Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-masversenyek Man TT, STK és SSP II: Hutchinson harmadszor, Dunlop el?ször

Man TT, STK és SSP II: Hutchinson harmadszor, Dunlop el?ször

Hirdetés

Tovább d?lnek a rekodok a Szigeten. Ian Hutchinson az els? Supersport verseny után az eddigi legszorosabb futamon, a Superstock géposztályban is legy?zhetetlen volt. Joey Dunlop unokaöccse szakította meg a sikerszériát: els? nem hondásként és harmadik Dunlopként ért fel a csúcsra. ‘Apám és a nagybátyám végig velem voltak.’

Remek keddi napot produkált Ian Hutchinson. A Supersport els? futamáról már elolvashattátok a beszámolót, de adósak vagyunk még a Superstock versennyel, amit szintén tegnapel?tt futottak és ahol Bitter Sándor a szenzációs 29. helyen ért célba. Na, ez a viadal volt az idei TT legizgalmasabb összecsapása. Az els? körökben négy különböz? motoros váltotta egymást az élen, soha nem volt egy másodpercnél több id? köztük. S?t, az utolsó pillanatokban csak századmásodpercek döntöttek az élen csatázók között. És, ahogy az idén már szinte menetrend szer?: új pályacsúccsal nyert a régi-új Superstock király.

Ennyire szoros volt a keddi 600-as futam

A tizenötszörös bajnok, John McGuinness esélyei hamar elszálltak. Az els? körben még úgy t?nt, hogy meg lesz a tizenhatodik, de elgumizta magát a nagy öreg. Bruce Anstey-vel megint kibabrált a technika, így jöttek a képbe a fiatalok. A verseny közepére már kikristályosodott, hogy itt Hutchinson és Guy Martin megy ölre a gy?zelemért. Martin még nem nyert a Szigeten, de ebben az évben minden viadalt a dobogón fejezett be, szóval az enyhe kifejezés, hogy ki volt éhezve a sikerre. Egy ideig úgy t?nt, Fortuna most a kezére játszik: Hutchinsonnak meggy?lt a baja a tanksapkájával, sok id?t veszített ezért a boxban.

Lassítva, a legszebb ugrások

Két másodperces el?nnyel tért be a frissít?re, három másodperces hátránnyal hagyta ott a szerel?ket. Talán ezért durrant el az agya és versenyzett önkívületi állapotban az utolsó két körben. A harmadik körben az a három másodperc három tizedre olvadt, az utolsó rundó kezdetén pedig csupán öt század volt a két klasszis közötti különbség. Hutchinson nem ismert kegyelmet, egy b?dületes pályacsúccsal (129.746mph) leszakította magáról Martint. Végül nyolc másodpercet vert a megillet?dött márkatársra. A harmadik helyen Keith Amor futott be, majd Steve Plater és John McGuinness. Öt Honda az els? öt helyen. Megint. Bitti 29. helyen finiselt. A magyar fiú szenzációs teljesítményér?l tegnap már beszámoltunk. Ez úton is gratulálunk Sanyinak!

Így kell motorozni a Szigeten

Szerdára újra megkóstolta az id?járás a környéket, halasztani kellett a Supersport géposztály második versenyét. Egyedül Michael Dunlopot nem tudta kizökkenteni a csúszás. A legnagyobb arányú gy?zelmet aratta Yamahája nyergében. McGuinness hétf?i didadala után ez volt a Tourist Trophy másik mérföldköve 2009-ben: a papa 1998-as és a nagybácsi 2000-es utolsó diadalai után egy harmadik Dunlop is feliratkozott a TT dics?ségfalára. ‘Nagyon nehéz volt a verseny eleje, mert az es? miatt csúszott a pálya. Apám minden tudását átadta nekem a ringr?l, és tudtam, hogy ? is és Joey is fogják majd a kezemet.’

Támadnak a Zöldek

Dunlop kétség kívül megérdemelte ezt a diadalt, eddig nem jött ki neki a lépés ezen a TT-n, de Bruce Anstey is vissza kapott egy keveset a sorstól. ?k ketten hiába voltak gyorsak, a technika mindig közbeszólt. Most végre Anstey is megláthatta a kockás zászlót, 31 másodperccel Dunlop után futott célba. A harmadik Connor Cummins lett, Steve Plater már a harmadik versenyét fejezte be a negyedik helyen, az els? verseny h?se, Ian Hutchinson pedig kénytelen volt most az ötödik hellyel beérni. McGuinness nagyon nem találta az összhangot a 600-as CBR-rel, idei legrosszabb eredményével zárta a Supersport viadalt: 14. lett.

Holnap vár még ránk egy zéró emissziós futam és a Tourist Trophy f?versenye, a Senior TT, amin Bitter Sándor is elindul. (A képek helyett ezúttal inkább a videóknak szavaztunk bizalmat. Érdemes ?ket végignézni.)