EST. 2002

Laguna Seca: Casey Stoner mindent vitt, 44 ponttal vezet

Kurri Kurri nem Monterey, Új-Dél-Wales telepesei és a friszkói hippinemzedék között semmiféle jogfolytonosság nincs, Casey Stoner mégis úgy ment a Laguna Secában ezen a hétvégén, mintha ott n?tt volna föl a pálya mellett. Az efféle frázisok, mint ‘imponáló magabiztosság’ vagy ‘nyomasztó fölény’ oly’ üresek ebben a pillanatban, hogy leírják az ifjú ausztrál teljesítményét… Stoner mindent megnyert, szabadedzést?l az id?mér?ig, bemelegítést?l a versenyig. Ennek, és Valentino Rossi negyedik helyezésének köszönhet?en a Ducati csillaga fényesebben ragyog, mint valaha – 44 pontos el?nnyel térhet nyári pihen?re az éllovas. Esélyt sem hagyott senkinek: a siker benne volt a pakliban, de erre a diktatúrára talán kevesen számítottak múlt hét csütörökön: tíz másodpercet kapott a másodikként beérkez? Chris Vermeulen, huszonötöt a még dobogós Marco Melandri. És lám, itt a különbség a sachsenringi Német Nagydíjhoz képest: három Bridgestone-pilóta a pódiumon…

Rossi nem drámázik, mindent úgy csinál, mint egyébként csinálna: egykerekezik a befutónál, együtt marad a csapattal, satöbbi – de azt ? is jól tudja, hogy egy ilyen elszánt és megingathatatlan ellenféllel nem lehet felvenni a versenyt kell?en üt?képes motor és gumik nélkül. A Michelin ezen a vasárnapon kikapott a japán gumis kollégáktól, és ez áldozatokat követelt. Persze az abroncsokkal sok dolgot meg lehet magyarázni, de mindent azért nem: az eddigi két Laguna Seca-i nagydíjból kett?t megnyer? Nicky Haydent például rendben van, hogy nem segítette a tapadóer? istene, de az is biztos, hogy ha valamivel kevésbé görcsösen motorozik, akkor jobb eredményt ér el (a warm up-on el is esett a címvéd?). Az elején John Hopkins Suzukijával ért össze a helyi kedvenc Hondája, ezzel rengeteg helyet és id?t vesztett – nem csoda, hogy a 24. körben, miután Stonertól éppen megkapta a körét, a béka ülepe alatti morállal vette az irányt a boxutca felé. Nyugodtan mondhatjuk, hogy csapnivalóra sikeresett a nagydíj az amerikaiak szempontjából: a legjobb hazai fiú a tizedik helyezett Hayden-öcsi, Roger Lee lett, aki a teljesség kedvéért reggel gyorsan megnyerte az AMA bajnokság Supersport kategóriájának futamát… ez azért szép volt.

A Stonerrel szemben immár 66 pontos hátrányt számláló Daniel Pedrosa indult a legjobban, de kisvártatva át kellett adnia a vezetést a ducatis fenegyereknek. Innent?l számára valóságos vessz?futás kezd?dött, a számok nyelvén: visszacsúszás az ötödik helyig. Szintén csak csalódás jutott osztályrészül Loris Capirossinak, aki beragadt váltója miatt kényszerült kiállni a negyedik körben, pedig egészen jól kapta el a rajtot. Ráadásul a Ducati hivatalosan bejelentette, hogy Melandri lesz az, aki 2008-ban Stoner mellé szeg?dik. Igaz, hogy egyes hírforrások már ‘szinte biztosnak’ veszik Capirex suzukis kontraktusát, az Öreg azért mégis nagyon reméli, hogy csak kiállít számára egy harmadik motort a gyár. Döntés csütörtökön, akkor találkozik személyesen a pilóta és a vezérkar. A pályához visszakanyarodva azt kell látnunk, hogy a Casey srác a sztár, nagyrészt neki köszönhet? az, hogy a Ducati 232 ponttal vezeti a konstrukt?ri világbajnokságot a 197 pontos Yamaha és a 190-et gy?jtött Honda el?tt. A higgadt bajnokjelölt kimérten nyilatkozott. ‘Nagy verseny volt, már az edzések is remekül sikerültek, de versenygumikkal tudtam, hogy a miénk a legjobb csomag’ – mondta többek között.

