EST. 2002

Le Mans: Pedrosa, Gadea és Debon pole-ban

125

Sergio Gadeáé marad az els? rajtkocka Le Mans-ban, a 125-ösök Francia Nagydíját ? kezdheti meg legel?lr?l. Az Aspar csapat versenyz?jének elég volt a pénteki nagy rohanás ahhoz, hogy megszerezze a pole-t: ebben segítette ?t a h?vös id?járás és a jelent?snek mondható forgalom a pályán – helyenként úgy festett a Bugatti, mintha élesben mennének rajta futamot a pilóták. Nem csoda, hiszen kett? híján negyvenen igyekeztek minél jobb kvalifikációs id?t futni az aszfaltcsíkon. A javítás, illetve Gadea els?ségének támadása annak ellenére nem sikerült senkinek, hogy a borítás maga száraz volt és viszonylag jó állapotú. Második helyen Bradley Smith, aki f?szerepl?ként indul neki – 25 ezreddel maradt le RSÁ-jával a bancajás kolléga mögött.

Simone Corsi mutatja magát, harmadik, azaz els? soros, számolni kell vele – ez nem túl jó hír nekünk (+196′), mögötte mindösszesen egy ezredmásodperccel Stefan Bradl. Cortese nyitja majd a második sort, mell?le a helyi h?s Di Meglio l?het ki – a franciák kedvence látványos bukással zárta le a turnust, nem sérült meg, ami a maga nemében csoda az esés dinamikáját látva. Nico Terol +601′-del, Talmácsi Gábor sz?k hét tizedes hátránnyal jönnek – azaz a második vonal végér?l, végül is nem rossz pozícióból várja a rajtot a magyar.

Esteve Rabaté a leggyorsabb KTM (9.), egyben az egyetlen, amelyet az új vázzal szereltek – jobbat is megy a spanyol a márkatársaknál. Iannone, a kínai csata gy?ztese csak a 18. helyre tud odaérni. Vasárnap bármi megtörténhet, elég egy jól elkapott indulás, és Talma egy szemvillanás alatt felzárkózhat, feledtetve a felvezetés és az eddigi tréningek küzdelmeit. Nagy harc van készül?ben, annyi szent – kezdés tizenegykor!

Talmácsi Gábor nyilatkozata a Q2 után: ‘Nagyon mérges vagyok magamra, mert rosszul kalkuláltam. Az Apriliám
futóm?ben és motorer?ben is sokat javult az el?z? naphoz képest, jó néhány
tizedet lehetett volna faragni az id?eredményemb?l. A pálya nagyon rosszul
tapadt, ennek ellenére úgy gondoltam, az edzés végére a mez?ny eleje sokkal
gyorsabb lesz majd, mint tegnap. Öt perccel a vége el?tt vártam, hogy valaki
bejöjjön elém és a szélárnyékában javulni tudjak. Na ezt nem kellett volna!
Ha ugyanis magamtól megyek, további tizedeket javulhattam volna. Ez most
tényleg rajtam múlt, emiatt szomorú vagyok, az viszont vigasztal, hogy
szárazon és vízen egyaránt készen állunk a versenyre – reális cél a dobogós
helyezés.’

