EST. 2002

MAMI Kupa 125 2T visszatekintő a 2018-as évre!

Azok, akik az anyatejjel szívták magukba, vagy akik később kapták intravénásan a benzint, egész télen azon gondolkoztak, hogy mit lehetne még fejleszteni a motorjaikon. Mindenki fú-farag-reszel és keresgéli az utolsó néhány lóerőt a műhelyekben, garázsokban, vagy épp a konyhaasztalon ki-ki vérmérséklete és az asszony engedélye szerint. És boldogan néznek ki az ablakon, mert az idei tavasz már megérkezett!

Három részes cikksorozatunkban leírjuk az előző évad eseményeit, és a versenyzők saját szavaikkal mesélnek a hétvégékről.

Nézzünk vissza egy kicsit az előző szezonra, hiszen nagyon izgalmasan indult és még izgalmasabban alakult számunkra 2018!

  1. forduló

Máriapócson, a Rabócsi Ringen indult a versenyszezon. Ez a pálya egy igazi különlegesség, mert a depó egy ligetben található, ez nappal remek árnyékot ad, este pedig megalapozza a bográcsozás és a szalonnasütés hangulatát.
A 2017-es szezon végén több versenyző is elhagyta a kategóriát, így 2018-ban az volt a legnagyobb kérdés, hogy Gudmon Zolinak akad-e újabb kihívója a bajnoki küzdelemben. Erre rögtön az első versenyhétvégén megkaphattuk a választ. Szokolics László a tudatos és szorgalmas téli felkészülésnek köszönhetően olyan formában érkezett a máriapócsi pályára, hogy /saját magán kívül/ mindenkit meglepett a gyorsaságával. Kettőjük küzdelme az egész szezont végig kísérte, látványos és kemény csatákkal az első helyért.

Az egyetlen újonc a kategóriában Ernszt Norbert volt, akinek az első hétvégéjében a motorjavítás volt az egyetlen állandó, csakúgy, mint Sándor Balázsnak, neki sem zajlott le egy futama sem műszaki hiba vagy esés nélkül. A részben felújított aszfaltcsík is okozott meglepetést a meghosszabbított hátsó egyenes, az új visszafordító és az új sikán még izgalmasabbá tették a pályát. A belső rázókő hiánya Sándor Balázsnak okozott kellemetlenséget, mert Duris Maximilian térde által felcsapott homokon megcsúszott a hátsó kereke és egy tízpontos „highside” után elpihent a pálya melletti fűben. Mire a gondolatai kitisztultak, már le is intették a futamot, amit Szokolics László nyert Gudmon Zoltán és Ernszt Norbert előtt.

A vasárnapi edzésen Max is akkorát esett, hogy csak komoly összefogással és néhány nagyobb fadarab és vascső segítségével lehetett újra versenyképessé tenni az Apriliát. A versenyzők dolgát az időjárás is nehezítette, mert a nyárfák között a szél sokszor annyi szöszt kavart, hogy a depó másik oldaláig sem láttak el. Ennek ellenére Szokolics László 54,198-al megfutotta a hétvége legjobb idejét. Az első futamot Szokolics-Gudmon-Ernszt a másodikat Szokolics-Gudmon-Duris befutóval intették le.

Video: Szombat: 1:39:00

Vasárnap: első futam 1:11:00, második futam 3:33:30

Szokolics Laci #91:

2018 első versenye Máriapócson volt. A szabadedzésen még tanulgattam a pályát; sosem mentem még itt, tesztelgettem a motort, mert télen egy kisebb fejlesztésen esett át. Belül éreztem, hogy jók leszünk!

Az időmérőre már egy jobban beállított motorral mentem fel. Katulin Martinnal, aki otthon van a kétütemű motorokban, sikerült befúvókázni a motort és sokkal kezelhetőbb lett. A második köridőt futottam meg, ami 1mp-re volt Gudmon Zoli legjobb idejétől. Tudtam, hogy közel sem hoztam ki magamból a legtöbbet.

Felálltunk a rajtrácsra és elindult a futam, Zoli jobban kapta el a rajtot, előttem fordult, és még Szilágyi Zoli és Győr Bálint is megelőzött a két SSP300-assal. Ahogy fogytak a körök, egyre inkább éreztem a pályát. A majdnem fél kilométeres egyenes utáni féktávot jobban tudtam a többieknél. Először Gudmont sikerült itt megelőznöm, majd Szilágyi és Győr következett. Abszolút második helyen zártam a futamot Dézsi Viktor után.

Amikor leintettek a kockás zászlóval, el sem hittem, hogy sikerült ilyen tempót motoroznom, hatalmas siker volt ez számomra. Jött a vasárnap, itt már a pole-ból vágtam neki a futamoknak. Gudmon itt is jól kapta el a rajtot, de oda-vissza előzgetések során végül nagy előnnyel nyertem meg mind a két versenyt. Biztos voltam benne, hogy ilyen kezdet után csak jól sikerülhet az idei szezon…”

Ernszt Norbert #5:

Szombaton megérkeztem Máriapócsra egy nappal a verseny előtt, hogy begyakoroljam a pályát, hozzászokjak és bejárassam az új motort. Gyorsan ráéreztem az új pályavonalra és az Aprilia RS 125 is szépen muzsikált. Másnap a szabadedzés előtt egy karburálás várt csak rám.


