EST. 2002

Le Mans, 125: Gadea gy?z, Talma negyedik

Mattia Pasini nagy versenye lesz, most már tényleg, most már egészen biztosan, most már nem történhet másképpen. Úgy t?nt, ezúttal tényleg minden összeállt az olaszok reménységének, aki idei negyedik pole-ját jegyezte szombaton és meglehet?s magabiztossággal rajtolt el, állva hagyva a mez?nyt. A mi Bonaventuránknak ekkor létt csak igazán gyanús a dolog: édi kis házinyest-fejét félrebiccentve, farkával ütemesen csapkodva jelezte, hogy a Pasini-féle szökésnek dicstelen vége szakad majd. Ami nyesti mércével természetes, az nekünk, emberszabású sportbarátoknak viszont már a felfoghatatlan határát súrolja: ilyen pechje nem lehet senkinek. Mátyás sportemberi nagyságáról tanúságot adva nem illetlenkedik, nem visz be jólirányzott usiro-mavasi-gerit a leng?villának, nyugodtan sétál a boxba, ahol még ? vigasztalja a szerel?ket és a mérnököket – ez fordítva szokott lenni. Az Aprilia RSA nyergében az asparos Sergio Gadea így könnyedén nyerte a Francia Nagydíjat, ám nem biztos, hogy spanyol fieszta lett volna, ha Pasini talpon marad: szép kerget?zés volt az övék (Gadea els? futamgy?zelmét ünnepelhette így). Hector Faubel is célbaért, igaz, az üldöz? boly oszlopos tagjaként csupán.

Mi a hiba Pasiniéknél? Puszta balsors, semmi más? Akárhogy is: tény, hogy öt verseny után az év elején favoritnak kikiáltott talján mérlege egyetlen, tizedik helyen befejezett nagydíj, a sanghaji. A többi (gyors körök, pole-ok, vezetések…): legfeljebb jó meseanyag lesz majd az unokáknak…

Gy?zelemmel felér? negyedik hely

A sorozatos gondok ellenére Talmácsi Gábor gy?zelemmel felér? negyedik helyen végzett a Francia Nagydíjon! Az els? edzésnap alapján még úgy t?nt minden rendben lesz a hétvégén, azonban szombaton a motor rossz irányba történ? állítása megbosszulta önmagát és Talma a 8. helyre kvalifikálta magát. A mai bemelegít? edzésen sem oldódtak meg a problémák, olyannyira nem, hogy a magyar motoros vállalta annak rizikóját, hogy egy olyan beállítással vág neki a 24 körös versenynek, amit ki sem tudott el?tte próbálni. Úgy volt vele, hogy az addiginál rosszabb már nem lehet a helyzet. Talma rajtja nem sikerült túl jól, mert csúszott a kuplungja, így visszaesett a 12. helyre, majd egy percig sem adta fel és egészen a 4. helyig küzdötte fel magát. Közvetlen riválisai közül Pesek végzett el?tte, Faubelt megverte, így maradt a vb összetett 2. helyén, és közben növelte el?nyét csapattársával szemben.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Örülök a 4. helynek, minden t?lem telhet?t megtettem. Sok gondunk volt a hétvégén. A warm up után majdnem elsírtam magam annyira ‘rossz’ volt a gép. Nem volt más választásunk rizikóznunk kellett, ami szerencsére bejött. A rajtnál a kuplung miatt visszacsúsztam a 12. hely környékére. Nem volt egyszer? el?re jönni, de mindent megtettem, hogy minél el?rébb végezzek. A 4. hellyel meg?riztem a 2. helyet a tabellán és növeltem is az el?nyömet Faubelhez képest.’

