsát helyeztek.

ugrás fel