EST. 2002

Lehullt a lepel a Ronax 500-ról

Egyel?re úgy t?nik, tévedtünk.

A hétvégén lehullott a lepel, a Ronax bemutatta legújabb alkotását. Így szemt?l szemben – bár a formák hasonlósága az NSR500-hoz, a sárga szín, a logó, és a 46 darabos limitált példányszám továbbra is megmaradt – nyoma sincs Rossinak, sem az NSR-nek, legalábbis közel sem olyan explicit módon, mint számítottunk rá.

A Ronax 500 egy alumínium vázas motor CNC megmunkált alkatrészekkel, rajta verseny-szinten minden irányban állítható a villaszög és a kormánytengely. Elöl 43 mm-es Öhlins USD teleszkópokat kapott, hátul szintén Öhlins TTX rugóstagot és Öhlins a kormánylengés-csillapító is, valamint alumínium kerekeket és Brembo fékeket elöl 320 mm-es, hátul 210 mm-es tárcsákkal.

A mart alumínium blokkházban egy kétütem?, V4-es, két, ellentétes irányban forgó f?tengely lapul, az üzemanyag ellátásról modern befecskendez? rendszer gondoskodik. A motor 11 600-as fordulaton 160 lóer?t ad le, és kétféle elektronikai beállítás – sport és rain – van rajta. Elektronikus önindító, négy karbon-kevlár kipufogó és hatsebességes váltó nedves kuplunggal, teszik teljessé a képet.

 

Az idomzat, a tank, az airbox és a hátsó segédváz karbonból készült, aminek köszönhet?en a motor száraz tömege 145 kg. Bár tulajdonságait tekintve versenykész motorral állunk szemben, utcai használatra is alkalmas, hisz a légbeöml? lámpát is rejt, és indexek is járnak hozzá.

A Ronax 500-ból negyvenhat darab készül összesen, mi pedig a sok apró jel miatt nem tudunk szabadulni a gondolattól, hogy ennek a gépnek köze kell legyen Valentino Rossihoz. Reméljük, hamarosan kiderül.
Ami viszont nem titok, az az ára: 100 000 euróba kerül. Uhh!

Fotók: ronax500.com

ugrás fel