Az indulás után Pasinire és Gadeára remekül tapad az ügyességét istenigazából most el?ször megmutató hondás tinédzser, Bradley Smith – sokkal gyengébb motorjával tartja magát a nagyok mögött, ráadásul Lukas Pesek sem nagyon tud vele mit kezdeni (valójában nem is akar – nagyon higgadtan, már-már éretten versenyzett az összetett-éllovas, korábban forró fejér?l elhíresült cseh), aki csak vár, vár. Talmácsi Gábor a nyolcadik helyr?l rajtolva az els? körökben halad a bollyal, majd felhozza magát a csoport élére, miután mintaszer?en el?zi Faubelt és többi kispajtást. Az élen haladó négyesfogat (Pasini, Gadea, Smith, Pesek) utolérésére minden esély megvan, valami miatt mégsem sikerül közelebb lopózni – s?t, magányos motorozás helyett Talma nyakára érkeznek olyan arcok, mint a b?dületes felzárkózást bemutató Nieto illetve a szintúgy semmib?l érkez? Olive.

Pasini kiesése után Pesek azonnal megtámadja Smith-t, akivel mai harmadik helyezése után is madarat lehetne fogatni. Talma lemarad a dobogóról, a cseh derbissel szemben újabb pontokat veszít az összetettben, ellép viszont az ?t keregt?, ezúttal csak hetedik Faubelt?l. Gadea élete els? sikerének örülhetett: ‘Mattia rémesen jól ment, ezt azért mondom, mert próbáltam jópárszor megel?zni, és nem volt könny? vele. Úgy döntöttem, hogy követem, hátha elkövet egy hibát, de nem tette. Mikor láttam, hogy kiáll, elkezdtem nagyon húzni, mert tartottam Smith meg Pesek érkezését?l. Végül sikerült.’ Pesek szerint ‘Smith motorja nagyon er?s volt. Amikor észleltem, hogy mi a helyzet Pasinivel, akkor viszont határozottnak kellett lennem. Kár, hogy Gadea már messze járt. Vezetem a vb-t: nagy hétvége volt. Jön a Mugello, ami nehéznek ígérkezik. Pasini jól fog szerepelni és szerintem a többi olasz is felszívja magát.’

125, Francia Nagydíj

1. APRILIA Sergio GADEA SPA 41’50.112
2. DERBI Lukas PESEK CZE 41’50.590
3. HONDA Bradley SMITH GBR 41’53.075
4. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 42’03.628
5. APRILIA Joan OLIVE SPA 42’03.957
6. APRILIA Pablo NIETO SPA 42’05.048
7. APRILIA Hector FAUBEL SPA 42’05.210
8. APRILIA Sandro CORTESE GER 42’05.715
9. APRILIA Simone CORSI ITA 42’05.776
10. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 42’05.889
11. KTM Tomoyoshi KOYAMA JPN 42’09.220
12. APRILIA Pol ESPARGARO SPA 42’14.032
13. HONDA Alexis MASBOU FRA 42’14.322
14. KTM Randy KRUMMENACHE SWI 42’19.629
15. DERBI Michael RANSEDER AUT 42’19.813
16. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 42’35.236
17. APRILIA Stefano BIANCO ITA 42’35.420
18. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 18 42’36.254
19. DERBI Nicolas TEROL SPA 42’36.462
20. APRILIA Dominique AEGERTER SWI 20 42’50.937
21. HONDA Dino LOMBARDI ITA 42’51.060
22. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 22 42’59.813
23. DERBI Robert MURESAN ROU 43’00.213
24. APRILIA Hugo VAN DEN BERG NED 24 43’00.407
25. HONDA Joey LITJENS NED 43’00.583
26. APRILIA Federico SANDI ITA 43’06.608
27. HONDA Daniel WEBB GBR 43’11.934
28. HONDA Romain MAITRE FRA 42’41.782
29. HONDA Steven LE COQUEN FRA 43’12.025
<
Kiestek
75 APRILIA Mattia PASINI ITA 5 körrel a leintés el?tt
35 APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 9 kör
29 APRILIA Andrea IANNONE ITA 10 kör
48 HONDA Julien CARTRON FRA 13 kör
51 KTM Steve BONSEY USA 21 kör

ugrás fel