A Le Mans-i 24 órás endurance viadal nem csupán az autós szakágban bír hatalmas renoméval: motoros kivitelben is óriási mérv? sportesemény, amelynek megnyerése hatalmas dics?séget jelent. Ugyan arányaiban nem olyan jelent?ség?, mint a kultikus autóverseny, de tagadhatatlan, hogy az endurance-osok álma a Bol d’Or és Suzuka után a Le Mans-i trófea. A 2010-es kiadás, amelyen magyar érdekeltségek is voltak (részletesebb beszámolót honfitársaink szereplésér?l kés?bb közlünk e hasábokon), több szempontból is emlékezetes marad és bevonul a sporttörténelembe.
Kezdjük mindjárt a gy?ztes motorral: az ördög tudja már, mióta nem gy?zött Kawasaki a szériában – az biztos, hogy Le Mans-ban az utolsó sikerhez 1999-ig kell visszamennünk az id?ben, amikor is a Chris Walker-Steve Hislop álompáros gurította át els?ként a ZX-7RR-t az egynapos fogócska után a célvonalon.
Idén a GSR Kawasaki France csapatának sikerült az el?dök nyomába lépni: 848 teljesített körrel a verseny gy?ztese a Da Costa, Four, Leblanc összetétel? gárda, komoly el?nnyel a második helyezett Yamaha Austria Racing el?tt (konkrétan 11 kör fórt sikerült összemotorozni a 24 óra alatt). Harmadik egy harmadik japán márka színeiben a Suzuki Rac41 City Bike együttes, plusz tizenöt körrel.
Egy borzasztó nagy baleset miatt is emlegetni fogjuk még ezt a kiírást: ennek f?szerepl?je Guillame Dietrich (SERT) volt, aki egy kanyarkijáratnál telibe kapott egy másik motort (a lenti videón 0:36-nál). Súlyosan sérült, de gerincoszlopa szerencsére épségben megúszta a karambolt: fel fog épülni. Sok volt egyébként a kies?, három órával a leintés el?tt már 19 alakulat szállt ki a küzdelemb?l, többek közt az újonc #17-es BMW, a #100-as Suzuki, az #5-ös Yamaha és a #78-as Honda.
Gilles Stafler, a gy?ztes Kawa versenyigazgatója természetesen alig jutott szóhoz az örömt?l: ‘Határtalanul boldog vagyok! Példásan versenyeztünk, ami egyértelm?en a téli tesztmunkánk gyümölcse. Mint minden elvégzett munka, a miénk sem volt haszontalan. Fantasztikus volt a csapat, mindenkinek gratulálok és le a kalappal a Pirelli el?tt is. A dönt? különbség ugyanis a felnijeinken feszült…’
Le Mans, 24 órás endurance 2010, végeredmény
|
|
1 11 EWC GSR – KAWASAKI DA COSTA J/FOUR O/LEBLANC G KAWASAKI 19:58:18.835 690 144,586 1:38.683 – 5 152,671 |
Legutóbbi hozzászólások