EST. 2002

Luca Cadalora tesztel majd Hopper alá



Mint arról nemrégiben nagy örömmel beszámoltunk, prominens visszatér?je lesz a 2010-es MotoGP kiírásnak John Hopkins személyében. Nem sokkal az eget-földet renget? bejelentés után már dobják is utánunk az újabb információgránátot az olaszok: az FB háromhengeresének legf?bb tesztpilótája a hírek szerint nem lesz más, mint Luca Cadalora!


‘Jöv? héten érkezik Olaszországba John, akivel tisztázzuk az utolsó részleteket’ – mondta Ferrari úr, az FB (Ferrari & Bertocchi) formációból az ‘F’. Aztán Lucán a sor, hogy bemutassa a motort a világnak. ? teszi meg majd az els? lépéseket a géppel.’ Hogy hol, az még nem világos, de bels? információk szerint Vallelunga lesz majd a helyszín, azaz az Örök Város kapui alatt debütálhat az FB. A motor a meg sosem valósult BMW-projekt oldalbordájából fejl?dött ki az Oral Engineering munkája nyomán.

Hogy a választás Cadalorára esett, az sem teljesen véletlen. Az ifjú Luca volt Franco Antoniazzi f?mérnök egyik személyes ‘kedvence’ annak idején. Egy igazán szeretnivaló figura, nem mellesleg pedig Eddie Lawsonnal együtt a ’80-as, ’90-es évek egyik legkiválóbb tesztpilótája. Cadalora 1986-ban nyolcadliteres világbajnokságot nyert a Garellivel, aztán hondásként 1991-ben és 1992-ben is a csúcsra ért a 250-es géposztályban. Összesen 34 nagydíjat nyert meg pályafutása alatt: négyet a 125-ben, huszonkett?t a 250-ben és nyolcat az 500-ban. Hetvenháromszor állt vb-dobogón. 1994-ben ezüstig vitte a Yamahával az akkori királykategóriában, a kétütem? félezresek között. 2000-ben vonult vissza az aktív versenysporttól, azt megel?z?en Hondával (3. hely 1996-ban) és Roberts csapatában is motorozott.

Cadalora elmondta, hogy a jelenleg rábízandó motort jól ismeri, hiszen nyomon követte a fejlesztés egyes szakaszait. Jelenleg nyugalmazot GP-sztárként éppen egy régi A-csoportos Mitsubishi rendberakásával foglalatoskodik a garázsban… a jelek szerint már nem sokáig.

1991, Olasz Nagydíj, Misano (250): fantasztikus csata az utolsó körben Luca Cadalora és Helmut Bradl között. A végs? gy?ztes az olasz, célfotót azonban – amolyan olaszos stílusban – nem készítettek a befutóról, így sosem tudjuk meg, valójában kinek a motorja csípte el?bb a célvonalat.

1994, Eastern Creek (500): a nagy Doohant kevesen motorozták azért így körbe.
A verseny dobogóján sorrendben Kocinski (Cagiva), Cadalora (Yamaha) és Doohan (Honda) állt, az év végi ponttáblázatban pedig fordítva: Doohan – 317, Cadalora – 174, Kocinski – 172.

ugrás fel