Yamaha-nap a Le Mans-i nyitányon a texasi tornádó Colin Edwardsszal az els?, Valentino Rossival a második helyen. A Dunlop-híd el?tti kanyarkombináció átépítésével a múlté a világbajnokság egyik legérdekesebb fordulója… a pályáról még annyit, hogy a déli es? után nedves volt, mikor a királykategóriások nekiálltak a körözésnek.
Edwards tehát a leggyorsabb a standard vázas M1-gyel (futóm?pattogás pénteken aligha zavarta a yamahásokat az alacsony h?mérséklet és a helyenként vizes aszfalt miatt). Rossi az új vázzal 112 ezred lemaradást jegyzett. Ez a nap híre: a Yamaha köszöni szépen, remek egészségnek örvend, a többiek meg csak szaladnak utánuk. A virtuális els? sorba egy Kawasaki, Shinya Nakanóé ért oda, negyedik pedig nem nagy réssel John Hopkins a Suzukival – tudvalev?, hogy ilyen körülmények között jók a Bridgestone-ok.
A Hondák egyel?re nem muzsikálnak jól, nehezen fordulnak be a leglassabb kanyarba, ott veszítenek sokat. Casey Stoner a legjobb az aranyszárnyasok közül, ötödik, reggeli pályaelhagyása ellenére. Épp megel?zve Makoto Tamadát, akinek mintha új bajnokság kezd?dött volna Kínában. Hetedik Sete Gibernau (+458′), kevéssel Capirossi, egy tizeddel Melandri el?tt. Még az övékt?l is elmarad az összetett-éllovas Nicky Hayden legjobb napi köre. Randy De Puniet nagyon igyekszik jó eredménnyel el?rukkolni odahaza, ez egyel?re csak pályakiegyenesítésein látszik.
Le Mans, MotoGP: pénteki szabadedzések
|
|
1 C.EDWARDS USA YAMAHA 1’35.806 1’35.170 |
De Angelisé a provizor els? rajtkocka a 250-ben, megjegyzend?,. három katasztrofálisan sikeredett nagydíj után jött el? ezzel az eredménnyel San Marino els? számú pilótája. Mell?le Andrea Dovizioso indulhatna, ha nem rendeznének Q2-t szombaton (mindössze tíz ezred a különbség, figyelem), az els? sor pedig a spanyolokkal, Barberával és Lorenzóval volna teljes.
Hector Barbera harmadik helye jónak mondható, hiszen a pályát is elhagyta egy ízben az id?mér? alatt, Jorge Lorenzo viszont nem villog. Hat tized körüli a lemaradása, és ? megbizonyosodhatott a francia aszfalt keménységér?l – gyorskör teljesítése közben esett.
A hatodik leggyorsabb volt ma Loca
|
|
A Team Toth olasz versenyz?jének, Roberto Locatellinek nem zárult olyan pozitívan az els? nap a Francia nagydíj hétvégéjén, mint csapattársának, Tóth Iminek. A délel?tti szabad-edzés els? fele szárazon, míg a második fele vizes pályán zajlott. Roby a száraz aszfalton nagyon er?sen kezdett és a negyedik legjobb volt. A kvalifikációra nagy lendülettel készült a csapat, hiszen látták, hogy Robynak idén sokkal jobban fekszik ezzel az Apriliával a pálya és nagy az esély az els? sor a provizor, majd a végleges rajtrácson is. Az id?mér? els? felén a versenygumikat próbálgatta. Az egyik kiállásnál új keveréket tettek fel neki és az Öhlins specialista a futóm?vön is állított. Loca, ahogy kiment a pályára már tudta, hogy ez nem az ? gumija, hiszen motorozhatatlan volt és csúszkált alatta. Úgy döntött, hogy azonnal kimegy a boxba, de miel?tt a boxutcába kanyarodhatott volna a hátsó gumi megcsúszott, majd ledobta magáról az Aprilia. Szerencsére sérülés nélkül megúszta az olasz az esetet, és azt már biztosan tudja, hogy melyik gumit nem kell használni vasárnap. Roberto Locatelli: ‘Már épp ki akartam jönni, amikor az egyik kanyarból kifelé megcsúszott a hátulja és már nem tudtam kivédeni a bukást. Szerencsére sem én, sem a motor nem sérült meg nagyon. A futóm?ven egész nap jó volt, csak finomítani szerettünk volna rajta, ám a változtatás után, néhány kanyarban elkezdtem kisodródni, Persze ezt holnapra megoldjuk, csak bosszant, hogy jóval el?rébb is végezhettem volna a hatodik helynél.’ |
A második sort Takahashi nyitja, és a Q1-en hatodik a helyet szerezte meg Roberto Locatelli a Team Toth színeiben – ? is bukott a nap során. És szóljon a fanfár: visszatért az els?k közé – ha még csak a hetedik helyre is – Sebastian Porto, Argentína motorosa. Nyolcadik Sylvain Guintoli, aki nyerte a gall derbit Arnaud Vincent-nel szemben, köszönhet?en persze annak is, hogy lényegesen jobb motorja van.
