Kurri Kurri nem Monterey, Új-Dél-Wales telepesei és a friszkói hippinemzedék között semmiféle jogfolytonosság nincs, Casey Stoner mégis úgy ment a Laguna Secában ezen a hétvégén, mintha ott n?tt volna föl a pálya mellett. Az efféle frázisok, mint ‘imponáló magabiztosság’ vagy ‘nyomasztó fölény’ oly’ üresek ebben a pillanatban, hogy leírják az ifjú ausztrál teljesítményét… Stoner mindent megnyert, szabadedzést?l az id?mér?ig, bemelegítést?l a versenyig. Ennek, és Valentino Rossi negyedik helyezésének köszönhet?en a Ducati csillaga fényesebben ragyog, mint valaha – 44 pontos el?nnyel térhet nyári pihen?re az éllovas. Esélyt sem hagyott senkinek: a siker benne volt a pakliban, de erre a diktatúrára talán kevesen számítottak múlt hét csütörökön: tíz másodpercet kapott a másodikként beérkez? Chris Vermeulen, huszonötöt a még dobogós Marco Melandri. És lám, itt a különbség a sachsenringi Német Nagydíjhoz képest: három Bridgestone-pilóta a pódiumon…
Rossi nem drámázik, mindent úgy csinál, mint egyébként csinálna: egykerekezik a befutónál, együtt marad a csapattal, satöbbi – de azt ? is jól tudja, hogy egy ilyen elszánt és megingathatatlan ellenféllel nem lehet felvenni a versenyt kell?en üt?képes motor és gumik nélkül. A Michelin ezen a vasárnapon kikapott a japán gumis kollégáktól, és ez áldozatokat követelt. Persze az abroncsokkal sok dolgot meg lehet magyarázni, de mindent azért nem: az eddigi két Laguna Seca-i nagydíjból kett?t megnyer? Nicky Haydent például rendben van, hogy nem segítette a tapadóer? istene, de az is biztos, hogy ha valamivel kevésbé görcsösen motorozik, akkor jobb eredményt ér el (a warm up-on el is esett a címvéd?). Az elején John Hopkins Suzukijával ért össze a helyi kedvenc Hondája, ezzel rengeteg helyet és id?t vesztett – nem csoda, hogy a 24. körben, miután Stonertól éppen megkapta a körét, a béka ülepe alatti morállal vette az irányt a boxutca felé. Nyugodtan mondhatjuk, hogy csapnivalóra sikeresett a nagydíj az amerikaiak szempontjából: a legjobb hazai fiú a tizedik helyezett Hayden-öcsi, Roger Lee lett, aki a teljesség kedvéért reggel gyorsan megnyerte az AMA bajnokság Supersport kategóriájának futamát… ez azért szép volt.
A Stonerrel szemben immár 66 pontos hátrányt számláló Daniel Pedrosa indult a legjobban, de kisvártatva át kellett adnia a vezetést a ducatis fenegyereknek. Innent?l számára valóságos vessz?futás kezd?dött, a számok nyelvén: visszacsúszás az ötödik helyig. Szintén csak csalódás jutott osztályrészül Loris Capirossinak, aki beragadt váltója miatt kényszerült kiállni a negyedik körben, pedig egészen jól kapta el a rajtot. Ráadásul a Ducati hivatalosan bejelentette, hogy Melandri lesz az, aki 2008-ban Stoner mellé szeg?dik. Igaz, hogy egyes hírforrások már ‘szinte biztosnak’ veszik Capirex suzukis kontraktusát, az Öreg azért mégis nagyon reméli, hogy csak kiállít számára egy harmadik motort a gyár. Döntés csütörtökön, akkor találkozik személyesen a pilóta és a vezérkar. A pályához visszakanyarodva azt kell látnunk, hogy a Casey srác a sztár, nagyrészt neki köszönhet? az, hogy a Ducati 232 ponttal vezeti a konstrukt?ri világbajnokságot a 197 pontos Yamaha és a 190-et gy?jtött Honda el?tt. A higgadt bajnokjelölt kimérten nyilatkozott. ‘Nagy verseny volt, már az edzések is remekül sikerültek, de versenygumikkal tudtam, hogy a miénk a legjobb csomag’ – mondta többek között.
Az egyébként nem sok izgalmat felmutató amerikai versenyen Chris Vermeulen okos motorozással, senkit?l sem zavartatva hozta be a második helyre a Suzukit, ezzel teljessé téve Ausztrália örömét. Egyre stabilabban, egyre jobban motorozik Vermeulen, és már messze nem csak akkor van benne a jó eredmény, ha vízben áll a pálya. ‘Tudtam, hogy ott lehetek az els? ötben, hiszen ez a kedvenc pályám. A gy?zelemre ma nem is gondolhattam: Stoner iszonyúan gyors volt.’ Óriásit ment Melandri, akinek még puszta rajthoz állása is kérdéses volt a verseny el?estéjén, hiszen brutálisan nagyot esett a tréningen, Kurtis Roberts hathatós közrem?ködése nyomán. Összeszedte magát, ami újabb ékes bizonyítéka annak, hogy Macio egy terminátor. ‘A reggeli bemelegítésen még nem tudtam mozgatni a bal lábamat, nem tudtam sebességet váltani. Costa doktornak és fizioterapeutámnak köszönhet?en a dobogóra állhattam. Nem hittem volna, hogy célba érek, de megcsináltam.’
Következik a nyári szünet sok átigazolási magazinhírrel és még több uborkasalátával, aztán a folytatás Brnóban, augusztus 19-én. Rossi még reménykedhet, de nem áll nyerésre, annyi szent: Stoner de facto el is döntheti a világbajnoki cím sorsát a cseh lankák között, ahová azért mi, magyarok valami más miatt is készülünk…
A végeredmény
|
1. DUCATI Casey STONER AUS 44’20.325 Kiestek |
MotoGp, az összetett állása Laguna Seca után
|
|
1. STONER Casey AUS 221 Gyártók Csapatok |
Legutóbbi hozzászólások