A címben olvasható mondat természetesen spekuláció, de egyre nagyobb a valószínűsége, hogy Jorge elengedi a Ducati csapatot.
Az okok:
a csapat elégedetlen az eredményekkel
túl magas a fizetése, a nála jobban teljesítő versenyzőkhöz képest
kevesebb összegért nem biztos, hogy aláír
a jövőben sem mutatkozik fejlődési potenciál az együttműködésben
Lorenzo is egyre nehezebben viseli a sikertelenséget
a Ducati ergonómiai kialakítása sem felel meg Lorenzónak hosszú távon
A felsorolt tényezők jellemzik a problémát de nem is mutatnak meg minden okot. Lorenzo már több könyvet is piacra dobott és ezek tartalma túlnyomórészt életútjáról, sikereiről vagy fejlődésről szólnak. A Ducatinál eltöltött időszakról nehéz lesz könyvet írni, még ha van is pár szép emlék, konkrét élmény.
Lorenzo is lépéskényszerbe kerül lassan, és sikert kell elérnie a rajongók és önmaga végett is. Hónapok óta lebeg a hír, hogy a Suzukihoz szerződik, aminek van alapja. Sok versenyző szerint még a Suzuki hasonlít leginkább a Yamaha M1 felépítésére ami feküdt Lorenzo stílusához.
A kérdés, hogy a Suzuki akar és tud egy ilyen drága versenyzőt alkalmazni? Ráadásul most lesz vége egy igen csak sikertelen Iannone együttműködésnek amit senki sem szeretne megismételni.
Lorenzonak sem biztos, hogy jó választás a Suzuki, ugyan a csapat folyamatosan fejlődik és a motor versenyképesebb hétről-hétre, mégis csak kockázatos lépés az aláírás. A Yamaha viszont hazai pálya Lorenzonak, ráadásul Rossi lassan visszavonul. A csapat az idén azt is jelezte, hogy akár több gyári motort is indítanának. Ami azért érdekes mert ennek ellenére elengedték Zarcot, aki jobban teljesít a gyári versenyzőknél.
Ha tényleg gondolkodnak több gyári támogatású motoron ,akkor ki lehet jobb Zarconál? Az akinek vezetési stílusát Zarco és Vinales is alkalmazza versenyről-versenyre, vagyis Lorenzo.
A Yamaha épp úgy gödörben van mint a Ducati, csak nála technikai gondok vannak és a jelenlegi versenyzők nem jutnak túl a problémán. A csapat nem versenyképes, még ha Vinales második is a tabellán, erőt nem képviselnek.
A Ducati is megállapodhat még Lorenzoval, akinek a helyére a hétvégén jól teljesítő Petrucci vagy az ausztrál Jack Miller léphetne. Jelenleg Rossi barátjának, a szintén olasz Petruccinak nagyobb az esélye. A hétvégi második helyet komolyan értékelte a gyári alakulat, bár halkan jegyezzük meg, hogy Jack egy régebbi típussal csak 5 ponttal gyűjtött kevesebbet a versenyen.
Dovi helye már biztos a csapatban, aláírt 2020-ig és biztosan komoly pénzt vont ki a keretből, amit Lorenzón kellene behozni a csapatnak. Kérdés a spanyol akarja még magát látványosan kínozni, vagy visszatér a megszokott útra, és hozza az eredményeket?
Legutóbbi hozzászólások