EST. 2002

Laguna Seca: veszélyes a pálya?

1994 óta nem rendeztek világbajnoki versenyt Kalifornia sz?ke dombjai között, mától (magyar id? szerint az esti órákban) megkezd?dnek a MotoGP szabadedzései a Laguna Seca-i pályán. Az AMA SBK és a Kart sorozat eseményei egy helyre és hétvégére koncentrálódnak a gyorsasági motoros vb királykategóriájának USA-Nagydíjával.

Marlon Brando: A Vad

Vadak és szelídek

A motoros élet reneszánszát éli Kalifornia sz?ke dombjai közt. Ott forgatták Monterey környékén Marlon Brando f?szereplésével az A Vad cím? filmet, amely – a James Dean-mozikkal és egy sor más kultfilmmel együtt – a háború utáni generációk életérzését, szabadságvágyát testesítik meg, amelynek elválaszthatatlan része a kétkerek? járm?. Tehát motorok és szenvedély és újjászületés – vagy legalábbis annak ígérete. Sokan érkeznek sportmotorokkal, tehát nem csak a chopper-vonal él.

A pályával kapcsolatban már nem mondható el, hogy minden a legnagyobb rendben lenne.

Melandri szerint veszélyes, Capirossi szerint nem 100%-os

Marco Melandri csütörtök este a monterey-i hotelben így nyilatkozott meg: „Nem kéne itt versenyt rendezni, mert veszélyes.” A MotoGP biztonsági bizottságának újdonsült tagja, Loris Capirossi (aki Aoki helyét vette át, társai Rossi, Gibernau és Roberts) a következ?ket mondta: „Egyrészt elégedett vagyok, mert a pálya nem vesztette el a báját, másrészt viszot van két nehéz, lényegi dolog. Az egyik a boxkijárat egyenese, amit a szintkülönbségek miatt nem lehet úgy belátni, ahogyan kéne. A másik problémás hely a Dugóhúzó el?tti egyenes, ahol a pályától öt centire fal és tereptárgyak vannak. Javult viszont a box el?tti zóna, de mindent egybevetve ez olyan ring, ahol nem szabad hibázni és nem 100%-os rajta a biztonság. A szabadedzések után többet tudunk mondani.”

Franco Uncini, a GP biztonsági felel?se azt mondja, ?k mindent megtettek, amit a pilóták bizottsága t?lük kért. „Hogy biztonságos-e, az kiderül az edzések alatt, mindenesetre amit t?lünk kértek, az mind teljesült.” A Superbike-motorok és a MotoGP-k közt jelent?s teljesítmény-különbség van – nagyjából 50 LE, ami nem kevés. Reméljük a legjobbakat. A helyszíni tudósítóktól anniyt lehet tudni, hogy a ring meglehet?sen ‘old style’, a kiszolgáló-épületek hiányosak vagy inkább nincsenek – igaz, készültek új boxok, de ez minden, amúgy az állapotok ’94-es 500cc futamot tükrözik, a sajtótájékoztatókat sátrakban tartják.

Sárgában az M1

A Yamaha az USA-beli hivatalos színeiben áll rajthoz, sárga-feketében. A választás nagyon kedves Valentino Rossinak, akinek ez a „klubszíne”. Rossi egyébként népszer? az Államok nyugati partján is, de most mindenki nagyon az – persze egészen máshogyan, mint egy Olasz vagy egy Holland Nagydíjon. A Doktor szerepel a Nagydíj plakátján is, a háttérb?l pedig Hopkins készül lecsapni rá – ez talán valami látens, valószín?tlen United States-Vén Európa különmeccsre akar utalni, ki tudja.

Az edzések eredményeivel, és más tudósításokkal rövidesen jelentkezünk – addig is Melandri robogóval járja a pályát és jegyzetel, majd beszámol meglátásairól a pilóták biztonsági tanácsának, ami egyébiránt egy nyitott fórum, ahol mindenki elmondhatja a fenntartásait. És addig is ZZ Top.

ugrás fel