EST. 2002

Lencsevégen az új Yamaha R1

Az Australian Motorcycle News jóvoltából hozzuk el nektek a sokak által várva várt újgenerációs R1-r?l szóló els? információmorzsákat. Az Eastern Creek versenypályán sikerült lencsevégre kapni az álcázott tesztmotorokat, és noha az ausztrál újságíró kollégánál csak a kisebb teljesítmény? teleobjektív volt kéznél és ezért a fotók min?sége nem a legjobb, néhány fontos részletre így is fény derül az új R1-gyel kapcsolatban.

Például arra, hogy a tömeg-középpontosítást a Yamahánál is elkezdték komolyan venni a csinos kipufogók kárára: elt?nik az ülés alatti, utasfenék f?z? dupla kipufogódob, helyette a blokk alatt-mögött egy hatalmas el?-dobot fedezhetünk fel, ami R6-szer?en egy hagyományos, jobboldali szimpla dobban végz?dik.

Yamaha YZF-R1 2014 2015

A kipufogórendszer elvezetése ezzel teljesen megváltozik, ennek folyományaként az R1 jellegzetes, alul merevített leng?karjától is kényszer?en meg kellett válniuk a yamahás mérnököknek: jól látszik az új kialakítású, még fényezetlen, felülmerevített és jobb oldalon a kipufogó miatt „banánformára” hajlított leng?kar. Emiatt nyilván a hátsó rugóstag bekötési metódusa is megváltozik majd.

Ennél többet a kapkodva l?tt, nem éppen pazar min?ség? fotókról nem nagyon lehet kideríteni, az viszont egyértelm?en látszik, hogy a tesztcsapat a jelenlegi R6 idomszettjével próbálta álcázni az újdonságot. De hogy akkor mib?l tudjuk, hogy nem az új R6 tesztelésének lehetünk tanúi? Több bizonyíték is van erre. El?ször is, a helyszínen fotózó ausztrál kolléga beszámolója szerint a motorok hangja egyértelm?en keresztsíkú f?tengelyre utalt: a 270 fokra fokolt, Yamaha-egyedi blokk kialakításnak különleges hangja van, ezért összetéveszthetetlen.

Yamaha YZF-R1 2014 2015

Másodszor ott a fent részletezett kipufogórendszer. Mérete és ?rtartalma még így a kémfotókról is látható, hogy sokkal nagyobb annál, hogy 600 köbcentis motorra szereljék, illetve volt egy harmadik bizonyíték is: a kétmotoros Yamaha tesztcsapat egy harmadik motort is járatott aznap, bizonyára összehasonlítás végett, ami pedig egy BMW S1000RR volt. Az R6-idom még egy tippet ad a szériaérett motort illet?en: a fejidom központi légbeöml?je bizonyára az ezres R-Yamahán is meg fog jelenni, leváltva a jelenlegi modell kisebb, oldalsó-alsó beöml?it.

A Yamaha szimpatizánsok azonban még ne kezdjenek túlzottan örülni, ugyanis el?reláthatólag az új R1 csak kicsit kés?bb, várhatóan a 2014 év végi motoros kiállításokon fog bemutatkozni a közönségnek, mint 2015-ös modell.

Yamaha YZF-R1 2014 2015

ugrás fel