EST. 2002

Lorenzo Amerika új kapitánya

“Mentsük meg a MotoGP-t!” – szól az ukász a FIM és a konstrukt?rök szövetsége részér?l. Elkél neki a segítség, mert az emberek nem ezt akarják látni vasárnaponként, amikor a közvetítésre kapcsolnak. Konkrétan egy jó nagy kupac lócitrom g?zölög a gyorsaságimotoros-világbajnokság régi dics?ségeinek helyén. A politikusoknak a prototípus szabályok eltörlése sem drága!

Hagyjuk most egy kicsit azt, ami a pályán történt. Indianapolisban a színfalak mögött zajlottak a lényeges dolgok. Azt már régóta érezzük, hogy a MotoGP nyélgázon robog a vesztébe. Nincs pénzük a csapatoknak. A nagy gyárakon kívül (pontosabban a Yamahán és a Hondán kívül) a többek csak statisztálnak, elvétve jutnak csak a reflektorfénybe. A pénzhiány következtében odáig fajult a dolog, hogy Rossin és Lorenzón kívül szinte már senkinek nincs esélye a gy?zelemre. Azt a sorozatot meg hogyan nevezzük a motorozás csúcsának, ahol két csapattárs kergeti egymást az unalomba, és az lesz az éppen aktuális gy?ztes, aki nem hasal el az adott hétvégén?!


http://www.motorinfo.hu//sporthirek/motogp/2009/08/31/lorenzo_amerika_uj_kapitanya/

Megnyerte

A nagy okosok persze megint kitaláltak valamit fekete, élére vasalt Hugo Boss öltönyeikben: heuréka! Irtsuk ki a prototípus gépeket a világbajnokságról! Nem számít, hogy az eddigi fél évszázad hagyományinak torkára szarnak. Válság van, ennél jobb meg nem jutott senkinek eszébe. Mindezt egy olyan példára alapozni, amir?l még azt sem tudjuk, hogy életképes lesz-e? Tényleg ez lenne a jó megoldás? Merthogy, Ezpeleta úrnak támadott egy ötlete: a Moto2 mintájára legyenek egységesek a motorok a királykategóriában is! 2012-t?l nem akarnak egyedi építés? blokkal meghajtott paripát a versenypályákon látni, az átmenetinek szánt 2011-es évadban a szatelit csapatok már csatarendbe állíthatnák ezeket a konstrukciókat.

Elvégre az 500-asok is ultra frankón fel tudták venni a versenyt a 990-es szelepes gépekkel 2002-ben, ez a szabály is biztosan azonnal közönségkedvenc lesz majd! És ami a vicc az egészben, hogy a konstrukt?rök szépen rábólintottak erre a képtelenségre Hervé Poncharal vezényletével. A részletek még nem tisztázottak, a Moto1 géposztály alapjairól majd Estorilban ülésezik a bizottság. Azért ezen a szinten kevésnek érezzük Kenny Roberts Sr. csapatának 2006-os fellángolásaira hivatkozni, hogy “látjátok, akkor bevált”, biztosan minden befektet? a motorékpár-sportba pumpálja majd az euró milliókat, hogy megmentsék Ezpeleta úr saját bejáratú cirkuszát. Nevetséges!


http://www.motorinfo.hu//sporthirek/motogp/2009/08/31/lorenzo_amerika_uj_kapitanya/

Elvesztette

Na éppenséggel az sem szívderít?, ami az aszfalton zajlott magyar id? szerint este kilenct?l. Mi még oda tudunk ülni úgy a tévé elé, hogy hátha majd most lesz valami kis versenyféle a képerny?n. Hátha most nem csak Rossi és Lorenzo fogja egymást kergetni, mint Tom és Jerry, és hátha most egyiknél sem szakad el a cérna. Naivak voltunk! Bár, látszólag mozgalmas volt a második MotoGP verseny az indianapolisi szentélyben, ez csupán optikai csalódás volt a sok esés miatt.

Pedrosa már az elején beletette arcát az aszfaltba, de ez még benne volt a pakliban ismerve a kis spanyol habitusát. Az már azonban, hogy Rossi is elhasaljon olyan ritka, mint sz?z lányt fogni manapság egy diszkóban. Hiába na, ha már nyolcszoros világbajnok valaki, akkor ehhez mérten illik zakózni is! A Doki csak pislogott mikor kiment – mit kiment, kiugrott – alóla az M1-es! Többször visszajátszva az ominózus féktávot még most sem világos, mi történt abban a jobbosban. Az Amerika kapitányának öltözött rivális végre visszakapott egyet az elmúlt két versenyb?l, és újra kicsit nyíltabb lett a pontvadászat. Innen persze gyaloggalopp volt beikszelni a gy?zelmet.


