EST. 2002

Le Mans: Lorenzo zászlót t?z

Es?gumikkal állnak fel a versenyz?k a rajtrácsra, de kisvártatva kisüt a nap és jönnek a motorcserék. Itt aztán borul a forgatókönyv, a legjobban Jorge Lorenzo jön ki a dologból, aki markáns el?nnyel nyeri a nagydíjat Marco Melandri el?tt. Dani Pedrosa hatalmas felzárkózást bemutatva harmadik Andrea Dovizioso rovására, aki az utolsó körben bukja el a dobogót. Stoner menti a menthet?t, ötödikként ér a célba. Rossi háromszori motorváltás, egy esés és egy boxutcán áthajtásos büntetés után sereghajtóként, 0 ponttal zár.

Micsoda verseny! Végre el?zések! Puha és kemény gumik! Melandri második! Rossi esik! Pedrosa utcahossznyi hátrányt dolgoz le és az utolsó kör felénél bedarálja a csapattársát! Na jó, ha sok a felkiáltójelb?l, azt is megértjük, hiszen akkora egetrenget? izgalmakkal azért nem járt a 2009-es Francia GP, hogy egy szívszanatóriumban ne lehetett volna bekapcsolni kockázatok és mellékhatások nélkül. De érezhet? néminem? el?relépés is a színvonalban, amihez persze kellett a kusza id?járás is. Els?sorban az. Voltak motorversenyre emlékeztet? jelenetek, de a távolságok még mindig túl nagyok versenyz? és versenyz? között, ami nem segít a shownak…

Elregélni nehéz volna mindent, ami ezen a futamon történt, de azért megpróbáljuk. Mindenekel?tt azonban helyzetkép a tabelláról: Lorenzo gy?zelmével 66 pontra ugrik, és vezet a 65 pontos Rossi el?tt, aki csak jobb gólarányának köszönhet?en el?zi meg Stonert, Pedrosa pedig 57 egységen áll. Ez biztató a közeljöv?re nézve… ja, és Melandri-Dovizioso 43-43… a Hayate pariban a HRC-vel! Régóta szerettünk volna már egy ehhez hasonló összetettet látni, és most tessék, itt van. Kösz, srácok.

Lorenzo okos. A lehet? legjobb pillanatban cserél motorkerékpárt, mindvégig ura a helyzetnek. És amellett, hogy gyors, képes volt felállni a jerezi fiaskó után. Ráadásul aznap tudott gy?zni, amikor a fal másik oldalán helyet foglaló Rossi csak egy esést és nulla pontot tesz a zsákba.

Aztán Melandri. Aki majdnem otthon maradt. De aztán nem… nem tévén kell néznie a MotoGP-t supermoto-edzés után, nem alamizsna-motoron kell eveznie a Superbike-ban… hanem f?szerepl?je és alakítója a sorozatnak. Egy szedett-vedett motorral (elnézést a kifejezésért, de így van, és ez a jelz? esetünkben új, pozitív kicsengést kap – hiszen brutálisan jól képesek az adott körülményekhez igatítani), amit Hayatéra kereszteltek az utolsó pillanatban. Száguldó szél. Ó, igen. Nincs mese, Macio ott van az elejiben, most már lassan azt mondhatjuk: stabilan. Vagyis azt vitte végbe, ami a Kawasakinak oly’ hosszú id?n át, gyári szerepvállalással sem sikerült.

Míg a verseny elején a motorcserék szolgáltatnak izgalmat, a hajrá nagy kérdése az, hogy vajon elkapja-e Pedrosa a csapattárs Dovit. A harmadik helyért. Nem egy nagy kérdés, de hát mit vártunk, nyolcas repül? befutót? Lorenzo ekkor már sírnivalóan sokkal vezet, Melandri evezget a második pozícióban, történések csak hátrébb vannak – de legalább vannak. Szóval Pedró vs. Dovi, kegyetlen tempóban apasztja a különbséget a spanyol, sokkal gyorsabb… másfél körrel a vége el?tt másfél mp a lemaradása. Az utolsó kör kezdetén egy kis hibát vét, de képes a zárkózásra és aztán nagyon szépen és tisztán el?t. Óriási versenyt futott a kis hispán, ezúttal tényleg megérdemelte a sikert. De Dovira sem lehet egy rossz szava senkinek, ? megpróbálta, közel volt, nem jött össze, majd legközelebb.

