EST. 2002

Le Mans pénteken: élen Edwards, De Angelis és Bautista


Yamaha-nap
a Le Mans-i nyitányon a texasi tornádó Colin Edwardsszal az els?, Valentino Rossival a második helyen. A Dunlop-híd el?tti kanyarkombináció átépítésével a múlté a világbajnokság egyik legérdekesebb fordulója… a pályáról még annyit, hogy a déli es? után nedves volt, mikor a királykategóriások nekiálltak a körözésnek.

Edwards tehát a leggyorsabb a standard vázas M1-gyel (futóm?pattogás pénteken aligha zavarta a yamahásokat az alacsony h?mérséklet és a helyenként vizes aszfalt miatt). Rossi az új vázzal 112 ezred lemaradást jegyzett. Ez a nap híre: a Yamaha köszöni szépen, remek egészségnek örvend, a többiek meg csak szaladnak utánuk. A virtuális els? sorba egy Kawasaki, Shinya Nakanóé ért oda, negyedik pedig nem nagy réssel John Hopkins a Suzukival – tudvalev?, hogy ilyen körülmények között jók a Bridgestone-ok.

A Hondák egyel?re nem muzsikálnak jól, nehezen fordulnak be a leglassabb kanyarba, ott veszítenek sokat. Casey Stoner a legjobb az aranyszárnyasok közül, ötödik, reggeli pályaelhagyása ellenére. Épp megel?zve Makoto Tamadát, akinek mintha új bajnokság kezd?dött volna Kínában. Hetedik Sete Gibernau (+458′), kevéssel Capirossi, egy tizeddel Melandri el?tt. Még az övékt?l is elmarad az összetett-éllovas Nicky Hayden legjobb napi köre. Randy De Puniet nagyon igyekszik jó eredménnyel el?rukkolni odahaza, ez egyel?re csak pályakiegyenesítésein látszik.

Le Mans, MotoGP: pénteki szabadedzések

1 C.EDWARDS USA YAMAHA 1’35.806 1’35.170
2 V.ROSSI
ITA YAMAHA 1’35.288 1’35.282
3 S.NAKANO
JPN KAWASAKI 1’36.340 1’35.447
4 J.HOPKINS
USA SUZUKI 1’36.244 1’35.461
5 C.STONER
AUS HONDA 1’36.264 1’35.546
6 M.TAMADA
JPN HONDA 1’36.628 1’35.625
7 S.GIBERNAU
SPA DUCATI 1’36.429 1’35.628
8 L.CAPIROSSI
ITA DUCATI 1’35.950 1’35.662
9 D.PEDROSA
SPA HONDA 1’36.734 1’35.796
10 M.MELANDRI
ITA HONDA 1’37.247 1’35.935
11 N.HAYDEN
USA HONDA 1’36.678 1’35.971
12 R.DE PUNIET
FRA KAWASAKI 1’36.856 1’36.159
13 T.ELIAS
SPA HONDA 1’37.378 1’36.191
14 C.CHECA
SPA YAMAHA 1’37.317 1’36.306
15 K.ROBERTS JR
USA KR211V 1’37.160 1’36.483
16 C.VERMEULEN
AUS SUZUKI 1’38.133 1’36.904
17 A.HOFMANN
GER DUCATI 1’38.454 1’37.173
18 J.ELLISON
GBR YAMAHA 1’39.082 1’37.986
19 J.CARDOSO
SPA DUCATI 1’39.776 1’38.509

De Angelisé a provizor els? rajtkocka a 250-ben, megjegyzend?,. három katasztrofálisan sikeredett nagydíj után jött el? ezzel az eredménnyel San Marino els? számú pilótája. Mell?le Andrea Dovizioso indulhatna, ha nem rendeznének Q2-t szombaton (mindössze tíz ezred a különbség, figyelem), az els? sor pedig a spanyolokkal, Barberával és Lorenzóval volna teljes.

Hector Barbera harmadik helye jónak mondható, hiszen a pályát is elhagyta egy ízben az id?mér? alatt, Jorge Lorenzo viszont nem villog. Hat tized körüli a lemaradása, és ? megbizonyosodhatott a francia aszfalt keménységér?l – gyorskör teljesítése közben esett.

A hatodik leggyorsabb volt ma Loca

A Team Toth olasz versenyz?jének, Roberto Locatellinek nem zárult olyan pozitívan az els? nap a Francia nagydíj hétvégéjén, mint csapattársának, Tóth Iminek.

A délel?tti szabad-edzés els? fele szárazon, míg a második fele vizes pályán zajlott. Roby a száraz aszfalton nagyon er?sen kezdett és a negyedik legjobb volt. A kvalifikációra nagy lendülettel készült a csapat, hiszen látták, hogy Robynak idén sokkal jobban fekszik ezzel az Apriliával a pálya és nagy az esély az els? sor a provizor, majd a végleges rajtrácson is.

