Hát most eltelt, és van szerencsénk bemutatni az anti-Monstert,
a KTM SuperDuke 990-t, teljes életnagyságban.
Mikor a KTM-nél eldöntötték, hogy egy kicsit lepucolják magukról a sarat –
természetesen a szó szoros és nem átvitt értelmében – , szóval mikor az osztrákok
idejét érezték, hogy a krossz-ágazaton kívül máshol is megvessék kereküket,
formatervez?ik nyomban lázas munkába fogtak, rajzolóasztalaikat pedig szebbnél
szebb, érdekesebbnél érdekesebb tervek hagyták el. Ezen sokadalomból végül a
‘Kiska’ szignóval ellátott koncepció valósulhatott meg.
A SuperDuke, tetszik ez a formavilág vagy sem, összetéveszthetetlen. Vadságot,
er?t sugároz magából, és e tekintetben keveset számít, hogy feketében vagy
narancssárgában pompázik. ?hercegsége nem marad észrevétlen a közúti forgalomban,
ez egészen biztos.
Bizonyos aspektusaiban ugyan hasonlít a Cagiva Raptorra és az MV Brutáléra,
mégis Ausztria nemzeti meztelenje 100%-ig KTM. Er?forrása egy kompakt
V75 fokos, 999 köbcentis LC8-as, amely 9.000 percenkénti fordulaton 119,68
LE-t ad le. Ezenkívül kerek 100 Nm-es nyomatékkal kecsegtet 7.000-en. A
blokkot egy nagy átmér?j? króm-molibdén cs?váz tartja, ami az Adventure etalonmodellt?l
származik, mégis alapos változásokon ment át, miel?tt a SuperDuke-ba került.
Egyrészt 10 kg-mal kevesebb a tömege, másrészt az agilisebb kanyarvétel érdekében
átrajzolták a geometriáját (utánfutás 103 mm, tengelytáv 1.438 mm).
A KTM történelmi partnere, a WP szállította a felfüggesztéseket, míg
a 320 mm-es úszó tárcsákba az olasz Brembo fékei harapnak. A superbike-méret?
abroncsok a Pirelli m?helyéb?l származnak: a Diablo fed?nev? gumi méretei 120/70-17
(e) illetve 180/55-17 (h).
A járm? tömege szárazon 184 kg (a benzintank térfogata 15 liter). Ez
se nem sok, se nem kevés: éppen ideális. Kanyargós utakon nagyszer?nek ígérkezik.
A hivatalos bemutatóra Spanyolországban kerül sor hamarosan.
Legutóbbi hozzászólások