Mennyire számít a hazai pálya? Mindenkinek van kedvenc, vagy nagyon jól ismert pályája. Ha lehet
ilyet mondani, akkor a KakucsRing Ernszt Norbi és Gudmon Zoli hazai pályája.
Norbi 15 éves kora óta kőröz itt és Zoli is minden bizonnyal több kört teljesített, mint a mezőny többi
tagja összesen. Az engedélyük nélkül nem nőhet fűcsomó, nem túrhat vakond, nem keletkezhet új
huppanó.
A MAMI kupa és OB harmadik fordulója ezen a szűk, kanyarokkal tűzdelt pályán került
megrendezésre. Az 1050m-es pályán 13 kanyar van. A Hungaroringen 14, és az 4381 méter hosszú.
Nagyon melós és nehéz megtalálni rajta a leggyorsabb nyomvonalat. Sokan már pénteken
megérkeznek, edzenek, beállításokat tesztelnek, sátraznak, haverokbulifanta……helyett sok sör.
Igazi, hamisítatlan, trópusi kánikula várta a versenyzőket. Szombaton indult a kupanap egy
szabadedzéssel, két időmérővel és a futammal. Ernszt Norbi néhány nappal ezelőtt összecsukta a
motorját, így mostanra a saját kezűleg kivágott plexi pontosan úgy nézett ki mint egy FJR Yamaha
túraplexije. Ám ez sem akadályozta a kiváló köridők elérésében. Molnár Pisti egy legális, Fanni nevű
doppingszert vetett be, ami meg is látszott a teljesítményén, a negyedik helyre kvalifikálta magát.
Ernszt és Gudmon is jó tempót ment az időmérőn, Ernszté lett a pole.
A futamon a rajt Zolinak jött ki jobban, Szokolics Laci próbálta velük tartani a lépést, de túlvállalta
magát és a hatodik körben megúszott a motor hátulja és néhány szaltó után a pálya melletti fűből
nézte a többieket. A megörökölt dobogóért Sándor Balázs és Molnár Pisti küzdött az utolsó kanyarig,
ebből a csatából Balázs került ki győztesen. Norbi és Zoli egész versenyen egymást üldözték, Norbi az
utolsó előtti körben megelőzte Zolit és nyert, ám sikán átvágásért megbüntették, így mégis második
lett. Csanálosi Karcsi sikeresen tartotta maga mögött Nagy Rolandot, a 6. és a 7. helyért ment a csata.
A 8-9. helyen Herczegh Dani és Bajcsy András két ezredes befutót produkált. Ami elképesztően
szoros, kb.5 centi körüli különbséget jelent. Ha ezt a filmet előre levetítik Daninak, biztosan kiteszi az
első sárvédőre a jeladóját!
Laci elég csüggedten vette tudomásul hogy a motorja a kiemelten pontozott tripla szaltó
következtében A-tól Z-ig elgörbült, de jött a segítség. Néhány izmosabb sporttárs gyakorlott
mozdulatokkal húzta helyre a görbült idomtartókat, ragasztotta ducktape-pel az idomokat és pótolta
az elkopott csavarokat. A gép a vasárnapi edzésre már készen is állt.
Mario Mihajlovic, alias Majo, egy blokkhibás motorral érkezett, ami az otthoni próba során egyszerre
került egyes és hármas fokozatba, a fogak recsegtek és a hátsó kerék blokkolt. Majo bepakolt a
buszba és irány Kakucs, mondván majd szombat este megoldjuk valahogy. A depó betonján, egy
koszos szőnyegen, ” laborkörülmények között”, percek alatt bomlott darabjaira az Aprilia.
Tanácstalan tekintetek villantak. Vajon mitől történt ez. Végül kiderült, hogy egy alátétet sikerült
kihagyni a (Mc)mestereknek! Innen egy másik váltó, onnan egy új tömítés, máshonnan O gyűrű és
olaj. A szakavatott depóprofesszorok kezei között néhány óra múlva az éjszaka csendjét a feléledt RS
hangja törte meg, ahogy a különböző helyekről érkezett fogaskerek sivítva próbáltak
összebarátkozni.
Vasárnapra Gudmon Zoliék ismét bevetették az erősebb hajtóművet, és mivel Norbi motorja néhány
kör után elkezdett túlmelegedni, és ez komoly teljesítményveszteséggel járt, ezért nem tudta tartani
a lépést.
Az időmérő szorosra sikerült. Gudmon négy századdal előzte meg Norbit. Sándor Balázs kilenc
századdal lett a harmadik Laci előtt, az ötödik rajtkockából Molnár Pisti indulhatott. Herczegh Dani,
Csanálosi Karcsi és Petrovics Feri három tizeden belül hozták a 6.-7.-8.-dik helyet, utánuk Nagy
Roland, Bajcsy András, Mihailovic Mario és Pátkai Miklós következett. A futamon Miklós rajtja
sikerült a legjobban, négy pozíciót is előrelépett, de sajnos néhány kanyaron belül el is bukta. Végül
motorhiba miatt kénytelen volt kiállni és a motort sajnos nem sikerült megjavítani a következő
futamra.
