EST. 2002

Magyar csapat a Moto3-ban

Stefano Favaro, Talmácsi Gábor néhai menedzsere, a magyar motorkerékpársport ?rangyala Misanóban nagy bejelentést tett: a 2012-es grand prix szezonban egy olasz-magyar csapattal állnak rajthoz a Moto3-as kategóriában.

Favaro a Faster Management égisze alatt már egy ideje projektvezet?ként munkálkodott a Sherco Moto3-as, MR3 GP11 elnevezés? projektjében, melyben Franco Moro, híres olasz mérnökkel együtt fejlesztették az új 250-es, négyütem? Moto3-as versenymotort, a jöv? évi MotoGP-indulás jogát már vissza is igazolta a csapatnak a Dorna Sports – 2012-ben hivatalos csapatként állhatnak rajthoz, újra magyar csapat és magyar szerel?k szerepelhetnek a MotoGP-ben!

Miután a tulajdonosi érdekek magyar és olasz színeket képviselnek, természetes volt, hogy a csapat két kiválasztott motorosa is e két országból kerüljön ki. Olasz oldalról Alessio Cappellára esett a választás, ? az idei szezonban már azon bizonyos Sherco MR3-mal versenyzett és fejlesztett, parádés szerepléssel meg is nyerte az Alpok-Adria bajnokságot. A csapat magyar pilótája Sebestyén Péter lesz, aki korábbi jeles szerepléseit követ?en 2011-ben részt vehetett a MotoGP 125-ös kategóriájában. Mindkét pilóta ígéretes versenyz? és még csak 17 évesek, okkal fektették beléjük bizalmukat a Sherco MR3 GP11 projekt résztvev?i.

Stefano Favaro: „Nagy örömmel tölt el, hogy sikerült idáig elérnünk, hogy jöv?re saját csapattal állhatunk rajthoz a világ legrangosabb és legelismertebb motorsport eseményén, a MotoGP-n. Régóta dédelgetett álmom ez, és ha valóra válik, akkor még nagyon sokak álma is teljesülhet. Az úton ez volt az els? lépés, az év hátralev? részében viszont a pilótákkal és a menedzsmenttel együtt g?zer?vel azon dolgozunk, hogy csapatunk a következ? versenyidényben üt?képes legyen. Szerencsére meglév? támogatóinknak köszönhet?en az induláshoz szükséges alapt?ke már a rendelkezésünkre áll, ám a biztos sikerhez még bizonyítanunk kell rátermettségünket jöv?beni támogatóink felé.”

Franco Moro: „Az elmúlt másfél évben olyan szinthez érkeztünk a projektben, ami azt mutatja, hogy jó irányban haladunk. A Moto3 egy új kategória, amelyet az Alpok-Adria bajnokságban indítottak együtt a 125 köbcentis kategóriával, közös értékelésben. Eddig néhány ilyen kategóriájú motor szerepelt már a versenyeken, a mi motorunk pedig megnyerte a bajnokságot és az összesített kategóriában második lett. Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, de a legnagyobb kihívás mégis az lesz, hogy jöv?re üt?képes legyen a motor a vb-n is.”

Eros Caretta: „Már régóta jelen vagyok a MotoGP világában, de nagyon megörültem, mikor láttam, hogy Stefano és Franco milyen projektbe vágott bele. Nagyon tetszett az ötlet és a hozzáállásuk, így úgy döntöttem, én is beszállok. Remekül m?ködik az új motor, remélem, meg tudjuk mutatni jöv?re a MotoGP-ben, hogy mire vagyunk képesek. Stefanóval üzleti kapcsolatban is állunk, hiszen a cégem, a Caretta Technology tevékenységét Magyarországra is kiterjesztem, melyben egy teljesen új technológiával újrahasznosítjuk az autó, motor, kamion és teherautógumikat. Cégem másik tevékenysége, hogy versenymotorokhoz gyártunk és fejlesztünk alkatrészeket, így emiatt is nagyon jó lehet?ség számunkra a Sherco MR3 GP11 projektben való részvétel.”

Roberto Favaro: „A projektben én sportigazgatóként veszek részt, de Sebestyén Petinek továbbra is a menedzsere maradok. Nagyon várom már a folytatást, úgy néz ki, hogy a spanyol bajnokság utolsó két futamán novemberben rajthoz állhat Peti az új Sherco motorral. Remélem, ott a kételked?knek is be tudjuk bizonyítani, hogy Peti nagyon jó versenyz? és van keresnivalója a MotoGP-ben.”

ugrás fel