Le Mans: 250, Q1
|
|
1 Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 1’39.797 Id?n túl |
A 125-ben Alvaro Bautista nagy küzdelemben nyomta le Mika Kalliót a provizor pole-ért nem es?s, de vizes id?mér?n. A délel?tti szabadedzésen Pesek, Kallio, Simon és Talmácsi vitték egyre lejjebb a körid?ket.
Tóth Imi nyilatkozata
|
|
‘Ma délután nagyon elkaptam a ritmust, hiába volt az edzés elején még vizes a pálya. Egyszer-egyszer beálltam Pesek és Olive mögé, és rájöttem, hogy melyik az a két kanyar, ahol még tudnék id?t hozni. A futóm?vem most sokkal jobb volt. A két sikánban még egy kicsit kitolja az elejét, de holnapra ezt is megpróbáljuk beállítani. Jó volt a gumiválasztás is és még érzem, hogy van bennem jó néhány tized.’ |
‘Élesben’ aztán Bautista Apriliája alkalmazkodott legjobban a ‘stop and go’ jelleg? pályához. Második pénteken a KTM finnje, Mika, aki jelenleg az egyetlen igazi ellenfele az Apriliáknak – egyel?re. Harmadik Lukas Pesek a Derbivel, és meglepetésre odaért a képzeletbeli els? sorba Mike Di Meglio, köszönhet?en a hazai légkörnek. Övé a leggyorsabb Honda a Q1-en: jól ismeri a pályát a Francia Motorsport Szövetség csapatában versenyz? fiatalember. Hatodik szintén Hondával Fabrizio Lai, nyolcadik pedig a mi Talmácsi Gáborunk, mögötte eggyel meg Thomas Lüthi…
Talma a Q1-en
|
|
Túl vizes volt még a pályának egyes részeinél az ideális ív és nagy tempóval ment és elcsúszott. Ezt követ?en visszament a boxba vágott slick gumikért, majd a 2. számú motorjával egyb?l ment egy 2. legjobb id?t. Folyamatosan szárad a pálya, így mindenki egyre gyorsabb volt. Talmácsi Gábor is fantasztikusan kezdte az utolsó körét, de sajnos bejöttek elé, és nem tudta befejezni, végül pedig a 8. helyen zárt. Talmácsi Gábor nyilatkozata : |
Tóth Imi az évad eddigi legjobb edzéseredményét érte el, a tizenegyedik rajtkockába szól a jegye, persze egy szombati rund még hátravan, de az már szinte biztos, hogy meglesz a jó indulóhely. Tavaly kilencedik lett a francia nagydíjon a magyar, ez így egybevéve több, mint jó ómen. Csak így tovább!
Le Mans: 125, Q1
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’45.280 Id?n túl Roberto TAMBURINI ITA |
Legutóbbi hozzászólások