Az els? Super Duke megjelenése egészen 2005-ig nyúlik vissza, amikor az osztrák gyártó egy agressziv csupaszt dobott piacra – ezzel nagyban el?idézve a kategóriában történt változásokat.
2012 ?szén a milánói EICMÁ-n a KTM bemutatta az új Super Duke 1290 R modellt amely megalkuvást nem ismer? fejlesztésekkel büszkélkedhet. Egy meglehet?sen izmos er?forrást, dinamikus küls?t és irányíthatóságot sikerült párosítani a mattinghofeni mérnököknek.
De alig telt el pár hónap és egy fiatal nápolyi tervez? már is átdolgozta az amúgy is merész tervet.
Mirco Sapio a fiatalember neve és ipari tervez?. Mint minden koncepció motornál itt is sok minden kifogásolható de ezeknek a terveknek talán pont az a lényegük, hogy merjenek kockáztatni és a sok kitalált ötletb?l jó esetben néhány átkerüljön a valóságba.
A design er?teljes és tagadhatatlanul érdekes, a motor világitása teljes mértékben a led technológiára épit. Ráadasul az els? fényforrás köré Mirco egy igen komoly szénszálas futom?vet is tervezett. Ha lehet hinni a szemnek akkor egyben a légbeöml?ket is sikeresen integrálta a fiatal tervez? az idomzatba.
Nekünk mégsem ez keltette fel leginkább az érdekl?désünket bár szép munka az “air” nyilások elhelyezése. Sokkal inkább maga az els? futóm? és az alján elhelyezked? féktuskók. A monoblock Brembo igen csak érdekes helyre került. Kiváncsiak lennénk, hogy a valóságban mennyire lehet hatékony ebben a pozicióban a fék illetve mennyire lenne sérülékeny. Mindenestre az biztos, hogy egyedi és elgondolkodtató megoldást egy fiatal tervez?t?l.
Újszerü a futóm? alatt elhelyezett féknyereg gondolata
Van azonban más is ami elnyerte a tetszésünket, ez pedig a kipufogó. Hihetetlen mennyire beleolvad szó szerint része a motornak.
Semmi sallang és fellesleges csövek, egyszerüen csak egy nyílás egy szépen ívelt idomzatba rejtve.
Összegezve egy rendkivül dinamikus és letisztult design láthatunk ami tartalmaz néhány elgondolkodtató újdonságot.
Legutóbbi hozzászólások