125, a rajtrács összetétele

1. S.GADEA SPA APRILIA 1’43.515
2. B.SMITH GBR APRILIA 1’43.540
3. S.BRADL GER APRILIA 1’43.710
4. S.CORSI ITA APRILIA 1’43.711
5. S.CORTESE GER APRILIA 1’43.811
6. M.DI MEGLIO FRA DERBI 1’43.956
7. N.TEROL SPA APRILIA 1’44.116
8. G.TALMACSI HUN APRILIA 1’44.210
9. E.RABAT SPA KTM 1’44.344
10. P.ESPARGARO SPA DERBI 1’44.485
11. J.OLIVE SPA DERBI 1’44.532
12. S.REDDING GBR APRILIA 1’44.793
13. S.BONSEY USA APRILIA 1’44.852
14. T.KOYAMA JPN KTM 1’44.864
15. D.WEBB GBR APRILIA 1’44.874
16. M.RANSEDER AUT APRILIA 1’44.893
17. R.DE ROSA ITA KTM 1’44.945
18. A.IANNONE ITA APRILIA 1’45.006
19. A.MASBOU FRA LONCIN 1’45.152
20. M.MARQUEZ SPA KTM 1’45.250
21. S.BIANCO ITA APRILIA 1’45.268
22. T.NAKAGAMI JPN APRILIA 1’45.273
23. L.ZANETTI ITA KTM 1’45.361
24. E.VAZQUEZ SPA APRILIA 1’45.454
25. P.NIETO SPA KTM 1’45.541
26. H.VAN DEN BERG NED APRILIA 1’45.864
27. D.AEGERTER SWI DERBI 1’46.015
28. R.MURESAN ROU APRILIA 1’46.140
29. P.TUTUSAUS SPA APRILIA 1’46.416
30. R.KRUMMENACHE SWI KTM 1’46.569
31. S.LE COQUEN FRA HONDA 1’46.645
32. C.CARRILLO FRA HONDA 1’47.185
33. R.LASSER GER APRILIA 1’47.259
34. L.ROSSI FRA HONDA 1’47.330
35. G.PELLINO ITA LONCIN 1’47.371
36. R.LACALENDOLA ITA APRILIA 1’47.854
37. V.DEBISE FRA KTM 1’48.298
38. T.SIEGERT GER APRILIA 1’50.021

MotoGP

Az id?gumi atlétái az els? sorban: Pedrosa félelmetesen megy az egykörös Michelinekkel, akárcsak pénteken, ez azonban május 17-én már pole pozíciót ér. Edwards a második, majd Stoner – ez az els? sor – , de egyb?l mögöttük ott lesz Rossi és Lorenzo, na meg Hayden. Alakul… Pedró köre csak ezért nem számít hivatalos pályacsúcsnak, mert a ring vonalvezetését módosították, ez azonban legfeljebb a statisztikusokat hozza lázba: a spanyol borzasztóan jól megy a gyári Hondával, de éppenséggel nem lehet panasz a jó öreg Colinra sem, aki mindössze 127 ezredet szenved el a privát Yamahával, és egész álló nap – szabadedzéseket ideértve – futja a jobbnál jobb gyorsköröket halomra. Vigyázat, versenygumikkal is. A kvalifikációs abroncsokkal aztán végképp elemében van az amerikai, végül talán csak a Melandri névre hallgató mobil sikánon múlik, hogy nem lesz övé az els? rajtkocka.

Stoner már b? három tizedet kap, szinte nem is tud hibátlan kört menni, ezzel együtt els? soros. A pálya utolsó harmadában nagyon nagy a Ducati lemaradása, azzal kellene valamit kezdeniük a szerel?mérnököknek. Rossi fél másodperc körüli lemaradással csúszik le az els? sorról, jól megy, de nem olyan gyors, mint amilyen ? szokott lenni. Lorenzo a terrorba hajszol minket: ötödik, de a szabadedzéseken megint bukik, majd egy pályaelhagyást is bemutat, amely után valahogy talpon marad. Haydennek nem nagyon fekszik a 800-azás, igazából rejtély, hogy a ‘nem az ? méreteire fejlesztett’ RCV okán, vagy egyszer?en az ‘ezreses’ vezetési stílusa az, ami nem vezet eredményre a ma valóságában. Akárhogy is, Nicky barátunk így is ott van a második sorban.

Mögötte Toseland, Vermeulen és Hopkins, és a bizonyság arra, hogy a Suzukik és a Kawasakik nem szárnyalnak. Egy er?s középmez?nnyel állunk szemben, de a világot nem most fogják megváltani… hacsak meg nem nyílnak az égnek csatornái! Emlékszünk ugye, mi történt tavaly? Ha esik, akár a ma tökutolsó West is fölérhet a dobogóra, Vermeulenr?l nem szólva. Capirossi tizenegyedik, nem akaródzott összejönni az optimális bállítás eddig, eggyel mögötte a helyi srác De Puniet, aki jó patrióta módjára nemzetiszín? trikolorba öltöztette motorját. Ennek ellenére nagyjából azt a teljesítményt nyújtja, mint a privát hondás társak. Melandri katasztrofális edzése érdemel még említést, az alicés Guintoli is alaposan ráver szegény Macióra. A leintés után rákezd az es?… vasárnapra a mez?ny javarésze szárazságot óhajt. Ám, mint tudjuk, ez nem kívánságm?sor…

