EST. 2002

Magyarok a VB-n

Talmácsi Gábor, aki egy remek 9. helyezéssel
zárta a Holland Nagydíjat telefonon elmondta, hogy mindenki nagyon elégedett
az eredménnyel, egyedül ? érzi úgy, hogy kicsit több kockáztatással gyorsabb
is lehetett volna
. Befolyásoló tényez? volt az is, hogy éles versenyen még
nem tudta kipróbálni az Apriliáját és a szerel?i, akik tavaly 250-es motort
szereltek sem tudtak neki igazán segíteni a 125-ös futóm? beállításában.

Ami még szerepet játszott, hogy kapott egy új kormány-lengéscsillapítót,
ami a legpuhább fokozatban is túl kemény volt ehhez a vizes pályához. És
ami a legbefolyásolóbb volt, hogy az 5. kört?l bepárásodott a motor plexije,
ezért az egyenesekben nem tudott bebújni mögé és ez lassította. Valójában a verseny
utolsó köreiben érezte meg a motor határait, ami meg is látszott a végeredményen,
hiszen a befutó körben négy versenyz?t el?zött meg. Elmondása szerint,
ha van még egy kör, meg tudja el?zni az el?tte haladó hármas bolyt.
Utólag végiggondolva más beállításokat használt volna, de mivel a Aprilián sokkal
több állítási lehet?ség van mint a tavalyi Hondáján, ezért ez sok edzést és
odafigyelést igényel. A legközelebbi vizes futamon, a most szerzett tapasztalatok alapján, már
jobbak lesznek a beállítások.

Tóth Imre a várt eredményt?l elmaradva
teljesített. Én abban reménykedtem, hogy vízen talán sikerül pontot szereznie
ebben a rendkívül s?r? mez?nyben. A mez?ny s?r?ségér?l csak annyit, hogy míg
tavaly Imi 4-5 másodperccel volt elmaradva az els?t?l, addig idén ez lecsökkent
2-3 másodpercre, de helyezésben nem tudott el?rébb kerülni.
Imi elmondta, hogy nagyrészt az ? hibája, hogy nem tudott a 23. helynél
jobban végezni. Nem igazán érezte a motort, és mivel az egész hétvégén csak a
versenyen esett az es?, így nem tudott ráérezni. Némi problémája a fékkel
is akadt
, mert minden féktávnál eltelt néhány méter, míg a fék fogni kezdett.
Valószín?leg a víz nagyon visszah?tötte a tárcsát.

Lénárt Pétert sajnos – amellett, hogy a csapata
nem igazán tud üt?képes motort alárakni – még korai rajt miatt is megbüntették.
Peti az egész hétvégén küzdött motorjával. Az edzések után jelezte a szerel?inek,
hogy mikor meghúzza a féket a motor eleje azonnal szitálni kezd. A szerel?k
azt mondták neki, hogy a versenyre kijavítják. Ez nem történt meg és amikor
Peti a büntetését követ?en visszaállt a versenybe a fék hibájából majdnem
bukott
. Ekkor úgy gondolta inkább kiáll. A boxban a szerel?k rögtön nekiugrottak,
hogy miért állt ki, de amikor megforgatták az els? kereket ezt rögtön megértették.
A kerék el?re alig, hátra pedig szinte egyáltalán nem forgott. Miután
a kedélyek megnyugodtak a szerel?k elnézést kértek a versenyz?t?l. Petiék mindent
megtesznek azért, hogy a csapat változtasson a hozzáállásán. Különben a rendez?
IRTA
is felszólította ?ket, ha jöv?re is részt akarnak venni a versenysorozaton
akkor vegyék komolyabban a munkájukat.

A versenyz?k már nagy lendülettel készülnek az Angol Nagydíjra. Reméljük
ott mind a három fiú jó helyen végez. Drukkolunk nekik.

ugrás fel