A MotoGP versenyének végeredményét a hozzáért?k akár már pénteken, de legkés?bb a szombati id?mér? edzést követ?en borítékolhatták. Casey Stoner a legels? pénteki szabadedzésen elfoglalta az id?tabella els? pozícióját, és onnan többet már nem volt hajlandó elmozdulni: a Francia Nagydíj összes eredménytáblájának elején az ausztrált és 27-es Honda RCV-jét lehetett látni.
Ezúttal minden összejött a Casey srác számára, még egy büntetés is! Stoner a vasárnapi bemelegít? edzésen került összet?zésbe a Pramac Ducati franciájával, Randy DePuniet-vel: a gyári hondás gyors körébe rondított bele Randy akaratán kívül. A célegyenesben éppen nézel?d? tempóban bóklászó francia ugyan félrehúzódott volna a hondás exvilágbajnok elöl, de mivel kés?n vette észre, nagy igyekezetében éppen a Stoner által választott kerül?ösvénybe terelte Ducatiját, Casey csak egy nagy fékezés árán tudta elkerülni, hogy hátulról összeszedje. Retorzió gyanánt az ausztrál a következ? féktávon DePuniet mellé húzódott és egy jól irányzott ütést helyezett el bal felkarján. Barátok között ártatlan zsibinek hívnánk mindezt, de a MotoGP keretein belül, versenytempóban végrehajtva már nem annyira vicces: a versenybíróság 5000 dolláros büntetéssel „díjazta” Stoner bácsi makacskodását.
A futam a már sajnos megszokottnak nevezhet? kiélezett unalom jegyében telt ismét. A mez?ny gond nélkül eljön, Stoner csak egyetlen kör erejéig – vagy még annyira sem – kényszerül Pedrosát hátulról nézni, és miután lehagyja, már vissza sem néz: kvázi rajt-cél gy?zelem a jussa, bár rettent?en elnyúlni nem tud, sokáig tapad rá kis spanyol csapattársa.
Dovizioso a HRC-vonatban harmadikként indul, de néhány kör után az örök agresszív Simoncelli, majd Lorenzo is legy?ri, s?t a tavalyi világbajnok egészen a harmadik helyig jut, de csak egy id?re: Super Sic lépést vált, visszael?zi Lorenzót és Dani nyomába ered. Mögöttük Dovizioso és Rossi az ötödik, hatodik helyen még majdnem l?távon belül figyel és vár lehet?ségére.
A verseny felénél kezd újra mozgolódni a mez?ny: a 10. körben Dovi kifékezi Lorenzót, kezdetben úgy t?nik, fogja is tudni tartani a negyedik helyet, de alig kell még három kör és Lorenzo visszajön, hozva magával Rossit is az új karbon vázzal fejlesztett Ducatin: a címvéd? spanyol és a két olasz gumit gumihoz tapadva vonatozik sokáig, de egyikük sem gyorsabb annyival, hogy megpróbáljon meglógni. Eközben Stoner már lassan behozhatatlan el?nyre tesz szert, majdnem négy másodperccel vezet a második Pedrosával szemben, ráadásul Simoncelli felzárkózik a kis spanyolra, kezdi fenyegetni.
A fenyegetésb?l aztán két kör elteltével támadást fogalmaz meg Simoncelli: fej-fej mellett érkeznek meg a pálya hátsó sikánjába, a második hely a tét. Dani sz?k, védekez? ívet választ a balosba, de emiatt lassabb annyival, hogy helyet hagyjon a nem éppen fél?s Simoncellinek küls? íven. Sic elfordul kívülr?l, de a tempó olyan nagy, a hely pedig olyan kicsi, hogy nem férnek el, összeakadnak, Pedrosa els? kerekével elkaszálja Marco hátsóját és csúnyán talajt fog. Simoncelli is leszalad a pályáról, de az olasz lábon tud maradni, Pedrosa bezzeg jobb kulcscsontját töri az esésben.
Szegény Daniel Pedrosa, alig egy versennyel azután, hogy bal vállsérülésének hosszan elnyúló lábadozását lezártnak tekinthette, újabb sérülést szed össze a másik oldalra, nem mellesleg nullával zárja a francia rundot. A csalódottság mély barázdákat rajzol Alberto Puig, Pedrosa mentorának tekintetébe. Mégsem ez lesz Dani világbajnoki éve?
A fenti baleset a dobogót örökl? triónak vérszemet ad: Lorenzo, Dovizioso és Rossi nem kímélik sem önmagukat sem egymást, de túl sok fogás nincs egyikükön sem, tét a harmadik hely. Dovi egy váratlan hibáját kihasználva Rossi feljön negyediknek, Lorenzo próbál védekezni, de ezen a hétvégén nincsenek túl jó formában a Yamahák. Látszik a spanyol testbeszédén, hogy apait-anyait belead, de még ez sem lesz elég: el?ször Rossi, majd néhány kanyar múlva Dovi is elmegy a világbajnok M1-ese mellett, f?leg, hogy az eközben bokszáthajtásos büntetéssel sújtott Simoncelli elt?nik el?lük, tehát már a második helyezésért folyik köztük a küzdelem.
