Sportos ruhát ölt a tajvaniak városi robogója, amir?l, ha az ilyenkor szokásos el?ítéletek hályoga leesik szemünkr?l, megvallhatjuk, igazán szépre s kívánatosra sikeredett. A risztájling nem merül ki az új sárga fényezésben, és a név mögé biggyesztett R bet?ben.
Az ördög ezúttal is a részletekben búvik meg. A vonalvezetés agresszivitását remekül egészíti ki az új els? ledes lámpatest, az átrajzolt farokidom. Az állítható deréktámasszal ellátott nyerget ergonomikusabbra cserélték, és megn?tt a hely a lábtartó környékén is az el?dhöz képest. A csomagtér külön díszkivilágítást kapott, itt akár a rádiótelefonunkat is tölthetjük, ha van. Kisebb tárgyakat szállíthatunk az e célra rendszeresített tárgytartó rekeszben.
A 40mm szárátmér?j?, 110mm-es úton rugózó els? villának elvileg tökéleteshez közeli csillapítást kell adnia robogó-kategóriában, míg hátul a blokk és az áttétel lát el leng?villa-szerepet is – ide két, el?feszítésben állítható rugóstag került, 100mm-es rugóúttal. El?l 15-ös, hátul 14-es felni, 120/70-es illetve 150/70-es gumikkal, de az igazán érdekes nem is a kerekek mérete, hanem a fékrendszer milyensége. A három tárcsás berendezés a 300-as modellen ugyanis ‘integrális’ fékélményt szavatol, amennyiben a bal fékkar az egyik 260mm-es els? tárcsát plusz a hátsó egységet helyezi üzembe, a jobb karral pedig adagolható a másik, 240-es els? tárcsa. El?re kétdugattyús, úszó féknyergek kerültek. Az Xciting R 500 kisebb társával ellentétben hagyományos módon, szeparált fékparancsokkal lassítható.
A 300-as modellre talán találóbb volna kett?ötven-pluszt mondani, tekintve, hogy 270 köbös az er?forrás. Ez is és a félezres is négyütem?, elektronikus befecskendezéssel etetett, Euro-3-as és vízh?téses. A kisebbik 23,8 LE leadására képes – ugyanannyi ez a teljesítmény, mint az el?dé – , a nagyobbik 38,4 LE-re, egyaránt hétezres percenkénti fordulaton mérve. Az 500-as Kymco 41,1 Nm-es nyomatékkal kecsegtet (5.500-on), ami robogótól – még ha nagy is – azért már tisztességes adat. A végsebességet csak az ötszázas modellre deklarálta a gyártó: 147 km óránként. A mérlegen 189 illetve 221 kilót nyomnak.
És jön a kedvenc részünk, az ár. Magyar viszonylatban nem tudjuk, hogyan fog festeni a képlet, egyáltalán jönnek-e ezek a modellek és mikor, de hát nem is hazánk a tajvani konstrukt?r f? célországa értékesítési szempontból. Itáliai listaára négyezer-ötszáz euró a 300-asnak, kilencszázzal több (5.400€) pedig a nagytesó ellenértéke. Ezekb?l a számokból azonban akár kilencszáz eurónyi összeget is megspórolhat a polgár a különféle környezetvédelmi támogatások, kedvezmények révén. A gyári afterpiacon háromszáz euróból már nagybevásárlást tarthatunk, és üt?képes túragéppé fejleszthetjük a robogót, csomagládákkal illetve méretes utazóplexivel felfegyverezve azt.
Legutóbbi hozzászólások