EST. 2002

Márciustól rendelhet? a Roehr 1250sc

Hosszú munkálatok végére tettek pontot akkor, amikor kiírták a márciusi rendelési lehet?séget. Bár a cég már régebben, épp az ezredforduló évében alakult, a Roehr projekten csak két évvel kés?bb, 2002-ben kezdtek el dolgozni. Hat év tervezési, fejlesztési és finomítási munka végterméke az, amit most Amerika leggyorsabb és leger?sebb szériagyártású motorkerékpárjának harangoznak az alkotók.

Persze kérdés, hogy mit nevezünk amerikainak. A vázat mindenképp, de azon kívül szinte semmit. Az er?forrásnak a jenkiségét, még so-so, el lehet fogadni, bár azt is csak félig. Az eredetileg 1130 köbcentis er?forrást anno a Harley Davidson V-Rod-jába tervezték – a Harleyba, mely a bigott szelídmotorosok köreiben elvesztette a hárliságát: a meggy?z? teljesítmény mellett kulturált, már-már kifinomult járással végezte dolgát a blokk. A Porsche AG-val közösen fejlesztett er?forrást fajtisztán ámerikainak nevezni aligha lehet.

A közben 1250 köbcentire duzzasztott, DOHC, 8 szelepes, vízh?téses, vékettes blokk lett az alapja a kompresszorral megspékelt Roehr szuperbájknak. Mindössze három kilogrammot nyom a motor legbecsesebb szerve, a Rotrex márkájú kompresszor. Ha hinni lehet a bemondásnak, az extra leveg?feltöltés olyan finoman hangolt, hogy alapvet?en nem változtatja meg a 60 fokos vékettes er?leadási görbéjét, csupán izmosabbá teszi azt. 180 lóer?re datálják a Roehr 1250 teljesítményének plafonját, ami tegyük hozzá, nem kevés. A maximális forgatónyomaték 7600-as f?tengelyfordulatnál morajlik el?, értéke 156 newtonméter. További pozitívum, hogy a Roehr nem volt rest csúszókuplnuggal szerelni szupersportolóját – a váltó viszont a kategóriában megszokott 6 helyett csupán 5 sebességes.

Saját fejlesztés a váz. A króm-molibdén és alumínium ötvözetekb?l felépül? gerinc így a különböz? részein más-más tulajdonsággal rendelkezik – elviekben mindenhol az optimálisakkal, természetesen. Majd’ az összes többi alkatrész más beszállítóktól, Európából érkezik. Öhlins a futóm?, elöl-hátul, abból is a sport használatnak megfelel? prémium kategória. Akropovic a kipufogó rendszer, kifejezetten a Revolution blokkhoz tervezve. A Brembo fékek radiális felfogatásúak, és négydugattyúsak. A Marchesini kerekeknél megfelel?bbet aligha találhattak volna könnyedén. A mérlegelésen végül 196 kilót nyom az USA büszkesége, szárazon.

Szóval márciusig kell várniuk azoknak, akik belevágnának egy Roehr 1250sc tulajdonba vételébe. Az ebay.com viszont már most is ráverhetnek egymás áraira a rajongók – 50,000 dollárban, azaz nagyjából 9,4 millió forintban mérik a megvalósult amerikai álmot.

ugrás fel