Az id?mér? els? felén a versenygumikat próbálgatta. Az egyik kiállásnál új keveréket tettek fel neki és az Öhlins specialista a futóm?vön is állított. Loca, ahogy kiment a pályára már tudta, hogy ez nem az ? gumija, hiszen motorozhatatlan volt és csúszkált alatta. Úgy döntött, hogy azonnal kimegy a boxba, de miel?tt a boxutcába kanyarodhatott volna a hátsó gumi megcsúszott, majd ledobta magáról az Aprilia. Szerencsére sérülés nélkül megúszta az olasz az esetet, és azt már biztosan tudja, hogy melyik gumit nem kell használni vasárnap.

Roberto Locatelli:

‘Már épp ki akartam jönni, amikor az egyik kanyarból kifelé megcsúszott a hátulja és már nem tudtam kivédeni a bukást. Szerencsére sem én, sem a motor nem sérült meg nagyon. A futóm?ven egész nap jó volt, csak finomítani szerettünk volna rajta, ám a változtatás után, néhány kanyarban elkezdtem kisodródni, Persze ezt holnapra megoldjuk, csak bosszant, hogy jóval el?rébb is végezhettem volna a hatodik helynél.’

A második sort Takahashi nyitja, és a Q1-en hatodik a helyet szerezte meg Roberto Locatelli a Team Toth színeiben – ? is bukott a nap során. És szóljon a fanfár: visszatért az els?k közé – ha még csak a hetedik helyre is – Sebastian Porto, Argentína motorosa. Nyolcadik Sylvain Guintoli, aki nyerte a gall derbit Arnaud Vincent-nel szemben, köszönhet?en persze annak is, hogy lényegesen jobb motorja van.

Le Mans: 250, Q1

1 Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 1’39.797
2 Andrea DOVIZIOSO
ITA HONDA 1’39.807
3 Hector BARBERA
SPA APRILIA 1’39.827
4 Jorge LORENZO
SPA APRILIA 1’40.428
5 Yuki TAKAHASHI
JPN HONDA 1’40.439
6 Roberto LOCATELLI
ITA APRILIA 1’40.540
7 Sebastian PORTO
ARG HONDA 1’40.708
8 Sylvain GUINTOLI
FRA APRILIA 1’40.854
9 Hiroshi AOYAMA
JPN KTM 1’40.857
10 Marco SIMONCELLI
ITA GILERA 1’40.930
11 Anthony WEST
AUS APRILIA 1’41.014
12 Shuhei AOYAMA
JPN HONDA 1’41.043
13 Jakub SMRZ
CZE APRILIA 1’41.114
14 Manuel POGGIALI
RSM KTM 1’41.315
15 Chaz DAVIES
GBR APRILIA 1’42.041
16 Dirk HEIDOLF
GER APRILIA 1’42.158
17 Arturo TIZON
SPA HONDA 1’42.399 0
18 Alex BALDOLINI
ITA APRILIA 1’42.506
19 Jules CLUZEL
FRA APRILIA 1’42.603
20 Arnaud VINCENT
FRA HONDA 1’42.789
21 Andrea BALLERINI
ITA APRILIA 1’43.016
22 Martin CARDENAS
COL HONDA 1’43.107 8
23 Dan LINFOOT
GBR HONDA 1’43.229
24 Luca MORELLI
ITA APRILIA 1’43.880
25 Alvaro MOLINA
SPA APRILIA 1’45.123
26 Jordi CARCHANO
SPA APRILIA 1’45.393
27 Alessio PALUMBO
ITA APRILIA 1’45.747

Id?n túl
Marc Antoine SCACCIA
FRA

A 125-ben Alvaro Bautista nagy küzdelemben nyomta le Mika Kalliót a provizor pole-ért nem es?s, de vizes id?mér?n. A délel?tti szabadedzésen Pesek, Kallio, Simon és Talmácsi vitték egyre lejjebb a körid?ket.

Tóth Imi nyilatkozata

‘Ma délután nagyon elkaptam a ritmust, hiába volt az edzés elején még vizes a pálya. Egyszer-egyszer beálltam Pesek és Olive mögé, és rájöttem, hogy melyik az a két kanyar, ahol még tudnék id?t hozni. A futóm?vem most sokkal jobb volt. A két sikánban még egy kicsit kitolja az elejét, de holnapra ezt is megpróbáljuk beállítani. Jó volt a gumiválasztás is és még érzem, hogy van bennem jó néhány tized.’