http://www.motorinfo.hu//sporthirek/motogp/2009/08/31/lorenzo_amerika_uj_kapitanya/

Elhibázta

Aztán ki is fújt az említésre méltó küzdelemb?l a viadal. Dovi kicsit szívózott még a speckós fényezés? Duksin nyomuló home hero-val, de belátta, hogy jobb ha Hayden áll ott ma a dobogó harmadik fokán. De Angelis második helye viszont szemkikerekít? eredménynek számít ebben az évben. Milyen érdekes, hogy a gresinisek azután kezdik szállítani az eredményeket, hogy lapátra tette ?ket apuci, és még nincs aláírt szerz?désük a következ? évre.

Egyébként ami a jöv? évi szerz?déseket illeti, kezdenek elfogyni az üres nyergek! Yamaháéknál Ducatiéknál és Hondáéknál marad a jelenlegi felállás, a Suzukinál most már biztos, hogy Bautista mellett Capirex húzza majd a gázt, Gresininél Simoncelli és Melandri versenyez 2010-ben. Jön Aspar úr Barberával, a Pramac Duksin egyel?re Kallio helye a tuti, úgyhogy marad egy Scot Honda, egy Pramac Ducati és két Tech3 Yamaha a jelen állás szerint, és olyan motorosoknak nincs még jöv?re szerz?désük, mint Edwards, Vermeulen (aki egyeteln emberként tudott a 800-as Suzukival nyerni, mégis lapátra került), Elias és De Angelis. De nyugodtan ide vehetjük még Toselandet és Hopkinst is. Nagy lesz még a tülekedés az utolsó két hónapban!


http://www.motorinfo.hu//sporthirek/motogp/2009/08/31/lorenzo_amerika_uj_kapitanya/

Még nem írta alá

Az viszont észrevehet?, hogy a superbike-világbajnokságról már nagyon nem akarnak átszerz?dni a MotoGP-be, és nem csak azért, mert mára színvonalasabb széria lett – szerintünk – a WSBK. Amikor behozták a 990-es szabályokat, szinte a fél superbike mez?ny átjött, gondolván, hogy “hát ezek is ezresek, mi is ezresekkel megyünk, biztos versenyképesek leszünk”. Edwards, Haga, Toseland, Vermeulen, világbajnoki címe ellenére: Hayden (10 évente egyszer becsúszik egy mázlis világbajnok: Schwantz, Criville, Roberts Jr., Uncini). Kell még sorolni a GP-n beég? superbike-men?ket? Mára sokkal inkább a régi iskola látszik hatékonynak, vagyis a GP kisebb kategóriájából importálják a csapatok a tehetségeket. Lásd: Bautista, Simoncelli, Espargaro, Dovizioso, és persze legf?képpen Lorenzo.

Apropó Epargaro. Nagyon meggy?z?en muzsikált a kissrác azzal a motorral, amiben egész évben észrevehetetlen egy supertock-világkupa gy?ztes (Canepa), egy superbike-élmen? (Fabrizio), és fényévekkel jobb, mint egy másik technikán köröz? 125-ös világbajnok (Talmácsi). Az az Espargaro, aki beugróként az élmez?nyben ment a Balatonring Team LE Apriliájával, az az Espargaro, aki életében nem versenyzett Indy el?tt négyütem? motorral, pláne nem egy MotoGP összvérrel. Számunkra a hétvége igazi h?se ez a 20 éves spanyol srác! Ami meg Talmácsit illeti? Vérzik a szívünk, hogy nem akar összeállni az a fránya motor, amivel ha egyben van, egy ezüstöt is össze lehet motorozni. (Pedrosa egykerekez?s el?zése azért kijózanító hatású volt.)

Végeremdény, Indianapolis 2009.

1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 47’13.592
2. Alex DE ANGELIS RSM HONDA +9.435

3. Nicky HAYDEN USA DUCATI +12.947

4. Andrea DOVIZIOSO ITAHONDA +13.478

5. Colin EDWARDS USA YAMAHA +26.254

6. James TOSELAND GBR YAMAHA +32.408

7. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI +34.400

8. Mika KALLIO FIN DUCATI +34.856

9. Toni ELIAS SPA HONDA +45.005

10. Dani PEDROSA SPA HONDA +45.377

11. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI +45.478

12. Randy DE PUNIET FRA HONDA +52.294

13. Aleix ESPARGARO SPADUCATI +1’03.552

14. Talmácsi Gábor HUN +1’15.086

Kiesett

Marco MELANDRI ITA KAWASAKI
Niccolo CANEPA ITA DUCATI

Valentino ROSSI ITA Fiat YAMAHA

ugrás fel