Az első futam első körében Norbi tanárian körbemotorozta az első gumijával küszködő Zolit, ám
ahogy a gumi később éltre kelt Norbi motorjából pedig elkezdtek távozni a pacik, Zoli visszavette a
vezetést és behúzta a győzelmet. A harmadik helyen Sándor Balázs és Szokolics Laci küzdött. Laci
láthatóan gyorsabb lett volna, de nem talált fogást, így a negyedik helyen futott be.
A középmezőnyben is nagy csaták voltak, Nagy Roland az utolsó köröket olyan keményen
megnyomta, hogy ledolgozta a közel két mp-es hátrányát és mindössze egy tizeddel futott be
Herczegh Dani mögött a nyolcadik helyen.
A második futamon Norbinak nem sikerült megismételni az előzést, így Gudmon-Ernszt sorrendben
intette le őket a kockás zászló. Szokolics tanult az előző futamból és egy jó kigyorsítás után az egyes
kanyarban kifékezte Balázst, majd elkezdte kiépíteni az előnyét. Mögöttük néhány tíz méterre Molnár
Pisti érkezett. Laci öt körrel a vége előtt nyugtázta, hogy az előny meg van, és kényelmesebb tempóra
váltott. Balázs viszont nem adta fel és elkezdett felzárkózni, amit Laci nem vett észre és végül a
befutónál hét századdal előbb ért be Balázs. Petrovics Ferit az utolsó körben kibillentette a
ritmusából ahogy Gudmon Zoli lekőrözte őt, erre a mögötte érkező Herczegh Dani azonnal lecsapott
és elhappolta Feri elől a hatodik helyet.
Közel egy hónapnyi szünet után a RabócsiRingen folytatódik a sorozat, minden bizonnyal hasonlóan
izgalmas futamokkal.
Facebook: 125 2T Racing Hungary
Videók: MAMI kupa live TV
https://1252t.blog.hu/
Versenyzői beszámoló: Ezek megvesztek!
Merthát mit értek én a lovakhoz? A legtöbbet autóversenyekről írtam, az meg tökmindegy, hogy az
WTCC, WEC, WRC, WRX, vagy akármi más volt, semmi köze ehhez, amit ezek a félőrültek csinálnak a
kétütemű vackaikkal.
Gondoltam, majd jól napozok egy kicsit, megnézem, mi ez az egész és összeismerkedem a srácokkal,
meg eszek a büfében egy mindegymit kovászos uborkával. Mivel fognak ezek meglepni??? A robogóm
akkora, mint amit bőgetnek. Ezen fődbuta analógia mentén nagyjából mindenben tévedtem,
amire aznap készültem.
Baljós előjelek, sorrendben. Nem volt a büfében uborka. Hetes perc alatt égtem brikettre a napon. És
ezek olyan iszonyú tempót mentek, olyan vérgőzös motivációval és olyan bitang köridőkkel, hogy
beszédhibás lettem.
Emlékszem, a meghívásomkor a félamatőr kifejezést hallottam. Meg hogy ezek itt ilyen
hobbimotorosok, otthon csinosítják a szelepsapkát, meg ez a kétüteműzés is azért van, mert minden
vasárnap megmarad vagy három liter panírmorzsás napraforgó olaj. De füvet meg nyírjon, akinek
muszáj.
Francot. Ezek itt kőkeményen bereszelt versenymotorok. A két ütem amúgy is feketemágia volt
mindig. Jó, nem friss, nem feltétlenül innovatív, meg izé, nem annyira zöld. Viszont nagyon finom
hozzáértést igényel megtalálni az utolsó lovakat. Mennyit? Jah, 30+! 125 köbcentiből. Elképesztően
apró részleteken múlik az optimális megoldás a tartósság-teljesítmény tengelyen. És ez nem annyi,
hogy betolod a kerületi Gandalfhoz, hogy itt egy szatyor oreo keksz, de menjen ám, mint a meteor. Az
igazán profi hozzáértők ritkák, elfoglaltak és misztikusak. Ja, és ez még nem minden; aluvázak,
versenyfutóművek, profi programozás. Néztem a budi tükrében a vörösen izzó fejemet és arra
gondoltam, hogy félamatőr itt egyedül én vagyok, mert még a nyomorult fényképezőgépemet sem
hoztam el.
Gyorsak. Hiszen ahogy minden motorsport eseményen, itt is nagyon nyilvánvalóan látszik, hogy
technikailag mennyire más, amit a versenypályán, és amit az utcán láthatsz. Persze nem csak a
hardver miatt, a pilóták a saját képességeik fejlesztését is komolyan veszik, szóval az egész nagyon
olyan, mint egy motorverseny! Minden van hozzá, pici politika, pici sustorgás, pici összesúgás. De
messze nem annyi, hogy megmérgezze az egészet. Azért itt a haverkodás megy rendesen, isznak ezek
együtt, meg ha valakinek letérdel a gép, együtt legózzák össze, simán beönti mindenki a közösbe a
vackait, aztán örülnek a kék füstnek. Nagyon jó a hangulat, közvetlen, szerény és kedves a stílus. Ettől
még jól látható, hogy ezek a srácok a ketteslétrával is gyorsabban mennek körbe bármilyen pályán,
mint én a saját motoromon. El is döntöttem, hogy a következő versenyre felkészülten érkezek és
megpróbálok valami használhatót írni róluk.
(szpíd)
Legutóbbi hozzászólások