Szöveg: Mészáros Tamás (MZ361) – Fotók: K?házy Tamás és Túróczi Jácint,
Vasárnap kora reggel, miközben az átlagember álmosan dörzsölgeti a szemét és a kávésbögréjével a kezét melegíti mi már a motorunkkal tesszük mindezt. A hideg hajnalon b?rruhánkat felkapva, motorunk hangjával és kékes füstjével ébresztjük a várost. A korábbi évekhez képes most nem szalmabálák lassítják a versenyz?ket a kanyarok el?tt, hanem a játszóterekr?l ismert gumilapok. A bálák sok gaibát okoztak már és a szétszóródó szalma nagyon is csúszik. A rendez?ség épp ezen okból – nagyon helyesen – szám?zte csak sajtos nem teljesen, de ne szaladjunk ennyire el?re.
Öt különböz? kategóriában mérhették össze bátorságukat a rajthoz állók. A Simsonosoknál itt d?lt el ki szerzi meg a bajnoki címet. Az MZ kupában már Kecskeméten bajnoki címet bezsebel? Baló Tamás tét nélkül állhatott rajthoz.
Az idei bajnok.
A délel?tti edzések és az id?mér? között mindenféle programokkal szórakoztatják a közérdem?t. Van itt települések versenye és Stunt’s show is Erd?s Csabával.
Hatalmas tömeg a gyarmati utcákon.
Délután már miénk a terep. Az Mz verseny mindig különös látnivaló. Mivel ez teljesen szériakupa, azaz értsd úgy hogy nincs semmiféle tuning csak a gyári alkatrészek használata megengedett. Itt a bátorság és a tudás dönti el az eredményt. Az én tudásom messze alulmarad a többiekhez képest lelkesedésemmel próbálom pótolni kevés sikerrel. Tudom könny? vagyok ez a rajtnál segít az egyenes is hosszú messze az els? féktáv. A 15. pozícióból indulhatok, jól el is kapom, egyvalakit le is gyorsulok, és majdnem nyerek még egy helyet az els? sikánban de nem bírom bent tartani a gépet. Többen fékezik állóra hátsó kerékkel, támaszkodnak kicsit egymáson, majd valahogy befordul a tömeg, senki sem akar kiesni az els? kanyarban.
Erre van a levágó?
Hidegek a fékek a kettes kanyart is kiegyenesíti Krepp, vagy csak eltévedt, biztos azt hiszi az egyenes út a legrövidebb, hamar visszaevickél. Pár körrel kés?bb bemutatja ugyanezt majd a következ?ben az els? lánckerekét surikennek használva ledobja, a motor ezzel megsz?nik a hajtás. A versenytáv felénél lengetik a sárga zászlót a célegyenes ráfordítóba. Már elkezdem venni a kanyart amikor megértem miért zászlóztak, egy bála pont a kanyar ívén lehelte ki a lelkét és borította be az utat, simán kikerülöm. A 12 körös versenyt a h?n áhított 2 pontot ér?, 14 helyen fejezem be.
Itt mindig elpattog az eleje.
A Classic kategória versenyén Frecska Jánosnak (75) megszorul a Pannónia blokkja a lassítóban és az ?t csak méterre követ? Kisdió át is esik rajta. Megállítják a versenyt a ment? jön apályára. Hordágyon viszik el a kórházba, úgy tudni jól van egy kis agyrázkódás, pár napig tartják benn megfigyelésre.
A második versenyre megpróbálom felszívni magam. Sok kihagyás és kicsúszás tarkította az évet és szeretnék egyben is hazamenni, de akkor is ez egy verseny. A rajtra összeszedem magam két pozíciót is nyerek, Krepp hátsó féke ismét túlteljesít. Ha magam mögött tudnám tartani a két srácot értékes pontokhoz jutnék. De nem megy, Molnár Józsi a hármas kanyarban úgy szúr be mellém hogy már akkor veszem észre amikor már a kanyar érint?pontjától csak egy méterre vagyok , visszatáncolni már nem bír. Ha helyet hagyok neki , akkor elmegy, ha nem akkor is el kell férnie valahol, vagy megtámaszkodik rajtam? Jobb a békesség alapon beengedem mellém semmi kedvem összekarcolni a betont. A lassítóknál amúgy is csak dülöngélek akár a gyenge nád a szélben, akkor ott menne el sokkal gyorsabb volt nálam.
Az eleje vérre men? harcot vív(mint mindig).
A következ? kanyarban már pirosoznak, most kezdtem csak bemelegedni. Egy rossz helyre (szintén ugyanott ahol az els? versenyen volt) rakott szalmabála megint szétszóródott és Gino telibe trafálta, csak a sárvéd?je görbült meg egy kicsit.
Nincs pont a helyén, na és?
A rendez?ség úgy vélte nem biztonságos a pálya, gondolom a korábbi baleset is közrejátszik ebben. Összesen 4 kört fejeztünk be és mivel csak 8 körös lett volna a verseny így 50%-os futamnak értékelik. Nem örül neki senki, de a biztonság fontosabb mindennél. A díjátadón már senkin sem látszik a csalódottság az elmaradt körök miatt, és a pezsg?b?l az utolsó cseppet is szétspriccelik a srácok. Pont úgy mint a profik elvégre nem is vagyunk messze t?lük, csak itt kis pénzb?l és annál több lelkesedésb?l versenyzünk.
Mindenféle motorral jöttek versenyt nézni.
Legutóbbi hozzászólások