EST. 2002

Lazareth V6 Roadster

Van egy pajta valahol a francia vidék zöldjében… de nem mez?gazdasági épület az, hanem a motorépítés egyik jeles európai képvisel?je, a Lazareth székhelye. Szinte m?vészi szinten ?zi a gall csapat a tuningot, mindenb?l képesek speciális járm?vet alkotni, aminek egy vagy annál több több kereke van, és ami lehet?leg nagy és bitang er?s. Rengeteg kreációjuk közül a Roadster V6-os m?vet válasz- tottuk bemutatásra, melynek szíve egy hathengeres Mazda blokk.

A motor minden egyes részlete kézm?vesmunka eredménye. Az oldalsó karterek alumíniumból készültek, a felfüggesztés el?l és hátul is egykarú megoldás: igen, azon a helyen, ahol szemünk az elüls? villát szokta meg, egy teljesen szokatlan, ámde szép és ötletes, szintén alumínium alkatrész dolgozik, amely csak az egyik oldalról ‘fogja’ a kereket.

A lengéscsillapítást ezzel nagyjából fel is áldozták az izmos design oltárán, legalábbis a fényképeken nem látszik nyoma semmiféle csillapító rendszernek. Mondhatjuk úgy is, hogy a Roadster V6 els? futóm?ve… k?kemény.

A váz egy ferde szerkezet, a beleépített blokk hordozó szereppel bír. A rászerelt elemek nagyon vad küllemet adnak a járm?nek, az idomok rendkívül kis méret?ek, hogy jól kiemeljék a hatalmas, testes er?forrást. A kipufogóvégek a farok oldalán kerültek kivezetésre, jobb illetve bal oldalon három-három kijárat. Mindehhez elmaradhatatlan az extra széles sport gumiabroncs mindkét felnin, valamint a titáni fékrendszer, el?l két féknyereggel.

Különös a blokk megválasztása: a francia tervez? átalakításra kiéhezett tekintete egy hathengeres Mazda-egységre vet?dött, amit egy öt sebességes Harley Davidson váltóval házasított össze aztán. A japán V6-os teljesítménye nem veri az egeket (úgy 135 LE körül lehet), de teljesen biztos, hogy a jó Lazereth bele- tette a magáét, hogy kell?en harapós legyen.

www.lazareth.fr

ugrás fel