EST. 2002

Magyarországon az MV Agusta 910 R

Felfüggesztés

A Brutale 910R modellen, mint sorozatgyártású modellen debütált a Marzocchi USD 50mm átmér?j? villája. Ezek a villák a bolonyai gyár által gyártott legrangosabb termékek. A fölfordított villa többféle beállítást tesz lehet?vé (13 benyomódási és 32 kirugózási beállítás) és a karbon-nitriddel való kezeléssel javították a siklási jellemz?ket. A 910R egyedi megjelenését a felfüggesztésnek is köszönhetjük.

A hátsó felfüggesztés bólintásgátló Sachs lengéscsillapítóval és állítható rugóel?feszítéssel szerelt, gyors és lassú csillapítást tesz lehet?vé.

Fékek

Az MV Agusta Brutale 910R mutatta be a Brembo P4/34 radiális féknyereggel szerelt fékrendszerét, melyet a Brutale logo díszít. Ez a Superbike-ból és MotoGP-b?l származó, a szilárdság érdekében radiálisan megtámasztott monoblock fékrendszer kizárólagosan az MV Agusta részére lett kifejlesztve. A megnövelt 320 mm átmér?j? acél féktárcsák, alumínium peremmel ugyancsak újak. A hátsó fék változatlanul 210mm átmér?j? egytárcsás és négydugattyús.

A Nissin fék és kuplungkar kizárólag az MV Agustának készült és rendkívüli aprólékossággal állítható. A Brembo kovácsolt alumínium felnik Y küll?kkel elöl 3,5” 17” –es, hátul 6” 17” –es méretben készülnek. A gumiméret elöl 120/70 ZR 17, hátul 190/55 ZR 17.

Er?forrás

A Brutale 910R a leger?sebb er?forrással szerelt a Brutale típusválasztékból. A 910 S-b?l származó er?forrástól az alábbiakban különbözik:

1. Új, kézzel polírozott szívócs?

2. Verseny kipufogó

3. Speciális EPROM

Tömeg megtakarítás alkatrészenként

Alkatrész

Tömeg megtakarítás (g)

F?tengely

1050

Indító egység

750

Vezérm?tengely

400

Hajtókarok

40

D76 dugattyúk

62

F?áttétel és kuplung

250

Sebességváltó és csapágyak

85

Az er?forrás a 750 EV sémáját követi az F4 1000-es jellemz?ivel frissítve. A soros négyhengeres er?forrás furatmérete 73,8mm-r?l 76 mm-re, míg a löket 43,8mm-r?l 50,1mm-re n?tt. Az er?forrás küls? mérete nem változott, így a régi vázba ugyanúgy beleillik. Az F4 1000 er?forrásával közösen fejlesztett blokk nem csak mechanikai evolúción esett át, hanem óriási tömeg megtakarítást (2637 g) is eredményezett.

Mint már az F4 1000-es fejlesztésénél megtapasztalták, a henger?rtartalom növelése hangsúlyosabbá teszi a radiális szelepelrendezés hatékonyságát, azaz nem párhuzamos az elrendezés, hanem 4 0 összesen (szelepenként 2 0 ).

A 910-es blokk egy rendkívül igényes váltóhoz csatlakozik, mely a GP Cagivákból származik. A hatékonyság mellett az er?forrás megfelel a legmodernebb környezetvédelmi el?írásoknak, köszönhet? a dupla kipufogódobban elhelyezett katalizátornak

Teljesítmény

A 910-es blokk teljesítmény szempontjából is fölülmúlja el?djét. A maximálisan elérhet? nyomaték szempontjából is nagy növekedés következett be. Ez a 750-esnél 79 Nm/10500ford./perc, míg a 910-nél 96 Nm / 7.900 fordulat percenként. A legszembet?n?bb tény a 750-el összehasonlítva a közép s? tartományban figyelhet? meg.

5.000 fordulat/percnél +21 LE, 7000 ford./percnél +24 LE, 8000 ford./percnél +29 LE, ahol a 910-es a maximális nyomatékot nyújtja. A motor 11.000-es fordulaton éri el a legnagyobb, 136 LE teljesítményt (144 LE versenykipufogóval). Habár a végsebesség másodlagos szempont ennél a típusnál, így is 7 km/h-t n?tt.

ugrás fel