EST. 2002

Kymco Downtown 300i


A Kymco kibújni készül saját b?réb?l. Járm?veit eddig f?leg kedvez?bb árfekvésük miatt szerették és keresték, de a cég mindig a rettent?en er?s olasz és japán konkurencia mögött látszott kullogni néhány lépéssel – terveik szerint eddig a pillanatig.

33 LE 8000-es fordulaton, 24,5 Nm 6500-nál – ezek a vadonatúj fejlesztés? Kymco G5-blokk adatai, a számok szinte már 400-as territóriumban mozognak. Az új, injektorral etetett, lambda szondával kommunikáló er?forrás – amely az Xcitying R régebbi tervezés?, valójában csak 270 köbös motorjával ellentétben már nyugodt szívvel mondható 300-asnak, hiszen 298,9 köbcentis – gázcseréjét négy szelep végzi, Kymco blokk esetében most el?ször, de nem ez az egyetlen „okosság”, amiért külön érdemes kitérnünk rá.

A kompakt építés?, minimális helyigény? motor vezérlését említik nagy újdonságként, ugyanis a szelepemel? himbák vezérm?tengely felöli végein siklócsapágy helyett görg?s csapágyak követik a bütyköket, amivel a Kymco szerint magasabb f?tengelyfordulatokon akár 20-30%-os súrlódáscsökkenés érhet? el. Spanyolviasz? Természetesen nem, de Kymcóban most láthatunk el?ször ilyen modern megoldást, amivel tényleg csökkenthet? a fogyasztás és így a kibocsátott káros anyagok mennyisége.

A súrlódás elleni harc a hengerben is folytatódik: a 10,8:1 s?rítési arányú dugattyú króm-nitrid bevonatot kapott, elmondásuk szerint itt is nyertek 10%-ot a régebbi háromszázashoz képest, valamint a hagyományos CVT váltó szíját is er?sebb, strapabíróbb, és – naná – kisebb gördülési ellenállású darabra cserélték le.

Ráadásul a G5 – henger?rtartalmához és teljesítményéhez viszonyítva – az eddigi legkisebb Kymco-blokk, hengere szinte vízszintesen fekszik, ami súlyelosztás, súlypontmagasság, és nem utolsósorban ülés alatti tároló hely szempontjából rendkívül el?nyös: a Downtown nyerge alá kett? darab teljes érték? zárt bukósisak helyezhet? el minden gond nélkül.

A Kymco mindent megtesz, hogy Yamahákkal és Piaggiókkal emlegessék egy napon robogóit, ezért az új er?forrás mellé a Downtown (amit egyébként 125-ösként is megvásárolhatunk majd) megkap minden extrát, amit fogszívás nélkül képesek voltak belepréselni a konkurenciánál alacsonyabb vételárba. A Downtownban lesz guminyomás-monitoring rendszer, keszty?tartójában 12 voltos stekker mobiltölt?nknek, ABS blokkolásgátló, és kombinált fékrendszer, hogy csak néhányat említsünk.

És akkor a külalakjáról még egy szót sem ejtettünk: merje valaki azt mondani, hogy nincs teljesen pariban egy akármilyen japánnal vagy olasszal! Drága Kymco, isten hozott a nagyvilágban!

ugrás fel