A motor beállítások megtörténtek. Az első időmérőn a harmadik helyet sikerült elcsípnem, aminek nagyon örültem, de a motorral nem voltam megelégedve, gyengének éreztem. Az első versenyen a rajtot elrontottam, utolsóként fordultam a célegyenes végén. Majd a következő féktávon már a negyedikként fordultam. Hosszas csatában, hat körön keresztül egymást előzgettük a harmadik helyért Duris Maximilannal és Sándor Balázzsal. Balázs egy bukással kiírta magát a küzdelemből és a futam végére Maxot is sikerült leszakítanom magamról, így az első versenyemen mindjárt dobogóra is állhattam!
Másnap reggelre virradva azon tanakodtunk Lévai Karcsival, hogy szemmel láthatóan gyengébb a motorom a többiekénél. A powerszelepre gyanakodtunk. Jó irányba is indultunk el, mert a szelep el volt törve. A hibát orvosoltuk és a motor így sokat javult, de még mindig nem volt tökéletes. Az időmérőn a negyedik helyet sikerült megcsípnem, amivel meg voltam elégedve, mert a motorban ennyi volt. Első versenyen egy jó rajttal megtartottam a pozícióm. Majd egy kis csatával újra harmadik lettem. A második versenyen aznap sikerült megismételnem a remek rajtot, majd 14 körön keresztül parázs csatát vívtunk Duris Maximiliennel. Féktávról féktávra egyenesről egyenesre a harmadik helyért. Az utolsó körben akadt egy kis hiba, a benzinem elfogyott…

Úgyhogy a gázt egyből visszavettem és már csak az volt a lényeg, hogy negyedikként beguruljak a célba. Ami sikerült is.

Mivel Max az előző futamon jóval mögöttem végzett egy kis koccanás miatt, így összesítettben megtartottam a harmadik helyem. A hétvégével teljesen elégedett voltam, elsőre egy új kategóriában, egy új motorral.”

  1. forduló

A következő fordulónak az Euroring (Örkény) adott otthont. Ez a pálya fekszik talán a legjobban ezeknek a motoroknak. Van itt minden ami egy motorversenyző szívét megdobogtathatja. Hosszú egyenesek, tempós kanyarok, szűk ívek és vészesen közeledő gumifal.

Szombaton Gudmon Zoli és Szokolics Laci ismét külön csatát vívtak az elsőségért, ezen a napon Zoli diadalmaskodott. Mögöttük Duris Maximilian, Sándor Balázs és Mala László harcolt a harmadik helyért. Max az elrontott rajt után visszaesett az 5. helyre, majd miután átverekedte magát Mala Lászlón üldözőbe vette Balázst, akit a 6-os kanyar féktávján meg is előzött, így ő állhatott a dobogó legalacsonyabb fokára.

Vasárnapra Ernszt Norbi és Szokolics Laci is javítottak, Norbi a 4., Laci az első helyet szerezte meg a kvalifikáción. A rajt után még úgy nézett ki, hogy hárman csatáznak az első helyért, de előbb Norbi szakadt le az élbolytól, majd Laci motorja dobta le a láncot. Max a leintés előtt néhány kanyarral elcsúszott így a harmadik helyet Sándor Balázs örökölte meg. A második futamra újult erővel készült mindenki. A rajt Gudmon Zolinak jött ki jobban, utána Szokolics Laci és Sándor Balázs következett, de az első féktávnál már Szokolics Laci fordult elsőnek és a kör végére már Ernszt Norbi érkezett harmadiknak. Az első helyért az utolsó kanyarig folyt a csata, de mögöttük is keményen küzdöttek a többiek. A végső sorrend Szokolics-Gudmon-Ernszt lett.

Video: Szombat 3:51:00

Vasárnap első futam: 58:20 második futam: 3:50:00

Ernszt Norbert #5:

A szombati műszaki problémákat magam mögött hagyva újult erővel készültem a vasárnapi futamokra. Az időmérőre már öt másodpercet sikerült javítanom szombathoz képest, ez a negyedik helyre volt elég. Az első versenyen másodikként jöttem el, majd egy helyet visszacsúsztam. Szokolics Laci műszaki gondja miatt másodikként láttam meg a kockás zászlót. A második futamon Duris Maximilian-el csatáztam, végül elmért egy féktávot és így megőriztem a harmadik helyemet. Nagyon köszönöm a versenyzőtársaknak hogy segítettek megjavítani a motoromat.”

A következő részben a 3. és a 4. versenyhétvége eseményeit elevenítjük fel.

Facebook: 125 2T Racing Hungary

ugrás fel