‘Élesben’ aztán Bautista Apriliája alkalmazkodott legjobban a ‘stop and go’ jelleg? pályához. Második pénteken a KTM finnje, Mika, aki jelenleg az egyetlen igazi ellenfele az Apriliáknak – egyel?re. Harmadik Lukas Pesek a Derbivel, és meglepetésre odaért a képzeletbeli els? sorba Mike Di Meglio, köszönhet?en a hazai légkörnek. Övé a leggyorsabb Honda a Q1-en: jól ismeri a pályát a Francia Motorsport Szövetség csapatában versenyz? fiatalember. Hatodik szintén Hondával Fabrizio Lai, nyolcadik pedig a mi Talmácsi Gáborunk, mögötte eggyel meg Thomas Lüthi…

Talma a Q1-en

Túl vizes volt még a pályának egyes részeinél az ideális ív és nagy tempóval ment és elcsúszott. Ezt követ?en visszament a boxba vágott slick gumikért, majd a 2. számú motorjával egyb?l ment egy 2. legjobb id?t. Folyamatosan szárad a pálya, így mindenki egyre gyorsabb volt. Talmácsi Gábor is fantasztikusan kezdte az utolsó körét, de sajnos bejöttek elé, és nem tudta befejezni, végül pedig a 8. helyen zárt.

Talmácsi Gábor nyilatkozata :
Elégedett vagyok, bár még inkább az lennék, ha sikerült volna befejeznem az utolsó gyors körömet, hiszen akkor most jóval el?rébb állhatnék, akár a 2. helyen, de ez is benne van a pakliban. A motorral nincs gond, apró váltóhibát észleltem, de ez biztosan orvosolható lesz holnapra. A második napra is es?t mondanak, és ha ez bejön, akkor marad a 8. hely.

Tóth Imi az évad eddigi legjobb edzéseredményét érte el, a tizenegyedik rajtkockába szól a jegye, persze egy szombati rund még hátravan, de az már szinte biztos, hogy meglesz a jó indulóhely. Tavaly kilencedik lett a francia nagydíjon a magyar, ez így egybevéve több, mint jó ómen. Csak így tovább!

Le Mans: 125, Q1

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’45.280
2. Mika KALLIO
FIN KTM 1’45.469
3. Lukas PESEK
CZE DERBI 1’45.577
4. Mike DI MEGLIO
FRA HONDA 1’46.086
5. Sandro CORTESE
GER HONDA 1’46.134
6. Fabrizio LAI
ITA HONDA 1’46.246
7. Mattia PASINI
ITA APRILIA 1’46.376
8. Gabor TALMACSI
HUN HONDA 1’46.609 8
9. Thomas LUTHI
SWI HONDA 1’46.644
10. Andrea IANNONE
ITA APRILIA 1’46.830
11. Imre TOTH
HUN APRILIA 1’47.017
12. Joan OLIVE
SPA APRILIA 1’47.241
13. Sergio GADEA
SPA APRILIA 1’47.342
14. Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 1’47.623
15. Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA 1’47.678
16. Julian SIMON
SPA KTM 1’47.681
17. Nicolas TEROL
SPA DERBI 1’47.756
18. Simone CORSI
ITA GILERA 1’47.793
19. Lorenzo BARONI
ITA HONDA 1’48.095 1
20. Hector FAUBEL
SPA APRILIA 1’48.411
21. Tomoyoshi KOYAMA
JPN MALAGUTI 1’48.439
22. Bradley SMITH
GBR HONDA 1’48.541
23. Michael RANSEDER
AUT KTM 1’48.584
24. Stefan BRADL
GER KTM 1’48.939
25. Angel RODRIGUEZ
SPA APRILIA 1’49.088
26. Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 1’49.683
27. Manuel HERNANDEZ
SPA APRILIA 1’49.781
28. Joey LITJENS
NED HONDA 1’50.576
29. Dino LOMBARDI
ITA APRILIA 1’50.632
30. Simone GROTZKYJ
ITA APRILIA 1’50.711
31. Michele CONTI
ITA HONDA 1’50.939
32. Mathieu LUSSIANA
FRA HONDA 1’51.032
33. Hugo VAN DEN BERG
NED APRILIA 1’51.198
34. Mateo TUNEZ
SPA APRILIA 1’51.236
35. Michele PIRRO
ITA APRILIA 1’51.429
36. Mathieu OLAGNON
FRA HONDA 1’52.468

Id?n túl

Roberto TAMBURINI ITA
Vincent BRAILLARD FRA
Yannick DESCHAMPS FRA
Aleix ESPARGARO SPA
Alexis MASBOU FRA
Pablo NIETO SPA
Federico SANDI ITA
Clement DUNIKOWSKI FRA

ugrás fel