Dani Pedrosa derült égb?l nyerte a U.S. GP-t. A tavalyi Német Nagydíj óta szenved? spanyol lényegében rajt-cél gy?zelmet aratott a kaliforniai ringen. A siker kellett a Hondának, mint egy falat kenyér: egy éve nem nyert versenyt a márka a motorozás csúcskategóriájában.
Minden fegyverét bevetette a Honda. Mindhárom gyári motoros megkapta a legújabb vázat, ami leginkább a hátsó villa kialakításában tér el az el?z?t?l. A hírek szerint ez a konstrukció sokkal megbocsátóbban bánik a gumikkal. Dovi ezt a vázat tesztelte Barcelonában, ez járt most Pedrosának és Eliasnak is. Mindketten idei legjobbjukat hozták vele.
Eliasnak kell is a siker, mert nagyon inog alatt a Gresini Honda nyerge. Marco Simoncelli már biztos tagja a csapatnak 2010-t?l, de még a második versenyz? személye nyitott. Elias és De Angelis mellett Marco Melandri is sikerrel pályázik az állásra. A Hayaténak ugyanis nem szállít motort a következ? évt?l a Kawasaki, ami minden valószín?ség szerint a csapat kivonulásához vezet majd.
Dani Pedrosával sem volt eddig elégedett a HRC. Joggal. Az ominózus sachsenringi es?s verseny óta árnyéka önmagának a háromszoros világbajnok, éppen ezért is ment meglepetés számba a gy?zelme. Mert Pedrosa nem kegyelmezett ezen a délutánon. Lerajtolta a Yamahákat, és meg sem állt a kockás zászlóig. Végig kontroll alatt tudta tartani a futamot és az erejével is ügyesen gazdálkodott. Egy plusz kör esetén már biztos nem az övé lett volna a dics?ség.
A két yamahás srác ugyanis felszívta magát a 32 körös verseny végére. Rossi nagyon rosszul kezdett, állítása szerint nem volt százas alatta a gép. Nem igazán sikerült bel?ni a pályára az M1-est. Vagy egész egyszer?en Pedrosa és csapata talált valami pluszt a Warm Up és a verseny között. Szóval Rossi majdnem elkapta a végén a spanyolt, de csak azért, mert Lorenzo keményen nyomult a háta mögött sérült vállal és bokával. A hangvillások spanyolja megint megröptette magát.
Lorenzo szombati szaltója szinte tökéletes másolata volt a tavalyi Kínai Nagydíjon bemutatott k?rnek, annyi különbséggel, hogy ebben kevésbé zúzta agyon magát. Fájdalmai így is voltak, a jobb kezére alig tudott súlyt helyezni, de még így is majdnem kifékezte a Doktort a célrarában. Elpusztíthatatlan a csávó, annyi szent. A legcsillogóbb bronzérmét vihette haza Amerikából. H?sies versenyzése egyúttal azt is jelenti, hogy még életben a világbajnoki harc: kilenc pont a lemaradása Rossival szemben.
Sokaknak a szenvedés viadala volt ez a mostani. Az Epstein-Barr gyanús Stoner összeszorított fogakkal finisel a negyedik helyen, Edwards kormányozhatatlan motorral végez a hetedik pozícióban, Gibernau, Capirossi, Dovizioso és Talmácsi a sóderben fejezi be a futamot, Toselandet meg kiintik fekete zászlóval a kiugrásért kapott büntetés le nem töltése miatt. 12 értek célba, most sajnálhatjuk csak igazán Talma bukását. Biztos 3 pont csúszott ki alóla a negyedik körben.
Nicky Haydennek viszont végre volt oka ünnepelni kicsit. Egy gy?zelemmel felér? ötödik helyet szerzett hazai közönség el?tt a csak erre a versenyre készített motor-, ruha- és sisak-dekorban. “Ezek a srácok már nem kezd?k, szóval a hazai pálya már egyáltalán nem jelent számomra el?ny.” De azért Edwards is büszke lehet magára. ? a 14. motoros a világbajnokság történetében, aki több mint 100 futamot pontszerz? helyen fejezett be. Colin számára ráadásul azért is különleges ez a mérföldk?, mert eddig csupán tízszer fordult el? vele, hogy nem ért célba. Nem semmi.
U.S. GP – Laguna Seca 2009.
|
|
Végeredmény Kiestek Kizárták |
Legutóbbi hozzászólások