EST. 2002

Le Mans: Esemény utáni teszt

Hétf?n és kedden nagydíj utáni tesztek céljából maradtak a MotoGP csapatai a Le Mans-i pályán – a Francia GP mindenkinek meghozta a tesztelési kedvét, még azoknak is, akik eredetileg nem jelezték részvételi szándékukat. Így az els?, hétf?i napon népes, tizenöt f?s alakulat körözött a MotoGP képviseletében, de jelen volt a 250cc hat gyári Aprilia RSW-vel versenyz? pilótája is.

A Yamaha nagyon elégedett, Davide Brivio csapatf?nök aurája hatalmasra n?tt a franciaországi kaland végére. Rossi gyors, most már Edwards is az, az M1 pedig egymás után két különböz? típusú, egy gyors (Sanghaj) és egy tagolt (Le Mans) ringen bizonyított. Plusz lóer?k ugyan továbbra sem ártanának, az azonban nagy örömre ad okot, hogy az eddigi motorer?-növekedés nem ment az irányíthatóság rovására. A Gauloises csapat meg is elégedett ennyivel, semmiféle blokk-evolúciót vagy egyéb lóer?vadász megoldást nem próbáltak: a keddi napra már odébb is álltak.

A gyári Honda együttes peches hétvégén van túl. Hayden alaposan elfáradt, Biaggi meg a vasárnapi warm up-on esett, így ? keser? szájízzel és sajgó derékkal utazhatott haza – pontosabban orvosi kivizsgálásra. Pedig lett volna dolga, megérkeztek ugyanis az aranyszárnyasok fejlesztései. F?leg a vezérl? elektronika tekintetében vannak újdonságok: lehetett hallani aerodinamikai jelleg? módosításokról is, ezeket még nem vették el? ebben a két napban. Max egyébként, amennyire elmondásából tudni lehet, eléggé megütötte magát, a hátán több vérömleny keletkezett és a bal térde is megsínylette a brutális becsapódást. Lényegében a gerincoszlopára esett rá nagy er?vel: az egyetlen helyre, ahol a véd?ruha nem véd.

Toni Elias is megjárta: hétf?n, utolsó tervezett körei befejezésekor esett el és törte el az egyik karját. Két futamot mindenképpen ki kell hagynia. Xaus is bukott, ? idén ebben a versenyszámban már tizenötnél jár.

Marco Melandri jegyezte a hétf? legjobb id?eredményét (pályacsúcsot döntve, amib?l másnap Carlos Checa tovább faragott). ? f?képp a privát RC211V beállításaival volt elfoglalva, de egy új, Maioli típusú rádióberendezést is kipróbált. A Movistar fiatal olasza jó formában van, a Mugellón a nagy esélyesek között lesz. Sete Gibernau gyári pilótai min?ségben problémamegoldással foglalkozott: a hétvégén tapasztalt ny?gös menettulajdonságokat javítgatta.

A Ducati színeiben Checa a kedd gy?ztese, igaz, akkorra már megcsappant a tesztel?k száma, ezért lendületesebben is lehetett körözni. A hátsó felfüggesztéssel dolgoztak a vörös ruhások, egy puhább kuplungot vettek górcs? alá és természetesen megannyi Bridgestone-abroncsot. A Michelin szinte verhetetlen Franciaországban, de állítják: a MotoGP-ben sokkal kiélezettebb a harc, mint a Forma-1-ben.

A hétf?i id?eredmények:
1. Melandri 1’33’707
2. Checa 1’33’785
3. Rossi 1’33’945
4. Gibernau 1’34’074
5. Edwards 1’34’113
6. Elias 1’34’355
7. Capirossi 1’34’547
8. Hayden 1’34’586
9. Bayliss 1’34’688
10. Nakano 1’34’785
11. Jacque 1’34’887
12. Hopkins 1’35’016
13. Rolfo 1’35’100
14. Roberts 1’35’324
15. Xaus 1’35’395

A keddi id?eredmények:
Carlos Checa 1’33’670
Sete Gibernau 1’33’690
Nicky Hayden 1’33’700
Loris Capirossi 1’34’410

ugrás fel