EST. 2002

Magyarországon a Hayabusa Pro-Stock dragster

Szöveg és képek: Borsay Szabolcs

Nemrégiben megérkezett Magyarországra egy, két éve még az Európa-bajnokságon szerepl?
Suzuki Hayabusa Pro-Stock dragster! A motort a Suzuki segítségével sikerült megvásárolni attól az olasz csapattól, amelynek tagjai már évek óta járnak Magyarországra versenyezni. A Pro-Stock kategóriára készült motor mindenféle
feltölt?, nitró nélkül, ~300 lóer?t és a 7 másodperces id?t tud, amib?l els?re sikerült egy
8.9 mp-t kihozni!

Ennek nagyon örültem, ugyanis fél mp-t javítottam saját legjobb eredményemen. Még rengeteget kell gyakorolni és állítgatni a motort, hogy ezt a teljesítményt át
tudjuk adni
a talajra. Ha sikerül, akkor még 0.7-8 tizedet fogok javítani ezen az id?n! Ennek
elérésére a következ? verseny
el?tt kétnapos tesztet fogunk csinálni az olaszokkal, ahol beépítünk egy új MTC
kuplungot. Találkozzunk augusztus 15-17-én Kunmadarason!

Külön köszönet a segítségért a Magyar Suzuki Zrt.-nek és azoknak a cégeknek, amelyek
segítenek a legjobb id?-sebesség elérésében: X-BIKE, BERIK, MOL, SHOEI.

A motor adatai

Blokk: Suzuki GSX 1100, 1640 cc szívómotor
Hengersor: APE
Dugattyúk: legújabb generációs JE pistons – 89 mm
Váltó: Vance & Hines 5 sebességes speciál automata
Blokk ház: új a Motospeed-t?l
Fotengely: új a Motospeed-t?l, Sprockets 750
Kuplung: Billet Look Up Multistage MTC Engineering
Hengerfej: Suzuki Katana, szelepek: szívó 33 mm in. / kipufogó 28 mm
Vezérmutengelyek: új generációs a Motospeed-t?l (ex Roger Pettersson)
Karburátor: F.B.G. Lectron 46 mm

Váz: Puppet
Kitámasztó: Speciál NHRA rendszer
Idomzat: Suzuki Hayabusa, Airtech Streamlining
Kipufogórendszer: Vance & Hines Speciál
Kerekek: P.M. alu
Els? futómu: Kosman
Teljesítmény: ~300 lóer? – nyomaték 18 Knm = 12.000 rpm

ugrás fel