Marc Marquez, a Repsol Honda Team szeme fénye megmutatta, milyen gyorsan képes egy ismeretlen pályához alkalmazkodni. A Termas de Rio Hondo sz?z aszfaltcsíkján 1’39.313-as id?vel a leggyorsabb volt a pénteki szabadedzésen, el?nye csapattársa, Dani Pedrosa el?tt több mint egy másodperc.
‘Mókás nap volt. Mindig érdekes megtanulni egy új pálya különböz? kanyarjait, titkait, és felgyorsulni az edzéseken.” – mondta Marquez, az eddigi két futam gy?ztese. „Ma délel?tt a pálya elég nehéz volt, f?leg mert a gumi tapadása gyorsan romlott. De beáldoztuk az els? szabadedzést és a gyors kört, nem cseréltünk gumit az els? edzésen, hogy ezzel spóroljunk a hétvége hátralév? részére. Délután, a második edzésen már normálisabban tudtunk menni, és a pálya is sokkal jobb volt. A gumi is sokkal jobban bírta, mint korábban. Jól éreztem magam, kezdem megtanulni az íveket. Elégedett vagyok a mai nappal, ez jó kiindulás. Dolgozunk tovább. Tisztában vagyunk vele, hogy változik a pálya, a körid?k folyamatosan javulnak, holnap sokkal szorosabb lesz.”
Az els? szabadedzésen Marquez és Pedrosa is lágy keverék? hátsó gumit használtak, majd a második menetre hátul a kemény, elöl a medium Bridgestone-t tették fel.
‘Összességében jó nap volt.” – kezdte Pedrosa. „Az aszfalt délel?tt nagyon poros volt, a gumik irtó gyorsan fogytak, emiatt nem tudtunk sokat javulni. Délután már jobb volt a pálya, bár lehetetlen volt letérni az ideális ívr?l, de mentünk jó néhány kört, és kipróbáltunk dolgokat a motoron és a pályán is. Kiegyensúlyozottabban tudtunk menni, és gy?jtöttünk adatokat, amiket holnap felhasználhatunk.”
Aleix Espargaro tempója is elképeszt?, Open kategóriás Forward Yamaháján a harmadik leggyorsabb id?t motorozta 1’40.566-del.
‘Örülök, hogy Austin után újra a pályán vagyunk, ott komoly problémáim voltak a hátsó gumival. Élveztem a mai motorozást.” – mondta Espargaro. „A keményebb hátsó gumival nagyszer? id?t futottunk, aztán a végén a lágyabbal mentünk egy nagyon gyors kört. Jelenleg az els? sorban vagyunk, mint a leggyorsabb Yamaha, vagyis elmondhatjuk, hogy jó nap volt a mai. Délel?tt a gumi három vagy négy kör után gyakorlatilag megsemmisült, délután már jobb volt, és szerintem holnapra még jobb lesz. Ez normális, hiszen új az aszfalt, és eléggé száraz. Dolgozunk tovább, a cél, hogy megismételjük a katari eredményt.”
A negyedik helyen Stefan Bradl (LCR Honda), ? egyike azoknak, akik a tavalyi teszten már ismerkedhettek az új argentin helyszínnel. Az ? hátránya Marquez mögött 1,578 másodperc.
Az els? ötben benne van Andrea Dovizioso (Ducati Team), aki a kettes számú motorján fejezte be a napot, miután az els? még az edzés elején felrobbant.
‘Elég mozgalmas volt számomra ez az edzés. A Desmosedici blokk-problémája miatt nem tudtunk sok kört megtenni, ami egy új pályán egyszer?en szükséges, de ennek ellenére gyors tudtam lenni, szerintem elég gyorsan alkalmazkodtam a pályához. Holnap természetesen javulni fognak a körid?k, de a gumik kopása mindenkinek rengeteg nehézséget okoz, mindenkinek nehéz huszonöt kör, a versenytáv megtétele. Remélem, a pályán a körülmények javulni fognak holnapra. Ma reggel olyan volt, mintha vízen motoroznék. A lágy hátsó gumival mentem a gyors körömet, mert mikor a medium volt fenn, a blokkal problémáim voltak. A versenyen természetesen a mediummal fogok menni. Nem hiszem, hogy hiányolni fogjuk a hardot (amit a Factory használ).
