Marquez nagy hajrában, de ismét a dobogó legfels? fokára állhatott, magára talált Lorenzo, és Rossi is dobogón ünnepelhette a háromszázadik futamát.
A huszonhárom körös verseny rajtját a ducatis Andrea Iannone kapta el a legjobban, így ? fordulhatott els?ként. Másodikként Jorge Lorenzo fordult, nyomában honfitársával Marc Marquezzel.
Marquez már az els? körben megel?zte Lorenzót, aki válaszképpen visszael?zte a Repsol Hondás versenyz?jét és az élen haladó Iannonét is. Közben a második kör elején Rossi is megindult és megérkezett az ötödik helyre, majd nem sokkal kés?bb felzárkózott a negyedik pozícióba Marquez mögé. A regnáló világbajnok is akcióba lépett, és megel?zte a ducatis Iannonét, aki megprobálta visszaszerezni a pozíciót, de Marquez tartotta magát.
A harmadik körben kiesett Smith, majd a negyedik kör elején Rossi ismét el?rébb lépve és maga mögött tudva Iannonét már a harmadik helyen motorozott. A hangulat érthet? moódon fokozodott a pályán és a lelátokon egyaránt.
Lorenzo, aki az elmúlt években többször is diadalmaskodott Mugelóban, kiegyensúlyozottan vezette a versenyt, háta mögött Marquez probált felzárkózni a verseny leggyorsabb körével, míg Rossi tartotta pozícóját.
Közben a másik Repsol csapattag Pedrosa is megkezdte a felzárkózást, els?ként Doviziosót ugrotta át, majd Espargarót is megel?zve feljött az ötödik pozícióba. Iannone sem tartotta magát sokáig, így Pedrosa már a negyedik helyen motorozott.
Iannone azonban ritmust váltott és megtámadta Pedrosa pozícóját, ezt követ?en komoly csata alakult közöttük, aminek eredményeként felzárkozott rájuk Espargaro is.
Közben elöl Marquez célba vette Lorenzót, Rossi pedig tartotta a harmadik helyet. A negyedik helyért továbbra is izgalmas csaták folytak. Majd hat körrel a vége el?tt Marquez egyenesben sikeresen maga alá gy?rte Lorenzót és az M1-et. Ezt követ?en Marquez hibázott, amit Jorge nem tudott kihasználni, de végül visszavette az els? helyet honfitársától.
Négy körrel a vége el?tt ismét támadásba lendült a spanyol hondás, de sikertelenül. Alig egy körrel kés?bb azonban sikerült a pálya els? szakaszán megel?znie Lorenzót, és ismét az élre kerülnie. Lorenzo szinte azonnal visszavágott, és miközben a két spanyol vérre men? harcot vívott, Rossi is megjelent a háttérben és két másodpercen belülre zárkozott.
Marquez végül egyenesben ismét elment a Lorenzo-M1 párosnak, és ezt a leintésig meg is tudta tartani.
Összegezve nagyon izgalmas verseny volt, ahol egyértelm?en megmutatkozott a Honda ereje az M1-gyel szemben. Marquez pedig továbbra is megállíthatatlan. Lorenzo végre újra régi fényét mutatta, Rossi pedig ismét dobogón. A Ducati pedig, ha csak rövid ideig is, de vezette a versenyt a saját pályáján.
MotoGP 2014, Mugello, a végeredmény
Pos. |
Pilota |
Nazione |
Moto |
Tempi e distacchi |
1 |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Honda |
41’38.254 |
2 |
Jorge LORENZO |
SPA |
Yamaha |
+0.121 |
3 |
Valentino ROSSI |
ITA |
Yamaha |
+2.688 |
4 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Honda |
+14.046 |
5 |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Yamaha |
+15.603 |
6 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati |
+17.042 |
7 |
Andrea IANNONE |
ITA |
Ducati |
+17.129 |
8 |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Honda |
+27.407 |
9 |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Forward Yamaha |
+41.886 |
10 |
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Ducati |
+45.212 |
11 |
Michele PIRRO |
ITA |
Ducati |
+45.433 |
12 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Honda |
+45.831 |
13 |
Scott REDDING |
GBR |
Honda |
+45.839 |
14 |
Hiroshi AOYAMA |
JPN |
Honda |
+46.834 |
15 |
Colin EDWARDS |
USA |
Forward Yamaha |
+1’09.554 |
16 |
Michael LAVERTY |
GBR |
PBM |
+1’17.789 |
17 |
Broc PARKES |
AUS |
PBM |
+1’35.031 |
18 |
Mike DI MEGLIO |
FRA |
Avintia |
+1’37.501 |
MotoGP 2014 – A bajnokság állása
Pos. |
Pilota |
Moto |
Nazione |
Punti |
1 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
SPA |
150 |
2 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
ITA |
97 |
3 |
Dani PEDROSA |
Honda |
SPA |
96 |
4 |
Jorge LORENZO |
Yamaha |
SPA |
65 |
5 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
ITA |
63 |
6 |
Pol ESPARGARO |
Yamaha |
SPA |
49 |
7 |
Aleix ESPARGARO |
Forward Yamaha |
SPA |
44 |
8 |
Stefan BRADL |
Honda |
GER |
39 |
9 |
Alvaro BAUTISTA |
Honda |
SPA |
34 |
10 |
Bradley SMITH |
Yamaha |
GBR |
34 |
11 |
Andrea IANNONE |
Ducati |
ITA |
34 |
12 |
Nicky HAYDEN |
Honda |
USA |
23 |
13 |
Hiroshi AOYAMA |
Honda |
JPN |
23 |
14 |
Yonny HERNANDEZ |
Ducati |
COL |
22 |
15 |
Scott REDDING |
Honda |
GBR |
21 |
19 |
Michele PIRRO |
Ducati |
ITA |
5 |
20 |
Danilo PETRUCCI |
ART |
ITA |
2 |
Legutóbbi hozzászólások