Sic böcsülettel végiggurul a boxutcában, hetediknek jön vissza az egymást jól elszórakoztató Hayden és Spies mögé. Négy körrel a vége el?tt elöl magányosan Stoner, mögötte jó pár másodperccel jön Rossi, Dovizioso és Lorenzo, de a spanyol nem bírja a hajrát, hibázik, visszacsúszik – ? már nem lesz dobogón, talán bele is tör?dik. Bezzeg Rossi és Dovi még izzanak, és a hondás el is megy a 46-os Ducati mellett. Szép az el?zés és incidens nélküli. Rossi még az utolsó el?tti körben indít egy támadást a célrará duplaérint?s jobbosa el?tt, de a tempó túl sok, szélesre sodródik, a kanyarból kifelé ismét Dovizioso van elöl, és meg is tartja második helyét az utolsó körben: Rossi dobogós, Lorenzo magányosan negyedik.
Simoncelli nagyot hajrázik, az utolsó körben el?ször Haydent, majd az utolsó kanyarban a gyári yamahás Ben Spiest is sikerül maga mögé utasítania, de úgy, hogy öt körrel ezel?tt már szinte a kezében volt a második helyért járó serleg, ez sovány vigasz a nagyhajú olasznak. A versenybíróság által a rá kirótt büntetés jogosságát is lehet sajnos firtatni: agresszívnak agresszív volt az olasz man?vere Pedrosával szemben, de hogy ? egyedül okozta volna az esést, az már kérdéses. Szerintünk egy egyszer? versenybaleset volt.
A világbajnoki tabella élén Le Mans után továbbra is Jorge Lorenzo áll (78 pont), de már csak 8 ponttal vezet, ráadásul Casey Stoner el?tt, aki a gy?zelemért járó plusz 25 pontjával megel?zte a nullázó, és így továbbra is 61 pontos Pedrosát.
MotoGP, végeredmény
1. Casey STONER AUS HONDA 44’03.955
2. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 44’18.169
3. Valentino ROSSI ITA DUCATI 44’18.519
4. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 44’25.030
5. Marco SIMONCELLI ITA HONDA 44’35.200
6. Ben SPIES USA YAMAHA 44’35.564
7. Nicky HAYDEN USA DUCATI 44’39.521
8. Hiroshi AOYAMA JPN HONDA 44’55.457
9. Hector BARBERA SPA DUCATI 45’07.686
10. Karel ABRAHAM CZE DUCATI 45’07.840
11. Toni ELIAS SPA HONDA 45’08.023
12. Alvaro BAUTISTA SPA SUZUKI 45’08.147
13. Colin EDWARDS USA YAMAHA 45’03.007
Kiestek
Loris CAPIROSSI ITA DUCATI
Dani PEDROSA SPA HONDA
Cal CRUTCHLOW GBR YAMAHA
Randy DE PUNIET FRA DUCATI
Világbajnoki pontállás Le Mans után
1. LORENZO Jorge SPA 78 pont
2. STONER Casey AUS 66 pont
3. PEDROSA Dani SPA 61 pont
4. DOVIZIOSO Andrea ITA 50 pont
5. ROSSI Valentino ITA 47 pont
6. HAYDEN Nicky USA 39 pont
7. AOYAMA Hiroshi JPN 36 pont
8. SIMONCELLI Marco ITA 22 pont
9. EDWARDS Colin USA 21 pont
10. BARBERA Hector SPA 21 pont
Moto2
A szokásosnál eseménytelenebb Moto2-es versenyt láthattunk Le Mans-ban: Bradl, Lüthi és Takahashi az id?mér?n felvett helyeiken húznak el el?re, de Simon, Espargaro és Corsi is ott van, ?k alkotják a hatmotoros vezet? vonatot, de nagy meccseket, mozgolódást vagy támadásokat ezúttal nem mutatnak be nekünk, a világbajnoki éllovas Iannone bezzeg már az els? körben kiesik saját hibájából. Tizenegy körrel a vége el?tt Lüthi elmegy el?re egy kicsit, jó néhány kört vezeti a versenyt, de el?kel? helyen már sokszor láttuk hibázni, talán mert még sohasem sikerült nyernie Moto2-ben.
Mindeközben kiváló taktikával és higgadt versenyzést bemutatva megérkezik a vezet?k mögé a fiatal Marquez, és el is kezdi átlépkedni vetélytársait. Látszik hogy nagy az akarás a spanyolban, jóvá akarja tenni nem csak magának, de csapata el?tt is az els? három nullázott futamot. Hét körrel a vége el?tt kiteszik a tapadáscsökkenést jelz? zászlót, megjelennek az els? es?cseppek a kamerákon, de az égiek kegyesek, a nagy zuhé elmarad. Marquez sorra nyeli le ellenfeleit, Takahashit például az els?, hihetetlenül gyors jobbosban el?zi kétszer is, másodjára már nem tud visszajönni a japán a balra kezd?d? (Dunlop-) sikán bejáratánál. Ugyanezt a taktikát követve Marquez öt körrel a leintés el?tt az addig vezet? Lüthit is lenyeli, majd a kiváló taktikázással megóvott gumijain elnyúlik, és bejön az els? helyre: a tavalyi 125-ös világbajnoknak idén ez volt az els? verseny, amit sikerült befejeznie, nem mellékesen az els? helyen.
