690 Enduro ‘R’ és a 990-es ‘R’ Supermoto – ez a két modell lesz a KTM két zászlóshajója – ahogy mondani szokás – a soron következ? ?szi szalonokon. A maximotard egy bátor és nagyvonalú mozdulattal küldi nyugdíjba a 950-es el?döt, és vele együtt a karburátoros LC8 blokkot is, ami azért nem teljesen igaz, mert egyetlen endurón még tovább él a múlt. Szóval még egy R(rrrrr), és ha lehet, ez egy még fontosabb a mattighofeniek szempontjából, stratégiailag mármint, hisz’ a nagy supermotók piaca egyre csak növekszik.
A technikai alapok természetesen esetünkben ugyanazok, mint az SM 990-nél: egy motor már-már a túlzás határán, a ‘ready to race’ szellemiségét?l átitatva. És, mint mindig, az a plusz R itt is jelent valami pluszt az agresszívebb fényezésen és a narancsszínre fújt gerincoszlopon túl: ez a többlet a futóm?, a radiálisan szerelt egyblokkos féknyergek és a helyre kis tank, na meg az összességében 190 kg alatti tömeg…
…a motorhoz, mármint a gépházhoz nemigen kellett nyúlni. A 75°-os V2-es a maga 9.ooo percenkénti fordulaton el?hozott 117 lóerejével kell? tiszteletet parancsol, és a 97 Nm-es nyomaték (7.ooo-en) sem nevezhet? csekélynek.
A kötelez? fekete-narancs kombináció mellé Kiska, a KTM f?tervez?je és formákért-színekért felel?s nagymestere az aktuális trendeknek megfelel?en a fehér felé lépett, ami rossz döntés aligha lehet.
A masinát él?ben csodálhatjuk majd a milánói Eicmán, addig is képek a gyárból. Érkezés a kereskedésekbe 2009 tavaszán, az árról egyel?re még nem tudni.
Legutóbbi hozzászólások