A közelmúlt közönség-kedvenc-, nem-világbajnok Grand Prix pilótájának-, a jelen brit Eurosport MotoGP szakkommentátorának motorversenyzést érint? jóslatai általában telibe találnak, ezért is roppant érdekes az, amit a BQR-csapat által épített Moto2 versenygép kipróbálása után mondott a spanyol Motociclismo magazinnak.
„Meger?síthetem, a Moto2 oltári nagy móka lesz! Már a kipufogó hangja is mámorító hatással van az emberre, úgy szól, mint egy Formula 3-as versenyautó!” – mesélte Mamola az els? próba után, majd így folytatta: „Egyel?re nem akarom direkt összehasonlítani egyéb motorokkal, hiszen egy számomra ismeretlen pályán végzett rövid próba után ez nem lenne túl hiteles, els?re mindenesetre rendkívül hamar kiismerhet? és könnyedén megérthet? motor benyomását tette rám a BQR Moto2.”
„Egy Supersport 600-hoz hasonlítva a Moto2-t igazi versenymotornak érzed. A Supersport gépek vázait alapvet?en az utcára tervezik, ezért kevésbé hegyesek és kompromisszummentesek, mint a kizárólag versenyfelhasználásra tervezett Moto2 vázak, ezek a motorok teljesen ’Grand Prix hitelesek’ lesznek. A legjobb a Moto2-ben azonban az lesz, hogy a 250-es kétütem?ekkel ellentétben nem kell annyira pengeélen táncolni velük, ha a határok közelébe kívánunk férk?zni.”
Daniel Rivas Jerezben, a BQR-Moto2-Honda els? tesztjén.
Ha csak kicsit is helytálló Mamola véleménye – és mi okunk lenne nem hinni neki – a jöv?re debütáló, a GP250-et leváltó Moto2 igazi sikersztorivá válhat, új néz?ket, új csapatokat, új szponzorokat – egyszóval friss plusz pénzt – hozhat, ami nem csak a résztvev?knek és szervez?knek, de nekünk, néz?knek is jót tesz majd. Moto2: egyen blokk, egyen gumi, egyenl? esélyek? Az biztos, hogy a csapatoknak olcsóbb lesz, a néz?knek pedig legalább ugyanolyan izgalmas, de inkább jobban.
Hol van hát itt a bibi, miért utálkoztunk annyit a váltás miatt? Talán az Aprilián esett meg a szívünk? Mi tagadás, a noalei gyár, azzal, hogy 2011-t?l már kizárólag a Honda-blokkos hatszázasok indulhatnak majd a Moto2-ben (jöv?re még együtt láthatjuk ?ket) hatalmas szelet presztízst?l és persze bevételt?l lesz kénytelen eltekinteni. Ezért is helyezték át a hangsúlyt a Superbike vébére és az RSV4 fejlesztésére (teszt róla hamarosan!), nélkülük megy tovább a cirkusz, ha fortyogva is, de ezt be kellett, hogy lássák.
Amíg tehetjük, élvezzük hát a vékettes 2T-recegtetést a MotoGP közvetítéseken, nemsokára már csak a 125 marad… ha marad.
Legutóbbi hozzászólások