EST. 2002

Laguna Seca: Újra szárnyalnak az Aranyszárnyasok

Dani Pedrosa derült égb?l nyerte a U.S. GP-t. A tavalyi Német Nagydíj óta szenved? spanyol lényegében rajt-cél gy?zelmet aratott a kaliforniai ringen. A siker kellett a Hondának, mint egy falat kenyér: egy éve nem nyert versenyt a márka a motorozás csúcskategóriájában.

Minden fegyverét bevetette a Honda. Mindhárom gyári motoros megkapta a legújabb vázat, ami leginkább a hátsó villa kialakításában tér el az el?z?t?l. A hírek szerint ez a konstrukció sokkal megbocsátóbban bánik a gumikkal. Dovi ezt a vázat tesztelte Barcelonában, ez járt most Pedrosának és Eliasnak is. Mindketten idei legjobbjukat hozták vele.

Eliasnak kell is a siker, mert nagyon inog alatt a Gresini Honda nyerge. Marco Simoncelli már biztos tagja a csapatnak 2010-t?l, de még a második versenyz? személye nyitott. Elias és De Angelis mellett Marco Melandri is sikerrel pályázik az állásra. A Hayaténak ugyanis nem szállít motort a következ? évt?l a Kawasaki, ami minden valószín?ség szerint a csapat kivonulásához vezet majd.

Dani Pedrosával sem volt eddig elégedett a HRC. Joggal. Az ominózus sachsenringi es?s verseny óta árnyéka önmagának a háromszoros világbajnok, éppen ezért is ment meglepetés számba a gy?zelme. Mert Pedrosa nem kegyelmezett ezen a délutánon. Lerajtolta a Yamahákat, és meg sem állt a kockás zászlóig. Végig kontroll alatt tudta tartani a futamot és az erejével is ügyesen gazdálkodott. Egy plusz kör esetén már biztos nem az övé lett volna a dics?ség.

A két yamahás srác ugyanis felszívta magát a 32 körös verseny végére. Rossi nagyon rosszul kezdett, állítása szerint nem volt százas alatta a gép. Nem igazán sikerült bel?ni a pályára az M1-est. Vagy egész egyszer?en Pedrosa és csapata talált valami pluszt a Warm Up és a verseny között. Szóval Rossi majdnem elkapta a végén a spanyolt, de csak azért, mert Lorenzo keményen nyomult a háta mögött sérült vállal és bokával. A hangvillások spanyolja megint megröptette magát.

Lorenzo szombati szaltója szinte tökéletes másolata volt a tavalyi Kínai Nagydíjon bemutatott k?rnek, annyi különbséggel, hogy ebben kevésbé zúzta agyon magát. Fájdalmai így is voltak, a jobb kezére alig tudott súlyt helyezni, de még így is majdnem kifékezte a Doktort a célrarában. Elpusztíthatatlan a csávó, annyi szent. A legcsillogóbb bronzérmét vihette haza Amerikából. H?sies versenyzése egyúttal azt is jelenti, hogy még életben a világbajnoki harc: kilenc pont a lemaradása Rossival szemben.

Sokaknak a szenvedés viadala volt ez a mostani. Az Epstein-Barr gyanús Stoner összeszorított fogakkal finisel a negyedik helyen, Edwards kormányozhatatlan motorral végez a hetedik pozícióban, Gibernau, Capirossi, Dovizioso és Talmácsi a sóderben fejezi be a futamot, Toselandet meg kiintik fekete zászlóval a kiugrásért kapott büntetés le nem töltése miatt. 12 értek célba, most sajnálhatjuk csak igazán Talma bukását. Biztos 3 pont csúszott ki alóla a negyedik körben.

Nicky Haydennek viszont végre volt oka ünnepelni kicsit. Egy gy?zelemmel felér? ötödik helyet szerzett hazai közönség el?tt a csak erre a versenyre készített motor-, ruha- és sisak-dekorban. “Ezek a srácok már nem kezd?k, szóval a hazai pálya már egyáltalán nem jelent számomra el?ny.” De azért Edwards is büszke lehet magára. ? a 14. motoros a világbajnokság történetében, aki több mint 100 futamot pontszerz? helyen fejezett be. Colin számára ráadásul azért is különleges ez a mérföldk?, mert eddig csupán tízszer fordult el? vele, hogy nem ért célba. Nem semmi.

U.S. GP – Laguna Seca 2009.

Végeredmény
1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 44.1.580
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 44.1.924
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 44.3.506
4. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 44.14.012
5. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 44.23.243
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 44.23.621
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 44.31.781
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 44.34.437
9. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 44.41.905
10. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 44.49.608
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 44.50.390
12. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 45. 20.111

Kiestek
Talmácsi Gábor Scot Racing Team MotoGP
Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP
Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team
Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando

Kizárták
James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3

ugrás fel