A 2006-os Eicma egyik legrendhagyóbb sajtóbemutatója minden bizonnyal a Marchesini standján zajlott le, ahol az olasz gyártó Diablo nev? új versenyfelni-szériájáról rántotta le a leplet. A hétküll?s geometriájú kerék a pályán már debütált az idei gyorsasági vb-n, Capirossi és Gibernau a Ducatin, Stoner az LCR Hondán használta. Ebben a legszebb az, hogy Capirex már a legels? futamon, a március 26-i jerezi idénynyitón gy?zni tudott vele. Ahogy mondani szokás: ha szép napod lesz, az már reggel látszik.
A Diablóban kifejezére jut a teljes Marchesini-csúcstechnológia: úgy tervezték, hogy nem tettek kompromisszumot sem a tömeg, sem a merevség, sem az teherbírás rovására. A milánói sajtótájékoztatót részletes szimulációkkal színesítették (vagy szárazították, beállítottság függvényében) a termék dinamikus tulajdonságait ecsetelend?: az esztétikumnak nem kellett mérnöki szint? magyarázat, az önmagáért beszél: exkluzív, vad, eredeti Marchesini-stílus.
A tesztpadon az derült ki, mondták az olasz technikusok, hogy a kerék sokkal jobb válaszokat ad a torzionális behatásokra a hagyományos Y-küll?s felnikhez képest, és élettartama is hosszabb. CFD-szimulációval (magyarul numerikus fluidodinamikai analízissel) megállapítást nyert, hogy az aerodinamikai tulajdonságai alapján is jóval hatékonyabb. Továbbá a zavaró rezonanciák, vibrációk – a hullámzás (waving) és a pattogás (chattering) – továbbterjedését, feler?södését is megakadályozza ez a kialakítás. Jöv?re már a Superbike-ban és a 250-es gyorsasági géposztályban is használhatják a pilóták.
Legutóbbi hozzászólások