Egy blokk mínusz ilyen korán a szezonban aggodalomra adna okot a Ducatinak a Factory kategóriában, de mivel az Open szabályai vonatkoznak rájuk, ?k öt helyett tizenkét blokkal gazdálkodhatnak az év folyamán.
Dovi az els? szabadedzésen futott legjobb idejével 1,729 másodperccel van lemaradva Marquez mögött.
Mögötte Bradley Smith és Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3) a hatodik és hetedik helyen.
‘Összességében elégedett vagyok az els? edzésnappal itt Argentínában, f?leg, mivel a Yamahák közül én voltam a leggyorsabb.” – kezdte Smith. „A pálya olyan jó, mint amilyennek gondoltam, megfelelt a várakozásaimnak. Az utolsó kanyar a kedvencem. Olyan, mint Colin farmján szupermotózni, fantasztikus. A mai nap legfontosabb feladata a pálya megtanulása volt, és az alapbeállítások, amit teljesítettünk, ez jó érzés. A gumiválasztást illet?en még mindig bizonytalan vagyok, de holnap kipróbálom mindkett?t. A holnapi edzésen folytatjuk a beállításokat, hogy egy kicsit gyorsuljunk még, de egyébként bizakodó vagyok az id?mér?t, aztán egy jó versenyeredményt illet?en.”
A Movistar Yamaha MotoGP harcosai, Valentino Rossi és Jorge Lorenzo is szorosan egymás mögött teljesítettek eddig, a nyolcadik és a kilencedik id?vel büszkélkedhetnek egyel?re. Rossi szenved a hátsó gumi tapadása – vagy inkább annak hiánya – miatt, két másodperc a lemaradása Marquez mögött.
‘Nehéz nap volt Argentínában, az új pályán. A körülmények nem valami fantasztikusak, és rengeteget szenvedünk a gumik, f?leg a hátsó miatt. Gondolom, mindenki hasonló problémákkal küzd, mivel a pálya nagyon poros és hideg. Délutánra javult egy keveset. Sokat dolgoztunk, de még nem találtuk meg az egyensúlyt, így van még dolgunk a motorral. Szerintem sokkal gyorsabbak is tudunk lenni. Arra kell összpontosítanunk, hogy a gumi jobban teljesítsen, mert néhány kör után a hátulja elkezd csúszkálni. De a legnagyobb gond, hogy a Hondák túl gyorsak hozzánk képest. F?leg Marquez, de Pedrosa is.”
A délel?tti els? menetben Lorenzo volt a leggyorsabb.
‘Mint mindenkinek, nekünk is gondjaink vannak a hátsó gumikkal. Négy vagy öt kör után a tapadás rengeteget romlik. Az aszfalt nagyon agresszív.” – mondja Lorenzo. „Az új és a régi gumi közötti körid? különbség négy vagy öt másodperc. Az els? edzésen én cseréltem utoljára új gumira, ezért volt jobb a tapadásom az edzés végén, és ezért lett az én id?m a legjobb. Délután ennek az ellenkez?je történt: az edzés végén csak nekem volt fenn a régi gumi, mindenki más újat cserélt, ezért volt kevésbé jó az eredményünk. Szerintem ma a valódi helyünk az els? ötben lenne. A pálya nyomvonala csodálatos. Nagyon tetszik. Csak az aszfalt okoz problémát ezekkel a gumikkal.”
Andrea Iannone (Pramac Racing) jókorát esett, de lábon hagyta el a helyszínt, így a második motorjával folytatni tudta az edzést, és pont befért a top tízbe.
A szabadedzések teljes eredménylistája itt található.
Legutóbbi hozzászólások