EST. 2002

Laguna Seca: Hayden és Bayliss az élen pénteken

Egyike a ‘lagunai veterán’ pilótáknak – jelesül Troy Bayliss volt a leggyorsabb az els? szabadedzésen, melyet rendhagyó módon két 50 perces turnusban bonyolítottak. Bayliss er?vezetése remekül érvényesült és hát ennyit nyom a latban a pálya ismerete: az ausztrál 92 ezreddel verte meg Nicky Haydent. Az els? kör harmadik helyezettje a suzukis Hopkins volt, míg ‘Európa képviseletében’ Sete Gibernau negyedik: ‘A pálya sokkal bonyolultabb a vártnál. A nulláról kell megcsinálni a beállításokat – és nemcsak a felfüggesztéseknek, hanem a váltónak is.Szóval két irányban dolgozunk és nem állunk rosszul. Beszélnek a biztonságról: ehhez csak annyit, hogy Európában el?relépések történtek, és itt is azoknak kéne’ mondta a spanyol.

Gibernau az Edwards-Rossi duót (ebben a sorrendben) el?zte meg az FP1-en. Rossinak nem kimondottan tetszik a ‘gyerekkori álom’ helyszín. ‘Hát igen, elég veszélyes. Ha valami történik a Dugóhúzóban, ahogy Melandrival is, akkor itt mindent le kell állítani. Mondhatjuk, hogy ez egy régimódi pálya, de ha akarnak itt még versenyt rendezni, akkor nagy átépítésekkel kell élniük. Szóval: a kockázat állandó és nem tetszik a pálya.’

Max Biaggi szerint igaz, hogy a pálya sz?k, de ebb?l még nem kell nagy ügyet csinálni. ‘A biztonsági mítingen én is ott leszek és elmondom a véleményemet.’

Jött a második szabadedzés, és derült égb?l a Hayden-csapás: a Repsol amerikai pilótája volt az abszolút nyer?. Bayliss egy korai esése ellenére egy darabig tudta tartani a lépést Haydennel, de a végére több mint két tized lett a különbség. Két tized pedig rengeteg, de legalábbis a versenyz? és az RC211V felkészültségér?l árulkodik.

A követ?k is azok közül kerülnek ki, akik ismerik a pályát: Biaggi (aki összetört egy motort a rund elején) és Barros – mutatva, mennyire felszívta magát a Pons (Camel Honda) csapat. Az edzéskört négy RCV zárja az élen, míg a Yamaha látszólag nehezen alkalmazkodik a pályához – Edwards hatodik helye a maximum, Hopkins Suzukija mögött. Rossi nyolc tized lemaradással tizedik, és továbbra sem a kaliforniai a kedvenc aszfaltja a világon.

MotoGP, a szabadedzések eredményei (a jobb körid? jelölve)

Laguna Seca, FP1-FP2
1. N.HAYDEN USA 1’24.228 HONDA
2. T.BAYLISS AUS 1’24.451 HONDA
3. M.BIAGGI ITA 1’24.542 HONDA
4. A.BARROS BRA 1’24.564 HONDA
5. J.HOPKINS USA 1’24.679 SUZUKI
6. C.EDWARDS USA 1’24.696 YAMAHA
8. M.MELANDRI ITA 1’24.938 HONDA
9. V.ROSSI ITA 1’24.969 YAMAHA
10. C.CHECA SPA 1’25.042 DUCATI
11. K.ROBERTS USA 1’25.265 SUZUKI
12. S.NAKANO JPN 1’25.309 KAWASAKI
13. M.TAMADA JPN 1’25.457 HONDA
14. T.ELIAS SPA 1’25.574 YAMAHA
15. A.HOFMANN GER 1’25.882 KAWASAKI
16. L.CAPIROSSI ITA 1’25.967 DUCATI
17. R.XAUS SPA 1’26.392 YAMAHA
18. R.ROLFO ITA 1’27.060 DUCATI
19. S.BYRNE GBR 1’27.857 PROTON KR
20. J.ELLISON GBR 1’27.904 BLATA
21. F.BATTAINI ITA 1’30.207 BLATA
ugrás fel