EST. 2002

Kunmadaras 10: egyes szám els? személy

Sokan ismerik, sokan vettek részt már Kunmadaras városában megrendezett gyorsulási versenyeken. Néz?k, versenyz?k, szervez?k, nem is merek találgatásokba bonyolódni, hogy az elmúlt 10 esztend? alatt hányan voltak jelen. Én, Papp László , személyesen 2001 óta ny?vöm az elhagyott orosz repül?tér betonját Competition kategóriában , mindig csak és kizárólag Kawasaki draggal.

De idén többet nem dübörögnek a lóer?k Kunmadaras kifutóján, a dragbike bajnokság utolsó fordulóját már máshol rendezik meg. Van, aki nem oly szerencsésen, mások gy?ztesként hagyhatták el a pályát, köztük én is. Év elején még motorom sem volt, aztán Hadnagy Józsi, a Speed Riders Mc és a rendezvény atyjának közbenjárásának köszönhet?en mégis beszálltam a harcba!

Vettem egy Kawasaki Z1000 blokkra épült Funny Bike-ot amivel idén megnyertem a Motoport Kupát és jó úton haladok a Magyar Köztársaság Dragbike Bajnokság els? helyének megszerzéséhez. Micsoda bemutatkozás ez! Egy olyan motorral, ami az elmúlt 12 évet egy m?helyben töltötte csöndesen! Egy olyan motorral ami jellemében, erejében, kezelhet?ségében teljesen eltér a korábbi dragomtól, ugyanakkor ez is veszélyes, fantasztikus, vad, és bár öreg de bivaly er?s.! Egy igazi Millennium Falcon, ahogy szerel?im nevezik!

A verseny maga megint izgalmakkal teli zajlott. A motorom hengerfej problémákkal hagyta el a pályát a júliusi versenyen. Szerel?im, Boros Máté és Karsay Erik, hetekig küzdöttek, id?t és energiát nem sajnálva, hogy a következ? versenyre felkészítsék a monstrumot. Sikerült is! Új hengerfejtömítést kapott a kicsike és így újult er?vel vetettük bele magunkat az id?mér? edzésekbe!

Az els? napon egyszer próbálkoztam. Sikerrel, mondhatnám, 8,4 mp-es id?vel én kvalifikáltam az els? helyre. Aznap már, az autós gyorsulás miatt, nem jutottak szóhoz a kétkerek? csodagépek.

A vasárnap ragyogó kék éggel és egy újabb meglepetéssel indult. Az id?mér? futamon 7,9 mp-es id?vel bebiztosítottam magam a dönt?be. Hadnagy ordít, a néz?k tapsolnak, de az öröm nem lehetett teljes, ugyanis a hengerfej egyik csavarja meglazult, elment a menet és fél? volt, hogy az el?dönt?ben egyszer?en szétrobban a blokk. Megindult a szerelés és a vége igazi sufni tuning lett. Erik és Máté aludobozból készített alátétet, ami megakadályozta a csavart az id? el?tti távozástól! Jobb lett volna ha ezt meg sem kérdezem t?lük…

A „fejlesztésnek” köszönhet?en azonban olyannyira stabilizálódott a motor, hogy indulhattam a dönt?kben. Az el?dönt?ben, mivel 7-en voltunk, egyedül mentem. Ez úgy m?ködik, hogy akinek els? ideje van id?mérésen az fut azzal akinek a 8-ik ideje van, a 2-ik a 7-ikkel, a 3-ik a 6-ikkal, a 4-ik az 5-ikkel. Szóval egyedül nem igazán volt nehéz megnyerni az el?dönt?t, még akár végig is tolhattam volna a motort, de ha már m?ködik és megy akkor lassan egyszer?en nem lehet vele menni! Futottam hát egy újabb 8 mp-es id?t!

A középdönt?ben Gyöngyösi Robival kerültem össze. Az id?mér?k alapján várható volt, hogy ha nem ugrok be és nem fullad le a gépem, akkor nekem van több esélyem továbbjutni. Robi saját tervezés? motorja fantasztikusan fejl?dik de most én gy?ztem és így a dönt?be már én álltam a jobb oldali pályán és egyik legnagyobb ellenfelem, Belme Józsi startolt a bal oldaról.

Álomdönt?, így harsogja Hadnagy Józsi, így gondolják többen is. Két félelmetesen szép motor a pálya elején, két versenyz?, akiknek lételeme a versenyzés!

Együtt indultunk a rajtba, együtt ment a burn-out! Persze valahol mindez a show része is, de akkor ott azon a motoron, amikor a hátsó kerék háromszázzal pörög alattam, amikor hófehér füstbe borul a rajt és a füst oszlásával láthatóvá válik, ahogy a két motor bearaszol a karácsonyfa elé, szóval akkor nem számít már semmi. Akkor nem látok embert körülöttem, akkor minden hangot kizár az agyam, akkor nincs más csak az adrenalintól zakatoló vérem dübörgése a fülemben. Az indító lámpán (karácsonyfa a hivatalos beceneve) végigfutnak a színek, két fehér, sárga és zöld… A két drag hihetetlen sebességgel l? ki a rajtból és száguld a 402,33 méterhez! Én gy?ztem. Tudtam, bár nem láttam, éreztem! Ebben a tudatban er?sített meg szerel?m is aki egy percel kés?bb már jött is értem, hogy visszahúzzon. 7,76 mp és 284 km/h!!! Megvan a kupa, én lettem az els? nem csak a mai versenyen de a Motoport Kupában is! A bajnokság azonban még egy forduló erejéig újra a betonhoz ragaszt minket, Kiskunlacházán szeptember 8-9-én ismét összemérhetem er?met ellenfeleimmel!

Nem lehet egy ilyen versenyr?l eleget írni, az élményeket nem lehet visszaadni szóban, papíron vagy egy monitoron. Legközelebb gyertek el minél többen, hogy lássátok! Ha pedig Ti is ilyen jó motort szeretnétek vezetni, akkor mindenképpen nézzetek be kecskeméti vagy budapesti KAWASAKI kereskedésembe!

Papp László

ugrás fel