Pedrosa indul rakétaként, de látszik, hogy tiszavirág-élet? szökés ez, Lorenzo hamar átveszi a vezetést. És át sem adja már senkinek vagy 28 körön át. Pedró mögött a Doktor akciózik, aki az ötödik körben bontja meg az egyensúlyt, kijön a normál slick gumikkal szerelt motorért. Ez lehetne a nyer? húzás, de nem ez az, vagy legalábbis nem így. Amíg a #99-es csapattárs a végs?kig kihasználja az es?gumikat, addig a még nedves pályán Rossi a hideg abroncsokkal elcsúszik néhány kanyar után. Felállogatja a motort, segítenek neki, megint kijön a boxba motort cserélni, amit aztán persze visszacserél, hát ezt így nem lehet. Ráadásul, mindennek tetejébe még egy ride through büntetést is kap, mivel túl gyorsan közlekedett a boxutcában.

Féltávtól már szinte teljesen száraz az aszfalt, majdnem mindenki volt kinn cserélni, és kialakul, hogyan is néz ki ez a Francia Nagydíj. Lorenzo vezet, Melandri nem is oly’ sokkal utána. Nos, Jorgével az a helyzet, hogy lerongyolja a rain gumikat, aztán kijön ? is motort cserélni, és miután a slickek bemelegednek, folyamatosan gyorsul. Feltartóztathatatlan. És aztán jön a Pedrosa-Dovizioso különmeccs… hátrébb Vermeulen, Edwards és Capirossi csatároznak, akik el?tt – ne felejtsük el – Stoner csak bekasszíroz 11 pontot, izzadságszagú meccsen.

Két hét múlva Mugello, Olasz Nagydíj.

MotoGP Francia Nagydíj, végeredmény

1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 47’52.678
2. Marco MELANDRI ITA KAWASAKI 48’10.388
3. Dani PEDROSA SPA HONDA 48’12.571
4. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 48’13.133
5. Casey STONER AUS DUCATI 48’23.217
6. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 48’30.140
7. Colin EDWARDS USA YAMAHA 48’32.869
8. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 48’38.099
9. James TOSELAND GBR YAMAHA 48’42.985
10. Toni ELIAS SPA HONDA 48’45.896
11. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 48’46.228
12. Nicky HAYDEN USA DUCATI 48’49.325
13. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 48’49.366
14. Randy DE PUNIET FRA HONDA 49’03.977
15. Niccolo CANEPA ITA DUCATI 49’08.063
16. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 49’28.685


Kiesett


Mika KALLIO FIN DUCATI 20’47.302

Az összetett állása négy futam után

1 LORENZO Jorge SPA 66

2 ROSSI Valentino ITA 65

3 STONER Casey AUS 65

4 PEDROSA Dani SPA 57

5 MELANDRI Marco ITA 43

6 DOVIZIOSO Andrea ITA 43

7 EDWARDS Colin USA 35

8 VERMEULEN Chris AUS 31

9 CAPIROSSI Loris ITA 27

10 DE PUNIET Randy FRA 26

11 ELIAS Toni SPA 21

12 DE ANGELIS Alex RSM 20

13 TOSELAND James GBR 17

14 KALLIO Mika FIN 16

15 HAYDEN Nicky USA 9

16 GIBERNAU Sete SPA 8

17 TAKAHASHI Yuki JPN 8

18 CANEPA Niccolo ITA 3

A MotoGP Tippjáték virtuális dobogója

1. enderwiggin 148 p.

2. estimate 143 p.

3. prasch 138 p.

ugrás fel