Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-masversenyek Man TT, SBK: McGuinnes tizenötödször

Man TT, SBK: McGuinnes tizenötödször

Hirdetés

John McGuinness már tizenötnél jár. Kimondani is félelmetes! Egy olyan viadalon gy?jtött be ennyi els?séget, melyen a túlélés is h?stettnek számít. Helye van a legendák között, nem vitás. Tizenötödik gy?zelmével egy 42 éves rekord d?lt meg. Az örökranglista második helyezettje, Mike Hailwood 1967-ben aratta utolsó, tizennegyedik TT-s diadalát. Mától John McGuiness az abszolút második.

18 másodpercet vert csapattársára, Steve Platerre a Tourist Trophy legnagyobb jelenkori alakja. A HM Plant Honda legénysége méltóképp’ ünnepelte meg az aranyszárnyasok jubileumi versenyét. 50 évvel ezel?tt indult el?ször itt a Honda és 50 éve elkötelezett híve a motorsportnak. A totális sikerhez a Hydrex istálló helyi sztárja, Guy Martin bornzérme járult hozzá. Így kell ünnepelni az elmúlt félszáz évet!


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Ez a férfiak versenye (McGuinness)

A hétvégi es?zések miatt került át a szombati verseny a mai napra, így a tócsakerülgetés helyett ragyogó napsütésben rajtolt el a mez?ny. McGuinness nagyon megnyomta az elejét. A második kör végén már 11 másodperccet vert csapattársra. Eleinte Conor Cummins, a McAdoo Racing Kawasaki ifjú titánja jelentette a legnagyobb kihívást a 14-szeres bajnok számára, de egy leugró lánc és egy hosszas pit-stop hamar véget vetett a csatának.

A veterán Bruce Anstie (TAS Suzuki) már az els? kör végén búcsúzott, Guy Martin tempója pedig kevés volt McGuiness ellen. Plater tartotta úgy ahogy az élmen? iramát, hivatalosan ? lett a második ember, aki át tudta lépni a 130 mérföld/órás körátlagot, de ma ez is kevésnek bizonyult.

McGuinnes on-board

Hiába tornázta le hátrányát 8 másodpercre a hat körös futam feléig, McGuinness ezután ébredt fel igazán. Az ötödik körben még odatett egy 130.259mph-s id?t, amivel azonnal lerázta a vérszemet kapott Platert. A leintésig nem változott kettejük között a különbség. Plater 18, Martin 34 másodperc hátránnyal fejezte be az idei Superbike viadalt a Tourist Trophy-n.

Hogy teljes legyen a Honda sikere, arról a negyedik és ötödik helyen beérkez? Ian Hutchinson – Gary Johnson duó gondoskodott. McGuinness méltán fürdött a dics?ségben a verseny után, történelmet írt ma délel?tt a legveszélyesebb és legnagyobb hagyományokkal büszkélked? motoros viadalon.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Steve Plater

"Az elején sokat bajlódtam a tapadással, Steve nagy nyomást jelentett számomra. A verseny második felében aztán minden összeállt, el tudtam szakadni végleg t?le." – összegezte a viadalt McGuinness.

A leintés után olyan dolog történt, ami még jobban a pályára szögezte a néz?k szemét. Giacomo Agostini és Valentino Rossi nyomott egy tempós tiszteletkört, kiegészülve egy brit motoros újságíróval. Rossi csak így vehette ki a részét az idei versenyb?l, a szerz?dése határozottan tiltja, hogy hasonló viadalokon induljon.

Steve Plater on-board

A nyolcszoros világbajnok természetesen nem a MotoGP-s paripájával hajtott rá a legenedás aszfaltcsíkra – mondjuk mi kiváncsiak lennénk mit bírna az M1-es a Szigeten – egy széria R1-et kapott a feneke alá. A lenti fotókon látszik, milyen jól érezte magát Dottore.

"Max. respect mindenkinek, aki ezen a pályán végigmegy. Mindig is követtem a TT eseményeit és egy zsák dvd-t megneztem a régi versenyekr?l, de itt lenni és él?ben résztvenni egy ilyen legendás futamon, az egészen más. Hihetetlen, hogy ilyen sebességgel mennek a házak között." – más világ ez, ugye Signor Rossi?!


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Repül a Doki

A TT tízszeres gy?ztese viszont azonnal otthon érezte magát a Montain Course-on. Giacomo Agostini 1976-ben indult utoljára a Szigeten, akkor még a MotoGP versenynaptár része volt a viadal. Egészen pontosan 1949-1977 között kapott helyett a gyorsasági motoros világbajnokságon a helyszín.

A távolmaradásban személyes és szakmai okok is közrejátszottak. Agostini úttör?je volt a motorosok védelmének. 1972-ben meghalt a TT-n az egyik barátja, Gilberto Parlotti, akkor döntötte el, hogy minden erejével a TT beszüntetése mellett lesz. 1976-ban több motorversenyz? is csatlakozott a bojkotthoz, egy évre rá ki is került a MotoGP naptárából a viadal. Azóta külön életet él a Tourist Trophy.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

H??, de gyorsak

"Ennyi év után is egészen különleges érzés itt lenni. Ctsodálatos visszatérni a Man szigetre." – így Ago.

Agostini – stílusosan – egy F4-es MV Agusta nyergében parádézott és mutatta az utat Rossinak. A múlt és a jelen ennél jobban már nem is mosódhatott volna össze.

A TT egyetlen magyar résztvev?je, Bitter Sándor a 38. helyen futott célba. "Igazából elégedetlen vagyok, mert ez a superbike verseny ráment, hogy eltaláljam a keddi beállítást. Konkrétan ez azt jelentette, hogy szombat vasárnap szünet volt, nem volt id?m kipróbálni, azokat a futóm?beállításokat, amiket módosítottam. Sajnos az áttétellel rossz irányba változtattam, ezért elég gyenge körid?kkel produkáltam ezt a 38. helyet ami miatt csalódott vagyok, de ennek ellenére örültem amikor a James Thoseland kétszeres superbike gy?ztes átadta nekem ma a díjamat."


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Lesz ez még jobb is

"A hat körös (360 km) superbike verseny után 1 órával, Végh Janival és Rosivall Ágóval kicséreltük a beállításokat, amikr?l úgy gondoltuk, hogy nem jó, így a délutáni superbike edzésr?l hulla fáradtan is, könnyen produkáltam 18:55 körid?t, amiben kétszer sárga zászlóztak. A Suzukim nagyon jól m?ködik most, ezért nagyon bizakodva várom (várjuk) a superstock megmérettetést."

Holnap a Superstock és Supersport kategória els? versenyével folytatódok a program, szerdán futják a supersportosok a második viadalukat, az idei TT zárónapján (pénteken) pedig a Senior TT futammal fejez?dik be a 102. Tourist Trophy.