Az egyébként nem sok izgalmat felmutató amerikai versenyen Chris Vermeulen okos motorozással, senkit?l sem zavartatva hozta be a második helyre a Suzukit, ezzel teljessé téve Ausztrália örömét. Egyre stabilabban, egyre jobban motorozik Vermeulen, és már messze nem csak akkor van benne a jó eredmény, ha vízben áll a pálya. ‘Tudtam, hogy ott lehetek az els? ötben, hiszen ez a kedvenc pályám. A gy?zelemre ma nem is gondolhattam: Stoner iszonyúan gyors volt.’ Óriásit ment Melandri, akinek még puszta rajthoz állása is kérdéses volt a verseny el?estéjén, hiszen brutálisan nagyot esett a tréningen, Kurtis Roberts hathatós közrem?ködése nyomán. Összeszedte magát, ami újabb ékes bizonyítéka annak, hogy Macio egy terminátor. ‘A reggeli bemelegítésen még nem tudtam mozgatni a bal lábamat, nem tudtam sebességet váltani. Costa doktornak és fizioterapeutámnak köszönhet?en a dobogóra állhattam. Nem hittem volna, hogy célba érek, de megcsináltam.’

Következik a nyári szünet sok átigazolási magazinhírrel és még több uborkasalátával, aztán a folytatás Brnóban, augusztus 19-én. Rossi még reménykedhet, de nem áll nyerésre, annyi szent: Stoner de facto el is döntheti a világbajnoki cím sorsát a cseh lankák között, ahová azért mi, magyarok valami más miatt is készülünk…

A végeredmény

1. DUCATI Casey STONER AUS 44’20.325
2. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 44’30.190
3. HONDA Marco MELANDRI ITA 44’45.966
4. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 44’50.989
5. HONDA Dani PEDROSA SPA 44’55.947
6. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 44’58.631
7. KAWASAKI Anthony WEST AUS 45’01.747
8. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 45’02.680
9. DUCATI Alex BARROS BRA 45’03.845
10. KAWASAKI Roger Lee HAYDEN USA 45’04.045
11. YAMAHA Colin EDWARDS USA 45’07.701
12. HONDA Shinya NAKANO JPN 45’13.173
13. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 45’18.735
14. HONDA Carlos CHECA SPA 45’35.691
15. SUZUKI John HOPKINS USA 45’35.595, két kör hátrány
16. DUCATI Chaz DAVIES GBR 44’34.640, három kör hátrány

Kiestek
HONDA Nicky HAYDEN USA 31’49.864, a 10. körben
HONDA Miguel DUHAMEL CAN 14’29.711, a 22. körben
KR212V Kurtis ROBERTS USA 7’16.822, a 27. körben
DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 4’21.970, a 29. körben

MotoGp, az összetett állása Laguna Seca után

1. STONER Casey AUS 221
2. ROSSI Valentino ITA 177
3. PEDROSA Dani SPA 155
4. VERMEULEN Chris AUS 113
5. MELANDRI Marco ITA 113
6. HOPKINS John USA 104
7. EDWARDS Colin USA 93
8. CAPIROSSI Loris ITA 77
9. BARROS Alex BRA 76
10. HAYDEN Nicky USA 73
11. HOFMANN Alex GER 60
12. DE PUNIET Randy FRA 50
13. ELIAS Toni SPA 49
14. TAMADA Makoto JPN 31
15. CHECA Carlos SPA 29
16. WEST Anthony AUS 29
17. NAKANO Shinya JPN 29
18. GUINTOLI Sylvain FRA 21
19. ROBERTS Kurtis USA 8
20. HAYDEN Roger Lee USA 6
21. FABRIZIO Michel ITA 6
22. NIETO Fonsi SPA 5
23. JACQUE Olivier FRA 4
24. ROBERTS JR Kenny USA 4

Gyártók
1.
DUCATI 233
2. YAMAHA 197
3. HONDA 190
4. SUZUKI 151
5. KAWASAKI 74
6. KR212V 12

Csapatok
1.
DUCATI TEAM 298
2. FIAT YAMAHA TEAM 270
3. REPSOL HONDA TEAM 228
4. RIZLA SUZUKI MOTOGP 217
5. HONDA GRESINI 168
6. PRAMAC D’ANTIN 136
7. KAWASAKI RACING TEAM 88
8. DUNLOP YAMAHA TECH 3 52
9. HONDA LCR 29
10. KONICA MINOLTA HONDA 29
11. TEAM ROBERTS 12

ugrás fel