EST. 2002

Le Mans, MotoGP: Melandri újra a csúcson

Marco Melandri fordulatos futamon szerezte meg a gy?zelmet Francia- országban. A kirakatban ugyanúgy lehetne Rossi, ahogy Pedrosa vagy Capirossi képe, mégis Macióé van ott: második idénybeli sikere ez Törökország után azon a Bugatti pályán, amelyen tavaly leszorult a dobogóról. A futam eleje nem róla szólt, sokkal inkább a remek rajtot vev? suzukis John Hopkinsról meg a hetedik rajtkockából villámcsapásszer?en meginduló, két kör elteltével már vezet? Rossiról. Ehhez el?bb a bukótérbe kellett ?znie Edwardst, Gibernaut és De Puniet-t (utóbbi a földre is huppant, történt mindez rögvest a rajt után), majd sorra elmennie az elsietett rajtja miatt megbüntetett Nakano, aztán sorra Capirossi, Pedrosa és Melandri mellett. Az utolsó áldozat Hopkins volt (aki kés?bb el is esett, így egyike a nagy veszteseknek). A Doktor mesterien szakadt el mindenkit?l, folyamatosan növelte el?nyét, hatalmas menetelés volt az övé. mígnem hét körrel a leintés el?tt a Yamaha hirtelen megállt, s ezzel hivatalossá vált: a címvéd? pályafutása eddigi legszerencsétlenebb szezonját éli meg. ‘Teljesen nyugodtan mentem, legalább fél másodperc volt még a tarsolyomban körönként, és aztán…’ És aztán paff. Az M1, azúrkékes füstfelh?cske kíséretében, megállt.

A hétszeres világbajnok kiszállásával megindulhatott a nyílt sisakos harc az els?ségért, és voltak jelenetek b?séggel. Pedrosa találta magát a vezet? helyen, de egyre inkább nehezére esett jó köröket motoroznia. A hátulra szereltetett puha slick gumi fogyni kezdett, Melandri meg vészesen közeledett – kemény talppal. (Abroncsválasztás kérdésében mindenki nagyon határozott volt ezen a vasárnapon.) A huszonnegyedik körben az olasz átugorja Pedrosát, és megvalósulni látszik az álma: nyerni. Egy olyan Michelinnel, ami a verseny elején nehézkessé tette a körözést, a végén azonban segítségére volt.

Ám ezzel az izgalmak nem értek véget, volt ugyanis a pályán egy Loris Capirossi nev? pilóta Ducatiján, aki feltartóztathatatlanul közelítette a második helyre szorult HRC-s spanyolt. Capirex szintén kemény gumit választott (fatalpakat, ahogy ? mondja) arra a versenyre, aminek megnyeréséhez nem sok reményt f?zött a csapat. Valóban, a GP6 egyike volt a leglassabb motoroknak az egyenes részeken, ennek oka minden bizonnyal az es?s beállítás lehetett, ami viszont megóvta a hátsó abroncsot. Meg persze óvta maga Loris is, a hajrára tartogatva az üt?kártyákat. Az utolsó két kört a pole-id?mér? tempójában teljesítette, aminek meg is lett az eredménye: Pedrosa beérése és megel?zése, második hely.

Stoner negyedik, miután a finisben úrrá lett az összetettet vezet? Hayden felett, akit ezúttal testi bajok gyötörtek, influenza formájában. Meg persze a beállítás sem volt a legjobb a motoron, úgyhogy nyolc egymást követ? alkalmat követ?en az amerikai nincs a dobogón. Hatodik Edwards, aki az els? kört még sereghajtóként abszolválta: nagy felzárkózásst mutatott be, és jelen állás szerint több pontja van, mint Rossinak. Aztán az egyre stabilabb Tamada és a peches Gibernau, akinek megint nem jött össze semmi.

Mindenesetre ennél jobb reklám aligha kell a két hét múlva következ? Olasz Nagydíjnak. A dobogó önmagáért beszél: Melandri, Capirossi, Pedrosa… Ami pedig Rossifumit illeti, ha másért nem, legalább az új váz miatt van oka némi örömre, az ugyanis jól muzsikál. ‘Van még hátra tizenkét verseny, mindet meg kell nyernem.’ És tényleg.

Melandri örül a sikernek, de nem száll el: ‘Szép dolog, hogy ilyen közel vagyok az összetettben a legelejéhez, de itt futamról futamra kell élni, nem szabad engedni a nyomásnak. Sokan vannak ebben a mez?nyben, akik gyorsak és képesek a gy?zelemre.’ ? az egyetlen ezzel a franciaországi 25 ponttal, aki kétszer is nyert már a 2006-os idényben, nem vitás tehát, hogy okkal említhet? a bajnoki címre pályázók közt.

Le Mans, MotoGP Francia Nagydíj

1. Marco MELANDRI ITA HONDA 44’57.369
2.
Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 44’59.298
3. Dani PEDROSA
SPA HONDA 44’59.638
4. Casey STONER
AUS HONDA 45’02.863
5. Nicky HAYDEN
USA HONDA 45’03.078
6. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 45’08.888
7. Makoto TAMADA
JPN HONDA 45’14.061
8. Sete GIBERNAU
SPA DUCATI 45’15.511
9. Toni ELIAS
SPA HONDA 45’21.014
10. Chris VERMEULEN
AUS SUZUKI 45’36.731
11. Carlos CHECA
SPA YAMAHA 45’45.099
12. Shinya NAKANO
JPN KAWASAKI 45’45.151
13. Alex HOFMANN
GER DUCATI 46’06.461
14. James ELLISON
GBR YAMAHA 46’13.541
15. John HOPKINS
USA SUZUKI 45’17.059

Kiestek
Jose Luis CARDOSO
SPA DUCATI 37’25.234
Valentino ROSSI
ITA YAMAHA 32’02.389
Kenny ROBERTS JR
USA KR211V 2’10.374

Az els? körben kiesett
Randy DE PUNIET
FRA KAWASAKI

ugrás fel