MotoGP, a rajtrács összetétele

1 D.PEDROSA HONDA REPSOL 1′32″647
2 C.EDWARDS YAMAHA TECH 3 1′32″774
3 C.STONER DUCATI 1′32″994
4 V.ROSSI YAMAHA FIAT 1′33″157
5 J.LORENZO YAMAHA FIAT 1′33″269
6 N.HAYDEN HONDA REPSOL 1′33″286
7 J.TOSELAND YAMAHA TECH 3 1′33″396
8 C.VERMEULEN SUZUKI 1′33″440
9 J.HOPKINS KAWASAKI 1′33″628
10 A.DOVIZIOSO HONDA JiR 1′33″689
11 L.CAPIROSSI SUZUKI 1′33″707
12 R.DE PUNIET HONDA LCR 1′33″723
13 S.NAKANO HONDA GRESINI 1′34″077
14 T.ELIAS DUCATI ALICE 1′34″561
15 A.DE ANGELIS HONDA GRESINI 1′34″670
16 S.GUINTOLI DUCATI ALICE 1′34″747
17 M.MELANDRI DUCATI 1′35″081
18 A.WEST KAWASAKI 1′35″349

2007 Francia Grand Prix – 20/05/2007:
Pole pozíció: Colin Edwards USA Fiat Yamaha (M) 1:33.616
Leggyorsabb kör: John Hopkins USA Rizla Suzuki (B) 1:38.678 (es?ben)

250

Az edzést majdnem megállítja az es? néhány perccel a hivatalos zárás el?tt, mikor a kategória nagyágyúi pont elszabadulnának. Kevés a tiszta, jó kör, de mindenki magas szinten teszi a dolgát – a legmagasabban Alex Debon, aki – ahogy a mellékelt ábra mutatja – nemcsak vízhordóként állja meg a helyét. A spanyol versenyz? pole-jával válik teljessé Hispánia sikere a szombati napon. Az Aprilia közel egy éve fejleszt egy traction control-rendszert, amelyet immár a 250-ben is bevetésre érettnek nyilvánítottak az érdekeltek, elébb, 2007-ben De Angelis alatt is voltak momentumai az új generációs elektronikának, most pedig Debon röpíti a csúcsra a Bugattin. A különbség mindazonáltal minimális – Bautista, a honfitárs egyetlenegy (!) ezreddel marad el, miután nem javít pénteki, Q1-es idején.

Harmadik a harcos Simoncelli a Gilera LE-vel (? a csuklójában tartja a TC-t), és els? soros Lüthi is. Nem szabad azonban leírni a második vonalban helyet foglaló pilótákat: Pasinit – aki esett egyet a reggeli szabadedzés alatt, de nagyon gyors – , Kalliót, az osztály éllovasát, és a KTM-es ikermotorral induló Simont. Nagy meglepetés az exvilágbajnok Poggiali ( a képen) jelenléte a fels?bb régiókban a csiricsáré privát Apriliával, amivel nem egy gyári gépet maga mögé utasít – például Aoyamáét és Barberáét. A Tóth csapatnak nem sikerült jól a kvalifikáció: Hector 10. helyénél többet várt az együttes, Imre pedig a 22. pozícióig csúszott vissza a Q2-n. Messze a pontszerz? zóna.

250, a rajtrács összetétele

1. Alex DEBON SPA APRILIA 1’38.478
2. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’38.496
3. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’38.567
4. Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’38.648
5. Mika KALLIO FIN KTM 1’38.790
6. Mattia PASINI ITA APRILIA 1’38.864
7. Julian SIMON SPA KTM 1’39.142
8. Manuel POGGIALI RSM GILERA 1’39.286
9. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’39.295
10. Hector BARBERA SPA APRILIA 1’39.312
11. Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’39.450
12. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’39.685
13. Fabrizio LAI ITA GILERA 1’39.724
14. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’39.924
15. Lukas PESEK CZE APRILIA 1’40.178
16. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’40.185
17. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 1’40.325
18. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’40.525
19. Federico SANDI ITA APRILIA 1’40.595
20. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’40.605
21. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’41.538
22. Imre TOTH HUN APRILIA 1’42.448
23. Russel GOMEZ SPA APRILIA 1’42.820
24. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 1’44.515

Id?n túl

Ho Wan CHOW CHN APRILIA 1’45.655

ugrás fel