Moto2, végeredmény
1. Marc MARQUEZ SPA SUTER 43’03.308
2. Yuki TAKAHASHI JPN MORIWAKI 43’05.290
3. Stefan BRADL GER KALEX 43’05.545
4. Julian SIMON SPA SUTER 43’05.657
5. Thomas LUTHI SWI SUTER 43’05.917
6. Aleix ESPARGARO SPA KALEX 43’15.603
7. Simone CORSI ITA Ioda FTR 43’22.047
8. Dominique AEGERTER SWI SUTER 43’22.226
9. Bradley SMITH GBR TECH 3 43’23.716
10. Alex DE ANGELIS RSM MOTOBI 43’23.874
11. Jules CLUZEL FRA SUTER 43’26.533
12. Randy KRUMMENACHE SWI KALEX 43’26.667
13. Pol ESPARGARO SPA FTR 43’26.984
14. Michele PIRRO ITA MORIWAKI 43’28.064
15. Max NEUKIRCHNER GER HONDA 43’28.371
16. Scott REDDING GBR SUTER 43’32.895
Világbajnoki pontállás Le Mans után
1. BRADL Stefan GER 77 pont
2. SIMON Julian SPA 49 6 pont
3. IANNONE Andrea ITA 48 pont
4. TAKAHASHI Yuki JPN 47 pont
5. LUTHI Thomas SWI 47 pont
6. CORSI Simone ITA 46 pont
7. DE ANGELIS Alex RSM 32 pont
8. SMITH Bradley GBR 27 pont
9. MARQUEZ Marc SPA 25 pont
10. AEGERTER Dominiqu SWI 24 pont
A GP125-ös mez?nyben Terol megint tarolásra készült – az edzéseken rendre elöl végzett, a pole is az övé volt – de Le Mans-ban ezúttal keresztbe húzták számításait, méghozzá nem is akárki: a tavalyi spanyol gyorsasági 125-ös bajnok, Maverick Vinales nyeri a futamot. Csak a fiatal, 16 éves fiú tudta tartani Terol már a rajt után azonnal könyörtelen tempóját, többször is váltották egymást az élen, de mögöttük mindig nagy volt az ?r. Magányosan játszadoztak egymással az egész versenyen, kétszer is szándékosan engedve el?re a másikat – ez mindenképpen érdekes, de leginkább szokatlan színfoltja volt a 125-ösök versenyének, a dobogó utolsó fokát nagy hajrában végül Vazquez szerezte meg.
Sebestyén Peti a 29. helyr?l elrajtolva pár kör alatt feljött 26-iknak, Schrotterrel, Tonuccival és Perellóval vívott hol kemény, hol kissé elnyújtott csatát a futam folyamán, végül élete negyedik világbajnoki versenyén a 25. helyen hozta be a Caretta Technology csapat KTM-ét.
GP125, végeredmény
1. Maverick VIŃALES SPA APRILIA 42’00.505
2. Nicolas TEROL SPA APRILIA 42’00.553
3. Efren VAZQUEZ SPA DERBI 42’07.341
4. Hector FAUBEL SPA APRILIA 42’08.803
5. Johann ZARCO FRA DERBI 42’09.095
6. Jonas FOLGER GER APRILIA 42’10.741
7. Sandro CORTESE GER APRILIA 42’11.172
8. Sergio GADEA SPA APRILIA 42’16.147
9. Miguel OLIVEIRA POR APRILIA 42’23.343
10. Luis SALOM SPA RW APRILIA 42’31.406
11. Alberto MONCAYO SPA APRILIA 42’34.301
12. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 42’34.918
13. Louis ROSSI FRA APRILIA 42’35.201
14. Adrian MARTIN SPA APRILIA 42’41.741
15. Alexis MASBOU FRA APRILIA 42’57.448
…
25. Peter SEBESTYEN HUN KTM 43’45.408
Világbajnoki pontállás Le Mans után
1. TEROL Nicolas SPA 95 pont
2. CORTESE Sandro GER 59 pont
3. ZARCO Johann FRA 53 pont
4. FOLGER Jonas GER 52 pont
5. VAZQUEZ Efren SPA 46 pont
6. VIŃALES Maverick SPA 45 pont
7. GADEA Sergio SPA 28 pont
8. FAUBEL Hector SPA 23 pont
9. OLIVEIRA Miguel POR 22 pont
10. SALOM Luis SPA 22 pont
Legutóbbi hozzászólások