EST. 2002

Laguna Seca: a pálya

A Laguna Seca-i pályára látogat ezen a hétvégén a gyorsasági motoros vébé királykategóriájának mez?nye. A kaliforniai dombok közt elhelyezked? ring igen látványos, nem véletlenül ismerik a világ szinte minden pontján a motorsport rajongói. A legnagyobb kihívást jelent? kanyar – ami miatt olyan híres maga a pálya – a Dugóhúzó (Corkscrew), egy igen sz?k jobb-balos lejt?s sikán. Ez a rész, ahogy más kanyarok is (például az 1-es, ami egy dombtet?n van) a helyszínt hullámvasúthoz teszik hasonlatossá.

A pálya bels? része viszonylag egyszer? – ezt a 80-as évek végén építették meg ebben a formájában, hogy Laguna Seca megfeleljen a világbajnokság követelményeinek. Ezt követ?en kezd?dik az emelked? és a dugóhúzóval (amely egyben a ring legmagasabb pontja) kezd?dik a móka. Lejtmenetben egy gyors bal- és egy jobbkanyaron is áthaladnak a versenyz?k, majd eljutnak a célegyenesre vezet? igen lassú kanyarig.

Autóverseny Laguna Secában – a képen a híres Dugóhúzó

Az els? gumiknak óriási terhelést kell kibírniuk Laguna Secában a lejt?s kanyarok miatt és jól is kell tapadniuk. Szükség van egy minél jobban kiegyensúlyozott motorra és remek fékmunkára.

Az amerikai pálya 1988 és 1994 között fogadta a világbajnokságot, ezt követ?en biztonsági okok miatt vették ki a naptárból. A MotoGP visszatérését számos átépítés, javítás el?zte meg, átszabták többek között a gyors 1-es illetve a 9-es kanyart.

A szombati és vasárnapi versenynapokra minden jegy elkelt, a szervez?k körülbelül 150 ezer néz?t várnak.

LAGUNA SECA
Lap record: Kevin Schwantz (Suzuki), 1m 25.838s, 148.219 mh/92.099mph (1990)
Pole position: Mick Doohan (Honda), 1m 26.068s (1994)

ugrás fel